Lisse en Hoek moeten de pingels opnieuw nemen.
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-laat-opmerkelijke-penaltyserie-in-bekertoernooi-opnieuw-nemen
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-laat-opmerkelijke-penaltyserie-in-bekertoernooi-opnieuw-nemen
Leuk reisje voor, in het gunstigste - of ongunstigste - geval vijf Zeeuwse strafschoppen.
Worden wel leuke trainingsavonden op 2 en 3 oktober, denk ik. Alleen maar pingels schieten, heel de avond!
Drie.
Die scheidsrechter was als ik het goed begrepen heb een 'coming man'... Die is voorlopig wel klaar met doorgroeien lijkt me.Ben je lekker mee om dat pokke eind te rijden om wat strafschoppen te schieten, allemaal omdat een incompetente scheidsrechter de regels niet kent.
Die vergelijking is onjuist. Je hebt fouten in interpretatie en in toepassing van de spelregels.Idiote beslissing. Als een scheidsrechter een fout maakt tijdens het duel Door bv onterecht rood te geven wordt een duel ook niet overgespeeld. Verder had juist Hoek Door de beslissing om ABBA te gaan doen ipv ABAB een voordeel.
Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk
Da's waar, 3-0 of 0-3 kan ook.
Die man komt voorlopig niet meer nee.Die scheidsrechter was als ik het goed begrepen heb een 'coming man'... Die is voorlopig wel klaar met doorgroeien lijkt me.
Dat is wel een verschil. Onterecht rood geven is niet tegen de regels van het spel, maar een situatie verkeerd beoordelen.Idiote beslissing. Als een scheidsrechter een fout maakt tijdens het duel Door bv onterecht rood te geven wordt een duel ook niet overgespeeld.
Die vergelijking is onjuist. Je hebt fouten in interpretatie en in toepassing van de spelregels.
Vrijwel alle fouten die een arbiter maakt vallen in de eerste categorie, maar heel zelden gebeurt het dat er een fout in de andere categorie gemaakt wordt. Dat was toevallig recent het geval bijSneek v Capelle waar de scheidsrechter een strafschop niet liet overnemen maar een vrije trap aan de verdedigende partij gaf. Capelle won alsnog dus overspelen na dat moment had geen extra voordeel voor de benadeelde partij.
Maar spelregeltechnische fouten mogen dus overgespeeld worden.
Dat is wel een verschil. Onterecht rood geven is niet tegen de regels van het spel, maar een situatie verkeerd beoordelen.
In dit geval heeft de scheidsrechter de regels niet juist uitgevoerd. Terecht dus dat het opnieuw moet. Dat is eerder ook wel vaker gebeurd toen er geen verlenging werd gespeeld terwijl dat wel had gemoeten, en andersom.
Normaal begint een wedstrijd dan opnieuw op het moment dat er in de fout werd gegaan. Dus eigenlijk komt Lisse hier nog goed mee weg, want de 1e ronde van de strafschoppen was de volgorde nog juist en toen stond het 0-1 voor Hoek. Er had dus ook besloten kunnen worden om vanaf de 2e ronde strafschoppen door te gaan.
Overigens wordt het dus op 4 oktober om 21.00 ingehaald op Ter Specke in Lisse. Diezelfde avond wordt daar een kwalificatie-interland voor het EK Onder 19 in Nederland gespeeld tussen Hongarije en Sloveni?. Zal dus wel in de pauze gebeuren ofzo?
Heren spelregelkenners: ik neem aan dat alleen spelers gekozen mogen worden om penalty's te nemen uit de 11 die er vorige week na 120 minuten nog in het veld stonden?
Oke. En moet zo'n blessure dan door een onafhankelijke arts worden beoordeeld vraag ik me altijd af?Het zou wel gaaf zijn als deze penaltyserie dan minstens 25 strafschoppen duurt zodat die andere team moeten wachten
In zulke gevallen gelden dezelfde regels als bij een gestaakt duel. Dezelfde spelers dus tenzij er een blessure is.
Worden wel leuke trainingsavonden op 2 en 3 oktober, denk ik. Alleen maar pingels schieten, heel de avond!