KNVB Beker -- (2017-2018)

JMD

Well-known member
Dank. Dan hoef ik mij niet druk te maken. Dan ben ik op Schiphol/in vliegtuig of in Chengdu. Zal ik even kijken of nog iemand mijn seizoenkaart wil lenen.

1e bekerduel is gratis voor seizoenkaarthouders?
 

JMD

Well-known member
De man met snor gaf tevens aan dat zij als KNVB wel zouden willen dat amateurs altijd thuisrecht hebben tegen profclubs (ook in latere rondes), maar dat de BVO's dat niet willen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
1e bekerduel is gratis voor seizoenkaarthouders?

Nee, zit bij je seizoenkaart inbegrepen. Zal wel 20 september worden gezien Feyenoord de zondag ervoor zondag speelt en daarna op zaterdag. De zaterdag erna tegen NAC kan ik dus ook niet.
 

De Wolf

Well-known member
De man met snor gaf tevens aan dat zij als KNVB wel zouden willen dat amateurs altijd thuisrecht hebben tegen profclubs (ook in latere rondes), maar dat de BVO's dat niet willen.

Voor een amateur kan het ook leuk zijn om een keer in de Kuip of het GelreDome te spelen
 

JMD

Well-known member
Voor een amateur kan het ook leuk zijn om een keer in de Kuip of het GelreDome te spelen

Zeker, maar ik denk dat het leuker is om zo'n topploeg op je eigen complex te ontvangen (en de kans op een stuntje wordt iets groter).
 

Unregistere

Well-known member
Daar is de penningmeester het niet mee eens.

Zal van de situatie afhangen. In deze ronde nog niet uiteraard, maar verderop in het toernooi - vanaf het moment dat de recette gedeeld wordt - kun je meestal beter uit spelen dan thuis. Een amateurclub moet doorgaans nogal wat kosten maken om een wedstrijd tegen Feyenoord of Ajax echt goed te regelen.
 

Fregge

Well-known member
Alleen Fregge had een topavond, Blauw Geel '38 won heel knap van Spakenburg met 3-2. Hoe waren 'de Blauwen', Fregge?

Heel simpel: Spakenburg was beter. Vervelende blessure voor de keeper van Spakenburg in de eerste minuut. Waardoor een goal van ons niet doorging. Blauw Geel pakte 2 keer een kwartier van beide helften goed op. Daarna had Spakenburg vooral de controle over de wedstrijd waar Blauw Geel wel met de omschakeling belangrijk was. Nu VVV!
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 1e ronde:

rood = live op TV

dinsdag 19 september
1700 Zwaluwen-FC Den Bosch
1830 RKC Waalwijk-Sparta Rotterdam
1945 GVVV-FC Dordrecht
1945 FC Oss-Almere City FC
1945 Noordwijk-Fortuna Sittard
1945 Barendrecht-Go Ahead Eagles
1945 Helmond Sport-SC Cambuur
1945 FC Emmen-NEC
1945 Kozakken Boys-De Graafschap
1945 Sparta Nijkerk-FC Eindhoven
1945 SC Genemuiden-De Treffers
1945 Quick Boys-FC Volendam
2045 MVV Maastricht-AZ
woensdag 20 september
1700 Capelle-Roda JC Kerkrade
1700 Swift-Vitesse
1830 Scheveningen-Ajax
1945 ASV De Dijk-HHC Hardenberg
1945 Katwijk-Ter Leede
1945 Achilles'29-NAC Breda
1945 VVSB-Telstar
1945 Excelsior-sc Heerenveen
1945 Staphorst-Kon. HFC
1945 ONS Sneek-FC Twente
1945 Ajax (am.)-FC Utrecht
1945 Rijnsburgse Boys-Heracles Almelo
1945 csv Apeldoorn-Willem II
1945 FC Lisse-HSV Hoek
2045 Feyenoord-ADO Den Haag
donderdag 21 september
1830 Hercules-FC Groningen
1945 Blauw Geel'38-VVV Venlo
1945 De Meern-PEC Zwolle
2045 SDC Putten-PSV

http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-v...volledig-programma-1e-ronde-knvb-beker-bekend
 

Unregistere

Well-known member
Vraag me af of Scheveningen op Houtrust mag spelen of dat ze naar bijvoorbeeld het Cars Jeans stadion moeten uitwijken.
 
Bovenaan