De Hoofdklassers doen het inderdaad goed. Tot nu toe 10 door naar de 1e ronde, en alle 10 versloegen ze een club uit een hogere divisie. 1x tegen Tweede Divisie en 9x tegen Derde Divisie (waarvan 7x in een uitwedstrijd!).Best opvallend hoeveel lager spelende teams winnen van hoger spelende teams.
En van de 30 amateurclubs is de verdeling zaterdag-zondag 22-8:Nog opvallender hoe dramatisch de zondagclubs het er af hebben gebracht.
Hoofdklassers gingen als underdog de wedstrijd in en hoefden vooral te verdedigen. Dat is voor nog niet ingespeelde teams toch makkelijker denk ik.
Hoofdklassers gingen als underdog de wedstrijd in en hoefden vooral te verdedigen. Dat is voor nog niet ingespeelde teams toch makkelijker denk ik.
Sowieso is dat een voordeel en goede hoofdklassers doen vaak niet heel veel onder voor clubs uit de tweede of derde divisie. Opvallend is het wel.
Ik heb wel een beetje het idee dat aardig aan het nivelleren is allemaal. Op een paar uitzonderingen na ook weinig hoge scores. Veel verlengingen of ??n doelpunt verschil.
Feyenoord - Vitesse is dus de enige wedstrijd die niet geloot kan worden.
Dat is in de 2e ronde (als ze die tenminste beide halen, anders wordt de loting volledig open).Feyenoord - Vitesse is dus de enige wedstrijd die niet geloot kan worden.
Ja, wrijf het nog maar weer eens in.