Lastig hoor. Mijn conclusies baseren op een samenvatting van 70 seconden.
Als je hoort dat je 3 rode kaarten pakt, is je eerste reactie: "Dat kan nooit". In de samenvatting waren alleen de 1e van Leerdam en Bel Hassani, de 2e van Ibarra, de 2e van Nakamba en de 2e van Kashia te zien:
Bij het opstootje krijgen Leerdam en Bel Hassani de kaart, omdat de wederzijdse overtredingen waaruit het akkefietje ontstond bij hen begon. Op basis van beelden lijkt Tannane degene te zijn met het meeste schuim op de bek, maar zoiets is in een opstootje van 12 man nooit goed te zien. Wederzijds geel lijkt me terecht.
De tweede gele van Ibarra zal waarschijnlijk zijn onder het motto "opbreken van een veelbelovende counter", en kan gegeven worden.
De tweede gele van Nakamba kan ook. Onbesuisd inkomen en iets te laat. Kun je geven. Had ik niet gedaan in de wetenschap dat het dan 11 tegen 9 zou worden, maar hij is niet onterecht.
De tweede van Kashia vooral super sneu. Uitglijden doe je niet expres, daarbij hands maken al helemaal niet. Het geven van een penalty die ervoor zorgt dat het waarschijnlijk 1-1 wordt, waarna je eruit gekegeld wordt omdat verlengen met 9 tegen 11 niet te doen is, is dan een hele zware straf. Maar dan ook nog een kaart geven in de wetenschap dat het daarnaast ook nog eens 8 tegen 11 wordt.... Technisch gezien kan je hem geven. Dat je het daadwerkelijk doet geeft aan dat je echt het allerkleinste piemeltje van het land hebt...