KNVB-beker 2015/16

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb het idee dat je nu Makkelie ophangt aan die gele kaarten wedstrijd ADO - Feyenoord. Verder valt het volgens mij wel mee met Makkelie. Tegen Vitesse waren die kaarten terecht en ik weet niet in hoeverre je dan Vitesse eindeloos in bescherming kan nemen.
 

Fabian

Active member
Ik heb het idee dat je nu Makkelie ophangt aan die gele kaarten wedstrijd ADO - Feyenoord. Verder valt het volgens mij wel mee met Makkelie. Tegen Vitesse waren die kaarten terecht en ik weet niet in hoeverre je dan Vitesse eindeloos in bescherming kan nemen.

Vorig seizoen 18 eredivisiewedstrijden gefloten en 74 kaarten uitgedeeld. Dat is het hoogste gemiddelde van iedereen voor zover ik het kan bekijken.
Ik vind dat dat wel iets zegt over een scheidsrechter. Gozobuyuk had maar 47 kaarten nodig in 20 wedstrijden. Van Boekel staat op 42 kaarten in 20 wedstrijden.

Die verschillen zijn wel aanzienlijk.

Overigens aardig detail... Blom scoorde ook aanzienlijk met kaarten en houdt vooral van de kleur rood. Vorig seizoen 10 rode kaarten. Dat is echt hoog boven de rest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zijn er inderdaad wat veel, maar bijna een vijfde van die kaarten is getrokken tijdens ADO - Feyenoord.
 

Joost

Well-known member
Wellicht is het goed, ook voor een scheidsrechter om ergens een extra waarschuwing te geven. Ik krijg het gevoel dat bij Makkelie zijn eerste ingeving de hand naar het borstzakje is.

Ik ken geen enkele andere scheidsrechter waar die reflex zo vaak gebruikt wordt. Je kunt altijd zelf bepalen waar de grens ligt. Dus 'alle kaarten waren terecht' is nog geen feit.

Als je persoonlijkheid en overwicht hebt als scheidsrechter hoeft het niet eens zo ver te komen dat die overtredingen gemaakt worden.

Ed Janssen kon er gisteren ook wat van, een niets aan de hand wedstrijd en hij trok 6 keer geel. Alleen die voor Van Son was te billijken, de andere 5 sloegen helemaal nergens op.
 

delmaestro

Well-known member
Lastig hoor. Mijn conclusies baseren op een samenvatting van 70 seconden.

Als je hoort dat je 3 rode kaarten pakt, is je eerste reactie: "Dat kan nooit". In de samenvatting waren alleen de 1e van Leerdam en Bel Hassani, de 2e van Ibarra, de 2e van Nakamba en de 2e van Kashia te zien:

Bij het opstootje krijgen Leerdam en Bel Hassani de kaart, omdat de wederzijdse overtredingen waaruit het akkefietje ontstond bij hen begon. Op basis van beelden lijkt Tannane degene te zijn met het meeste schuim op de bek, maar zoiets is in een opstootje van 12 man nooit goed te zien. Wederzijds geel lijkt me terecht.

De tweede gele van Ibarra zal waarschijnlijk zijn onder het motto "opbreken van een veelbelovende counter", en kan gegeven worden.
De tweede gele van Nakamba kan ook. Onbesuisd inkomen en iets te laat. Kun je geven. Had ik niet gedaan in de wetenschap dat het dan 11 tegen 9 zou worden, maar hij is niet onterecht.
De tweede van Kashia vooral super sneu. Uitglijden doe je niet expres, daarbij hands maken al helemaal niet. Het geven van een penalty die ervoor zorgt dat het waarschijnlijk 1-1 wordt, waarna je eruit gekegeld wordt omdat verlengen met 9 tegen 11 niet te doen is, is dan een hele zware straf. Maar dan ook nog een kaart geven in de wetenschap dat het daarnaast ook nog eens 8 tegen 11 wordt.... Technisch gezien kan je hem geven. Dat je het daadwerkelijk doet geeft aan dat je echt het allerkleinste piemeltje van het land hebt...
 

Eresd?g?

Banned
Het is ook geen discussie. Wordt tijd dat er consequenter wordt gefloten. Maar als dat dus rood was is die handsbal van Kashia zeker geel. Heel simpel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb ook handballen voorbij zien komen waar wel voor werd gefloten, maar geen gele kaart werd getoond. Dan lijkt er op zijn minst ruimte te zijn en dan lijkt mij het geval van Kashia een geval waar je het wellicht zonder geel had kunnen afdoen. Maar ik ben ondertussen ook alweer een jaar of tien geen scheidsrechter meer. Overigens sowieso nooit een kaart hoeven trekken. Ik floot niet op erg hoog niveau en als er dan geen gemene overtreding tussen zit, dan kun je het beter gezien de kosten en de administratie zonder kaarten afdoen.
 

Eresd?g?

Banned
Maar de rode kaarten hebben dus ook geen consequenties aangezien alle drie de spelers volgend seizoen in een andere competitie spelen...?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat een wijsheid RSDG. Het betreffen drie spelers die onder contract staan bij Vitesse waarvan twee een doorlopend contract hebben en er een in gesprek is over contractverlenging. Of gaat Vitesse verhuizen?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Schors ze maar voor de volgende competitiewedstrijd. Tegen wie moet Vitesse? :rumcolaa:
 

Eresd?g?

Banned
Wat een wijsheid RSDG. Het betreffen drie spelers die onder contract staan bij Vitesse waarvan twee een doorlopend contract hebben en er een in gesprek is over contractverlenging. Of gaat Vitesse verhuizen?
Vitesse gaat failliet. Is dat nog niet bekend dan?
 

Abubakari

Well-known member
Twente op 0-1. Zoals ik al verwachtte kan FCG het zich kwalitatief helemaal niet veroorloven om spelers rust te geven.

Voor rust was er wel meer aan de hand dan twee spelers die rust hadden. 0,0 beleving bijvoorbeeld. Van der Looi heeft echt gemazzeld gister, je geeft mi al niet het goede voorbeeld door niet gewoon je sterkste 11 op te stellen en dat zag je voor rust ook in het voetbal en in de beleving terug. Ik dacht echt dat de bekerhouder er na 1 ronde uit ging vliegen, echt ongekend, zo slecht speelden ze. Na rust eerst nog zwijnen dat Twente de paal raakt en de rebound verprutst, daarna zetten ze even aan, publiek ging er achter staan en toen was het ook zomaar weer 2-1. Dat was voor Twente ook gelijk de Knock Out, al bleef het nog lang spannend.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan