KNVB-beker 2015/16

inhethoekje

Active member
Ik zag vanavond oude beelden bij het Sportjournaal, ik zou graag zien dat er in de KNVB beker de regenjas (met ceintuur, geknoopt en strak om de middel), weer terugkeert in het trainersgilde.
Ik bedoel, als er teams met hun 2e keeper en een half reserve elftal aantreden moet dit ook geen probleem zijn.
 

JMD

Well-known member
Hebben jullie al beelden gezien ?
Nee.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik vanavond alleen de laatste 10 minuten van Groningen heb gezien, de rest van de avond heb ik afwisselend Dortmund, Tottenham en Barcelona gekeken.
 

JMD

Well-known member
Ik zag vanavond oude beelden bij het Sportjournaal, ik zou graag zien dat er in de KNVB beker de regenjas (met ceintuur, geknoopt en strak om de middel), weer terugkeert in het trainersgilde.
Voor!!!

Hadden ze de oude beelden in het kader van de 2e bekerronde??

Berkum trouwens door tegen Cuijk.
 

inhethoekje

Active member
Neen, die Tannane loopt nu bij de psych en is echt verandert, echt waar.

Nog 2 maanden en die jongen is weer uit de selectie gezet.
 

Eresd?g?

Banned
Rode kaarten waren wel allemaal terecht. Heracles wel bezig met gelukkig seizoen zo. As we speak heeft Bosz overigens Helene de kleedkamer ingetrokken.
 

erka

Well-known member
Prima aankoop tot nu toe die Linssen. Snel, scorend vermogen en is fysiek ondanks zijn lengte best sterk.

Je ziet het dus he. 2e helft m?t Tibbling en Linssen en het is zo omgedraaid.
 

Forza AZ

Well-known member
Betekent dus dat maar liefst 11 amateurploegen de volgende ronde halen. Voor mijn gevoel erg veel, of bedriegt het gevoel?

Wel meer dan de afgelopen 5 seizoenen, maar niet heel veel meer.

Aantal amateurclubs bij de laatste 32 afgelopen seizoenen:

2014/15: 8
2013/14: 10
2012/13: 10
2011/12: 8
2010/11: 9
 

inhethoekje

Active member
Tijdens het interview met Bosz, die overigens heel rustig was, zoals altijd, zag ik rechts de statistieken van de wedstrijd.

Balbezit Heracles 0 % en die van Vitesse ook 0 %.

Dat is best knap .

Iemand die niet heeft gekeken denkt dat de 2 teams 90 minuten lang naar een bal op de middenstip hebben staan turen.
 
?

?uti

Guest
Prima aankoop tot nu toe die Linssen. Snel, scorend vermogen en is fysiek ondanks zijn lengte best sterk.

Je ziet het dus he. 2e helft m?t Tibbling en Linssen en het is zo omgedraaid.

Je kon het tegen Marseille ook duidelijk zien. Tibbling is de enige die op hogere snelheid kan handelen, hij strooide vandaag met goede ballen en toonde zich de motor van FC Groningen.

De eerste helft was het slechtste FC Groningen wat ik in tijden heb zien spelen. Man, man, man wat een drama.

Padt, zwak.
Kappelhof, slecht
Hateboer, slecht
Reijnen, zwak
Tamata, zwak
Hiariej, dramatisch
De Leeuw, zwak
Maduro, redelijk
Antonia, zwak
Hoesen, slecht
Rusnak, zwak

Na rust liep het iets beter, maar het hield nog niet over. Hiariej aub NOOIT meer opstellen cq. laten invallen en Tibbling aub nooit meer buiten de basis laten. Tibbling heeft rust, overzicht en vooral handelingssnelheid. Linssen bracht ook heel wat meer dan Hoesen en Antonia krikte zijn niveau in de tweede helft op tot redelijk. Verder hield het allemaal niet over. De passing was slordig, alle duels werden verloren, overal waren ze een stap te laat, het spel wat te gemakkelijk en doorzichtig. Al met al heeft Groningen in de tweede helft een ruime 10 minuten een aardig niveau gehaald, dat was genoeg om te winnen, 80 minuten lang was het gewoon bijzonder matig.
 

Friesland

Well-known member
12 ploegen uit de eredivisie hebben de volgende ronde gehaald (van de maximaal 13). 5 uitgeschakeld door een eredivisionist (Twente, Cambuur, Graafschap, Vitesse, Feyenoord of PEC), ADO door Genemuiden.
9 eerstedivisieploegen zitten morgen in de koker
Betekent dus dat maar liefst 11 amateurploegen de volgende ronde halen. Voor mijn gevoel erg veel, of bedriegt het gevoel?

Ik zou net hetzelfde typen. Gezien de loting was het ook wel te verwachten: hoe meer BVO's tegen elkaar spelen, hoe meer amateurclubs tegen elkaar spelen.

Ook interessant is de regionale indeling van de resterende clubs. District Oost is het best vertegenwoordigd, met 8 of 9 clubs bij de laatste 32, gevolgd door West I met 7 clubs. Zuid II heeft met Helmond Sport en Roda JC nog twee clubs over, maar Helmond Sport komt morgen nog in actie tegen RKC Waalwijk.
Ook opvallend is dat de overgebleven clubs die op het vierde niveau of lager spelen, alle drie uit Overijssel komen (Genemuiden, Rijssen (Excelsior '31) en Zwolle (VV Berkum)).
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Het gebeurt wel erg vaak dat de kaarten bij Makkelie uit zijn borstzak vallen. Ik heb de wedstrijd niet gezien en de momenten ook niet, maar als je zoveel kaarten nodig hebt, kweek je ook een sfeertje. Dan heb je geen goede invloed op een wedstrijd en krijg je dus dit soort taferelen.
 

Fabian

Active member
Het waren alle zes terechte gele kaarten bij Vitesse

Wellicht is het goed, ook voor een scheidsrechter om ergens een extra waarschuwing te geven. Ik krijg het gevoel dat bij Makkelie zijn eerste ingeving de hand naar het borstzakje is.

Ik ken geen enkele andere scheidsrechter waar die reflex zo vaak gebruikt wordt. Je kunt altijd zelf bepalen waar de grens ligt. Dus 'alle kaarten waren terecht' is nog geen feit.

Als je persoonlijkheid en overwicht hebt als scheidsrechter hoeft het niet eens zo ver te komen dat die overtredingen gemaakt worden.
 
Bovenaan