Klimaatterreur

De Wolf

Well-known member
Zouden de A12 plakker ook een gebiedsverbod krijgen of worden ze alleen natgespoten en bij het ADO stadion weer losgelaten?
 

JMD

Well-known member
Tuurlijk krijgen die dat gebiedsverbod niet. Dat weet je zelf ook wel. Animal farm... Some are more equal than others
 

JMD

Well-known member
De boeren hebben een gebiedsverbod die ze ook handhaven?
die hebben volgens mij niet al 6x ofzo op een verboden plek gedemonstreerd.

Wel werden bij diverse demo's tractoren geweigerd, dat kan je ook een gebiedsverbod noemen
 

Max

Administrator
Forumleiding
die hebben volgens mij niet al 6x ofzo op een verboden plek gedemonstreerd.

Wel werden bij diverse demo's tractoren geweigerd, dat kan je ook een gebiedsverbod noemen

Niet 6x op de A12, maar je kunt de A-nummers aflopen waarop ze met de tractoren hebben gereden. Verder maak je je natuurlijk belachelijk om een tractorverbod een gebiedsverbod te noemen.
 

Jef400

Well-known member
De innerlijke jurist zette ook al vraagtekens bij die reactie. Maar goed, ik zal wel te genuanceerd zijn en niet meegaan in het kampdenken van XR en de terrorboeren
 

Max

Administrator
Forumleiding
De innerlijke jurist zette ook al vraagtekens bij die reactie. Maar goed, ik zal wel te genuanceerd zijn en niet meegaan in het kampdenken van XR en de terrorboeren

Hebben beide niks op de snelweg te zoeken, maar wie je aait en slaat is afhankelijk van je verdere wereldbeeld. Je moet idd wel kiezen…
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is overigens bijzonder hoe sterk kennelijk de lobby is dat het belasten van kerosine/luchtvaart wereldwijd niet eens een onderwerp is. Wereldwijd gaat men wel een minimum winstbelasting invoeren van 15% wat met de variatie aan belastingregimes en kwalificaties heel complex is. Het invoeren van een minimumbelasting voor de luchtvaart zou zoveel eenvoudiger zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Tuurlijk krijgen die dat gebiedsverbod niet. Dat weet je zelf ook wel. Animal farm... Some are more equal than others
Slappe hap. Kan je als burgemeester doen. Iedereen die van de A12 geplukt wordt een gebiedsverbod geven op straffe van een maand detentie. Is het snel genoeg afgelopen.
 

Mario

Well-known member
Animal Farm, dat heeft mij ooit nog eens een 10 opgeleverd voor mijn Engels examen op de middelbare school.

Maar goed, die A12 bezetters begonnen zaterdag nog met een paar duizend. Op zondag waren de dagjesmensen al vertrokken, en vandaag bleven de werklozen over. Allemaal lopend of op de fiets naar Den Haag gekomen natuurlijk.
 

Hankie

Well-known member
Als ze nou eens lef hebben gaan ze op het Prins Clausplein zitten ipv het laatste stukje A12. Maar eigenlijk voor hun doel moeten ze de toegang tot bijvoorbeeld Europoort, Hoogovens of Moerdijk gaan blokkeren. Dat raak je waar het moet.
 

gevegt

Well-known member
Als ze nou eens lef hebben gaan ze op het Prins Clausplein zitten ipv het laatste stukje A12. Maar eigenlijk voor hun doel moeten ze de toegang tot bijvoorbeeld Europoort, Hoogovens of Moerdijk gaan blokkeren. Dat raak je waar het moet.
Je weet dus niet waarom ze juist dit stukje snelweg hebben uitgekozen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die lobby is wel erg sterk. Je kan wel een minimum winstbelasting praktisch wereldwijd afspreken van 15% via een complex systeem, maar simpel kerosine wereldwijd belasten is te ingewikkeld…
 

gevegt

Well-known member
Die lobby is wel erg sterk. Je kan wel een minimum winstbelasting praktisch wereldwijd afspreken van 15% via een complex systeem, maar simpel kerosine wereldwijd belasten is te ingewikkeld…
Het is geen lobby maar gewoon beleid. Hoe meer een bedrijf verbruikt hoe minder belasting het betaald.
Wat kerosine betreft, ligt het inderdaad iets ingewikkelder. Dan kom je in Europa terecht.
 
Bovenaan