Klimaatterreur

Pascallovic

Well-known member
Wat is een dynamisch energiecontract?
Dan betaal je de prijs van dat moment. Om 17.00 uur verbruiken veel mensen energie, dus dan is de prijs voor energie het hoogst op de dag. Om 3 uur in de nacht gebruikt bijna niemand energie, dus als je dan de wasmachine aanzet betaal je een lagere prijs. Nu het zacht is betaal je dus relatief minder dan, wanneer het vriest en iedereen de kachel hoger heeft staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Eef de Kip

Well-known member
Een dynamisch energiecontract is een type energiecontract waarbij de tarieven voor elektriciteit en/of gas direct gekoppeld zijn aan de prijzen op de 'spotmarkt'.

Oftewel, de tarieven fluctueren dus per dag of zelfs per uur.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Dat gebeurt bij elk ander contract toch ook? Anders snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Ik ga er vanuit dat die regels voor dat prijsplafond (dat ze trouwens weer fokking ingewikkeld hebben gemaakt) hetzelfde zijn bij elk energiecontract.

Daar weet ik niet met honderd procent zekerheid het antwoord op, maar daar heb je vast gelijk in. Sowieso zijn er nog veel zaken niet heel erg duidelijk. Toevallig viel mijn oog hier gisteren op toen ik vluchtig een groot document met regelgeving doorscrolde.

Over verhuizingen staat er op de site van Eneco geloof ik zoiets als dat het gaat nog blijken hoe dat gaat uitpakken. Ik neem met mijn appartement later afscheid dan dat ik mij aanmeld met mijn nieuwbouwwoning.
 

Eef de Kip

Well-known member
Gasprijs gaat nu naar het laagste punt in bijna anderhalf jaar. Lijkt me een uitstekend moment voor de leveranciers om meer dan 3 Euro per Kuup te gaan vragen, voor het geval ze niet genoeg geld hebben verdiend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pascallovic

Well-known member
Gasprijs gaat nu naar het laagste punt in bijna anderhalf jaar. Lijkt me een uitstekend moment voor de leveranciers om meer dan 3 Euro per Kuup te gaan vragen, voor het geval ze niet genoeg geld hebben verdiend.
Echt niet. Ze hebben het gas heel duur ingekocht en omdat jij zo veel minder gas gebruikt raken ze maar niet door die duur ingekochte voorraad heen. Die prijs blijft dus nog lekker 3,-. Als de voorraad op is kopen ze wel weer voor de hoofdprijs bij.
 

zwammy

Well-known member
Terwijl ze hetzelfde gas voor een habbekrats aan Belgie verkopen. Maar goed, beste kabinet ooit.
 

Eef de Kip

Well-known member
Echt niet. Ze hebben het gas heel duur ingekocht en omdat jij zo veel minder gas gebruikt raken ze maar niet door die duur ingekochte voorraad heen. Die prijs blijft dus nog lekker 3,-. Als de voorraad op is kopen ze wel weer voor de hoofdprijs bij.
Haha ja, het erge is dat ik het er komende zomer wel van zie komen dat dit echt weer gaat gebeuren.
 

zwammy

Well-known member
Gewoon logisch. Leuk als die elektrische auto's gepush. Maar als het om de werkgelegenheid gaat is de boterham belangrijker dan een coblat mijn in Niger.
 

Maasveld

Well-known member
Vandaag mijn jaarafrekening van Vattenfall ontvangen. De afgelopen 12 maanden toch zo'n -/- € 36,- uitgegeven aan energie. Prachtige uitvoering van die energiecompensatie!
 

Joost

Well-known member
Vandaag mijn jaarafrekening van Vattenfall ontvangen. De afgelopen 12 maanden toch zo'n -/- € 36,- uitgegeven aan energie. Prachtige uitvoering van die energiecompensatie!
Zelf als je een garage had met voor de vorm 10 euro voorschot per maand omdat je door al die subsidies in je eindafrekening toch altijd terug zou krijgen kreeg je in november en december 190 euro extra gestort.
 

Eef de Kip

Well-known member
Vandaag mijn jaarafrekening van Vattenfall ontvangen. De afgelopen 12 maanden toch zo'n -/- € 36,- uitgegeven aan energie. Prachtige uitvoering van die energiecompensatie!
Maar als ik het goed begrijp was jouw verbruik dus 380 min 36 = 344 Euro? Dat is per maand nog geen 29 Euro, dat vind ik knap.
Ik neem aan dat je je tarief nog vast had staan en dat je in een appartement woont?
 
Bovenaan