Klimaatterreur

JMD

Well-known member
Het whataboutisme (wat een verschrikkelijk lelijk woord trouwens, kunnen we daar niet eens een fatsoenlijk Nederlands woord voor verzinnen?) was weer alom aanwezig op d'n Tweeter.
Ik denk dat whataboutisme inmiddels een Nederlands woord is... :)

Ja, dat was idd flink aanwezig. En degenen die zich daar nu schuldig aan maken klagen het hardstop hierover als het andersom gebeurt...
 

JMD

Well-known member
En Telegram dan?
Telegram en Mastodon zijn precies hetzelfde, (extreem) rechts zit op Telegram en (extreem) link op Mastodon.
Het mooiste is nog dat toen bv Trump geblockt werd en zijn aanhangers riepen dat dat echt niet kon (want vrijheid van meningsuiting) als reactie kregen: ja dat kan wel, privebedrijf enz... En al die mensen die toen zo reageerden klagen nu moord en brand dat Musk twitter overgenomen is nu keihard klagen dat dit niet mag, twitter in privehanden is gevaarlijk, vrijheid van meningsuiting is in gevaar enz...
 

JMD

Well-known member
He, een CO2-budget, verplicht. Dat zagen we nou nooit aankomen.

Ben benieuwd wanneer de Europese ID gaat volgen, men doet nu of die niet verplicht wordt, maar dat is natuurlijk een belofte die boterzacht is...

Koppelen die zooi aan dat CO2-budget en we komen er nooit meer vanaf. Daarna kan de EU/NL overheid elke beperking opleggen die het wil. En mocht ooit een idiote partij als de FVD aan de macht komen (God verhoede) hebben die direct iets in handen waarmee ze het hele volk af kunnen knijpen. Ben je tegen ons, kan je niks meer...

Echt, de naïviteit van mensen die het gevaar niet zien van dit soort apps. Doodeng. Elke technologie/privacy-expert waarschuwt hiervoor. Ja, nu niks aan de hand, en het klinkt mooi, alles in 1 app, handig toch, maar er hoeft maar 1 gek aan de macht te komen (of er al te zijn en zich te ontpoppen in die richting) en we zitten als bevolking in grote problemen.
 

Maasveld

Well-known member
He, een CO2-budget, verplicht. Dat zagen we nou nooit aankomen.

Ben benieuwd wanneer de Europese ID gaat volgen, men doet nu of die niet verplicht wordt, maar dat is natuurlijk een belofte die boterzacht is...

Koppelen die zooi aan dat CO2-budget en we komen er nooit meer vanaf. Daarna kan de EU/NL overheid elke beperking opleggen die het wil. En mocht ooit een idiote partij als de FVD aan de macht komen (God verhoede) hebben die direct iets in handen waarmee ze het hele volk af kunnen knijpen. Ben je tegen ons, kan je niks meer...

Echt, de naïviteit van mensen die het gevaar niet zien van dit soort apps. Doodeng. Elke technologie/privacy-expert waarschuwt hiervoor. Ja, nu niks aan de hand, en het klinkt mooi, alles in 1 app, handig toch, maar er hoeft maar 1 gek aan de macht te komen (of er al te zijn en zich te ontpoppen in die richting) en we zitten als bevolking in grote problemen.
Wordt de Rechtsstaat afgeschaft?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
He, een CO2-budget, verplicht. Dat zagen we nou nooit aankomen.

Ben benieuwd wanneer de Europese ID gaat volgen, men doet nu of die niet verplicht wordt, maar dat is natuurlijk een belofte die boterzacht is...

Koppelen die zooi aan dat CO2-budget en we komen er nooit meer vanaf. Daarna kan de EU/NL overheid elke beperking opleggen die het wil. En mocht ooit een idiote partij als de FVD aan de macht komen (God verhoede) hebben die direct iets in handen waarmee ze het hele volk af kunnen knijpen. Ben je tegen ons, kan je niks meer...

Echt, de naïviteit van mensen die het gevaar niet zien van dit soort apps. Doodeng. Elke technologie/privacy-expert waarschuwt hiervoor. Ja, nu niks aan de hand, en het klinkt mooi, alles in 1 app, handig toch, maar er hoeft maar 1 gek aan de macht te komen (of er al te zijn en zich te ontpoppen in die richting) en we zitten als bevolking in grote problemen.

Tief durchatmen!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Maasveld

Well-known member
Dat is met het toeslagenschandaal en de afhandeling van de schade in Groningen al gebeurd. Leuk dat je erkent slachtoffer bent, maar blijf lekker nog 10 jaar in de stront zitten.
Dat zal in de fictieve werkelijkheid die JMD schetst dus alleen een probleem zijn als D66 aan de macht komt.
 

JMD

Well-known member
Wordt de Rechtsstaat afgeschaft?
Nee, nu niet. Zeg ik toch ook nergens dat dat nu gebeurt. Ik zeg alleen dat als je zo'n gek (of gekke partij) aan de macht krijgt dat je die langzamerhand het steeds makkelijker maakt om echt idiote dingen te doen. Gezien wat er in Amerika gebeurde (bestorming Capitool) moet je met alles rekening houden.
 

zwammy

Well-known member
Dat zal in de fictieve werkelijkheid die JMD schetst dus alleen een probleem zijn als D66 aan de macht komt.
Een beetje zoals alle rechtzaken die nu verloren worden en waarbij het kabinet kiest om maar boete te betalen in plaats van transparant te zijn?

Of je de rechtstaat afschaft of terzijde schuift is dan eigenlijk hetzelfde.
 

Joost

Well-known member
Door onze zonnepanelen en de 2x 190 euro vergoeding zijn onze nettokosten aan energie over 2022 nog geen €400,-.

We krijgen ook een leuk bedrag terug.
Toch vind Vattenfall het, ondanks een nog doorlopend contract tot medio 2024, logisch om het maandelijkse voorschot te verhogen.:ROFLMAO:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Door onze zonnepanelen en de 2x 190 euro vergoeding zijn onze nettokosten aan energie over 2022 nog geen €400,-.

We krijgen ook een leuk bedrag terug.
Toch vind Vattenfall het, ondanks een nog doorlopend contract tot medio 2024, logisch om het maandelijkse voorschot te verhogen.:ROFLMAO:

Mijn netto energiekosten zijn 200 euro. Eerste negen maanden voorschot 54 euro. Teruggaaf jaaropgaaf 287 euro, 2 x 197 euro van de overheid en oktober tot en met december 127 euro termijnbedrag. Wat vermoedelijk ook wel genoeg gaat zijn voor die drie maanden. Geen zonnepanelen. Een appartement uit 1921. De verwarming staat bijna nooit aan. Vanaf januari is de termijn nu 81 euro. Dat zou met die nieuwe tarieven wel voldoende moeten zijn om bij de verkoop van het appartement redelijk neutraal uit te komen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Iemand hier bekend met een dynamisch energiecontract?
Zit hier en daar wat te lezen maar het lijkt me allemaal wel erg voordeling tov mijn huidige variabele contract maar wellicht zoek ik spijkers op laag water. Ik hoor het de laatste tijd iig steeds vaker voorbij komen en met mijn voorschot van 380 Euries in de maand denk ik dat er wel wat winst te behalen valt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iemand hier bekend met een dynamisch energiecontract?
Zit hier en daar wat te lezen maar het lijkt me allemaal wel erg voordeling tov mijn huidige variabele contract maar wellicht zoek ik spijkers op laag water. Ik hoor het de laatste tijd iig steeds vaker voorbij komen en met mijn voorschot van 380 Euries in de maand denk ik dat er wel wat winst te behalen valt.

Een vriend van mij heeft dat net. Die is er tot dusver wel blij mee. Je moet alleen er rekening mee houden dat het prijsplafond wordt afgezet tegen het gemiddelde tarief. Dus niet dat je minder lapt als je onder het prijsplafond zit en de prijzen boven het prijsplafond gekapt worden tot het prijsplafond. Wat dan weer een lucratief voordeeltje wegneemt. Wat ik qua screenshots voorbij heb zien komen lijkt het desondanks wel een interessant concept.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je moet alleen er rekening mee houden dat het prijsplafond wordt afgezet tegen het gemiddelde tarief.
Dat gebeurt bij elk ander contract toch ook? Anders snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Ik ga er vanuit dat die regels voor dat prijsplafond (dat ze trouwens weer fokking ingewikkeld hebben gemaakt) hetzelfde zijn bij elk energiecontract.
 
Bovenaan