Johan Cruijff - rust in vrede

JMD

Well-known member
Er zal wel een stagiair aan de communicatieknoppen hebben gezeten toen het nieuws bekend werd. Beetje pijnlijk was het wel.

Precies. Zo'n huppelkutje met communicatiekunde in haar pakket. Die zich niet realiseerde wat voor grootheid we vandaag kwijt zijn geraakt.

Inmiddels inderdaad ruimschoots goedgemaakt.
 

A345

New member
Verdomme zeg, dit had ik absoluut niet verwacht en het komt toch wel heel hard aan. De meest belangrijke persoon uit de geschiedenis van je club, een uithangbord voor je vaderland, iemand die van zijn bekendheid gebruik maakte om de zwakkeren in de samenleving aan het sporten te krijgen.

Heel apart moment net toen ik het hoorde. Ik kreeg een alert van nu.nl en stond in de Markthal in Rotterdam, en binnen een minuut hoorde ik hetzelfde nieuws overal om me heen, vol ongeloof.

Rust in vrede, Johan. Onze eeuwige nummer 14.
 

erka

Well-known member
Zo, dat komt hard binnen. Hoorde het vanmiddag op het werk. Iedereen was echt wel eventjes stil tijdens een vergadering (normaal toetert iedereen door elkaar).

Voor mijn tijd dat hij echt groots was, laatste jaren nog wel gezien (zijn Feyenoord-jaar) en uiteraard trainersloopbaan. Ondanks dat hij altijd een enorm scherpe mening had, bleef hij altijd vriendelijk. Dat vond ik nog wel zijn grootste kracht. Nooit een onvertogen woord. En hij staat in Nederland echt boven de clubs en dat kan vrijwel niemand zeggen.

RIP.

En hopelijk tijdens de volgende speelronde een massale actie van alle supporters in minuut 14.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
KLoteziekte! De herinnering blijft...


Seizoen-1983-1984-Feyenoord-kampioenschap-Peter-Houtman-1.jpg
 

Mario

Well-known member
En hopelijk tijdens de volgende speelronde een massale actie van alle supporters in minuut 14.

Nederland - Frankrijk wordt morgen in de 14e minuut stilgelegd. Ik was niet van plan om te gaan kijken, maar ik schakel denk ik toch maar in. Uiteraard verwacht ik volgende speelronde ook een eerbetoon.
 

inhethoekje

Active member
In mijn fanatieke jaren wilde ik weleens een bord eten overslaan als Feyenoord had verloren,was ik niet te genieten op zondagavond.
Vanavond vroeg mij vriendin waarom ik zo stil was en haar zei dat ik geen honger had terwijl ik voor me uit starend naar de tv keek en al die beelden aan me voorbij zag trekken.

Dank je wel Johan, jij , Coen en de Kromme hebben ervoor gezorgd dat ik zoveel van voetbal hou dat ik vandaag weer een keer geen honger had, gewoon omdat we vandaag weer eens hadden verloren.
Ik dank God op mijn blote knie?n dat ik jou heb mogen zien voetballen.

R.I.P, Johan.


inhethoekje.
 

Kevah

New member
Zoveel gewonnen in het leven, maar de strijd tegen deze verschrikkelijke ziekte helaas verloren.

Cruijff bedankt voor het op de kaart zetten van Ajax en Nederland! Bedankt voor alles wat je voor beide hebt gedaan! Je bent nu overleden, maar dood zal je nooit zijn! Rust zacht en zoals je zelf al zei vanaf boven zie je de gaten beter. Dat je nog maar vaak signalen naar beneden mag geven over hoe het beter kan! We zullen je missen, ondanks dat je altijd in ons (voetbal) hart door blijft leven!
 

SanMark.

Well-known member
Kanker is geen kwestie van winnen of verliezen. Laten we daar eens mee ophouden.

Ik snap wat je bedoelt maar je omschrijft het wel verkeerd.

Als je blijft leven win je de strijd maar dat heeft niets of zeer weinig met wilskracht of karakter te maken wat jij hier denk ik meer bedoelt.
 

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat je het bij deze strijd niet over winnen moet hebben. Je bent altijd een beetje verliezen. Het is een ziekte waar je na een goed resultaat gaat overleven in de hoop dat het niet terugkomt. Het enige mooie is dat de behandelingen steeds beter worden. Het mooiste zou zijn dat we zonder die ellende van chemo kunnen genezen. Maar die weg zal nog lang zijn.
 
Bovenaan