Johan Cruijff - rust in vrede

Abubakari

Well-known member
Godzijdank heeft hij in 1981 een come back gemaakt, op slag stak hij met kop en schouders boven de hele eredivisie uit. Hij was in 1978 al gestopt met voetballen, ongelooflijk, vooral als je ziet hoe ongelooflijk goed hij nog was in zijn nadagen bij Ajax en Feyenoord. Zonder die come back had ik het ook met de onbewust meegemaakte Cruijff tijden moeten doen.

Dit soort magnifieke acties... Geen uitzondering maar regel, ook in zijn nadagen.

Maar ook zijn tijd als trainer bij Ajax was geweldig. PSV was constanter, maar Ajax was geweldig. Veel monsterscores, prachtig voetbal. En (eindelijk) weer een Europa Cup (II) gewonnen.
Doelsaldo in 1985/86 120-35, 1986/87 92-30. Ajax in de 80's was vanaf de come back van Cruijff t/m zijn trainersjaren bij Ajax ongelooflijk genieten.

 

Sensini

Active member
De eerste wedstrijd die ik live (op televisie) zag met Cruijff was denk ik zijn afscheidswedstrijd tegen Bayern...
 

leo1949

Well-known member
De eerste wedstrijd die ik live (op televisie) zag met Cruijff was denk ik zijn afscheidswedstrijd tegen Bayern...

Voor mij ging dit terug tot het begin van het Cruijff tijdperk toen zaten de meeste hier nog in hun vaders ruggengraat.
Bij het eerste seizoen dat hij meespeelde degradeerde Ajax nog zowat naar de eerste divisie.
Ik weet nog goed we hadden toen Sport in beeld met jan Cottaar

jan cottaar.jpg
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
* Ajax in 1985 onder Cruijff: In de eerste 18 wedstrijden 70 keer gescoord.

afc00137.jpg
 

Marinos

Well-known member
Schitterende foto, echt karakteristiek hoe hij zich over het veld bewoog.
De laatste dagen komen er natuurlijk honderden filmpjes voorbij, ik herken dat 'hupje' opzij met de bal op het moment dat er iemand instapt heel erg terug van Messi. Die korte ontwijkend van een tegenstander omdat je het gewoon veel sneller ziet.

Deze foto doet me ook denken aan de bekende Messi foto.
 

Jozsef

New member
Ik zag Cruijff volgens mij pas in '83 live spelen, tijdens de afscheidswedstrijd van de Kromme. Maastribune, 2e ring. Ik zie 't nog zo voor me.

cde5f1d4-6d2c-11e5-872c-23248e4fa616.jpg
 

Miramar

Well-known member
Ik zag Cruijff volgens mij pas in '83 live spelen, tijdens de afscheidswedstrijd van de Kromme. Maastribune, 2e ring. Ik zie 't nog zo voor me.

cde5f1d4-6d2c-11e5-872c-23248e4fa616.jpg

Ik een paar maanden later tijden het AD toernooi. Standaard Luik was met 1-3 te sterk maar ik had Cruijff gezien.
 

inhethoekje

Active member
Als kind JC ook zien spelen maar dan ben je je nog niet zo bewust dat iemand aan de andere kant ook erg goed is,je bent voor Feyenoord en je enige zorg is of papa in de rust koetjesrepen voor je koopt, wat is het leven van een kind heerlijk simpel.

Feyenoord-Barcelona, 0-0 1974.

Toen was ik me er meer bewust van en zag een heerlijk gevecht tussen de Kromme - Neeskens, en Jansen - JC.
En regenen dat het deed, zo, vandaag de dag zou het afgelast zijn.


In Barcelona maakte JC en Neeskens het overigens simpel af, 3-0.
 

vakx2.0

Banned
Kom nog even terug om het VI-condoleance register te tekenen voor Johan. Niks dan respect voor die man. En mooi om al die eerbetonen te zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De biografie van Cruijff komt in oktober aldus Jaap Groot. Zoals het er nu voorstaat wordt het boek in veertig landen uitgebracht. Dat wordt wel een boek die veel mensen gaan lezen vermoed ik.
 

Abubakari

Well-known member
Kom nog even terug om het VI-condoleance register te tekenen voor Johan. Niks dan respect voor die man. En mooi om al die eerbetonen te zien.

Staat er dan een VI condoleance register op dit forum?

Niks dan respect voor die man, dat is uit je posts nooit ook maar een beetje gebleken, opmerkelijke twist. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
 

de waan

Well-known member
De biografie van Cruijff komt in oktober aldus Jaap Groot. Zoals het er nu voorstaat wordt het boek in veertig landen uitgebracht. Dat wordt wel een boek die veel mensen gaan lezen vermoed ik.

D? biografie van Cruijff is in 1972 al verschenen.
 
Bovenaan