Jeugdvoetbal

De Groene Scout

Well-known member
Het is niet netjes hoe ze het doen, maar vanuit de kant van het club kan ik het een beetje begrijpen. En als jeugdspelers bij jou weggaan moet je toch ook kijken waarom dat is? Je moet ze toch voldoende kunnen bieden? Of kijk ik dan te veel als trainer?
Club weet het volgens mij niet meer. Zit continu met de Enschedese verenigingen aan tafel en heeft een mooi samenwerkingsvoorstel met buurtclub Emos naast zich neergelegd.
Naar het andere deel kijken de amateurs zeker; wordt gekeken wat doen 'we' nu niet goed en hoe kunnen 'we' wel voorzien in die extra behoefte bij spelers en ouders. De verwachting is dat er binnenkort ook binnen diverse clubs extra voetbalactiviteiten zullen komen voor prestatief spelende jeugd. Extra aanbod dus bij de clubs. Twente/Heracles academy wil ondersteunen.
 

Baggio

Active member
Het is niet netjes hoe ze het doen, maar vanuit de kant van het club kan ik het een beetje begrijpen. En als jeugdspelers bij jou weggaan moet je toch ook kijken waarom dat is? Je moet ze toch voldoende kunnen bieden? Of kijk ik dan te veel als trainer?
Niks mis met een extra trainingsmoment voor talentjes. Maar wie/wat bepaalt dat ? De clubtrainers, scouts BVO of de inhoud van de portemonnee van ouders ? De clubs in de regio hebben groot gelijk dat ze in actie komen.
 

Bonehead

Well-known member
Wij sluiten ons inmiddels ook aan. Evenals een aantal andere clubs. Persoonlijk ben ik, op zijn zachts gezegd, geen fan van dergelijke praktijken. Hoewel we er in praktijk niet mee van doen hebben op een shitload spam waarin van alles beloofd worden als we meewerken.
 

Baggio

Active member
Wij sluiten ons inmiddels ook aan. Evenals een aantal andere clubs. Persoonlijk ben ik, op zijn zachts gezegd, geen fan van dergelijke praktijken. Hoewel we er in praktijk niet mee van doen hebben op een shitload spam waarin van alles beloofd worden als we meewerken.
Wat werd de club dan in het vooruitzicht gesteld als er meegewerkt werd?
 

De Groene Scout

Well-known member
Nou, als Mark en Hugo het goed vinden gaan we vanaf 24 april weer voetballen. Schema's en poule-indelingen zijn bekend.
Spelen door tot eind juni.
 

Joost

Well-known member
Een viertal jonge spelers uit de Roda JC Kerkrade Voetbalacademie maakt vroegtijdig de overstap naar PSV

Vanuit de O10 van Roda JC vertrekken Lenn Janssen (acht jaar) en Senn Schreurs (negen jaar). Vanuit het jeugdplan van de club hebben Finn Verbunt (negen jaar) en Yordano Martina (zes jaar) afgelopen week gekozen voor een overstap naar PSV. De Eindhovense topclub heeft haar oog laten vallen op deze jonge Limburgse talenten en maakt deze met ingang van het seizoen 2021/2022 onderdeel van de PSV-opleiding.

Dit mag absoluut gezien worden als een compliment voor de Voetbalacademie van Roda JC, dit geeft immers aan dat er een goed scoutingsapparaat staat en dat spelers zich binnen de Voetbalacademie van de club goed kunnen ontwikkelen.

De Voetbalacademie van Roda JC is dan ook trots op deze spelers en wenst hen veel succes toe bij hun nieuwe club: PSV.

Dit is toch gewoon pure kinderhandel?
 

Fregge

Well-known member
Ook wel van Roda's kant gezien hoor. Hoezo zitten die spelers al op die leeftijd bij een profclub?
 

Joost

Well-known member
Ook wel van Roda's kant gezien hoor. Hoezo zitten die spelers al op die leeftijd bij een profclub?
Ik heb inderdaad ook mijn twijfels bij kinderen van 8, 9 jaar die al gescout worden door een profclub aangezien plezier op die leeftijd de grootste drijfveer moet zijn. Anderzijds, mijn zoon van 7 voetbalt ook en of hij dat nu heel lokaal doet of een paar kilometer verderop bij Roda dat lijkt me niet zo'n heel groot verschil. Zolang je ze in de eigen omgeving laat lijkt het me niet zo'n heel groot probleem.

Maar in dit geval haalt PSV een 6 jarig spelertje uit Heerlen uit z'n omgeving om hem op een dik uur rijden te laten trainen.
 

Fregge

Well-known member
Los van dat clubs dat doen, moet je ook als ouder afvragen of dit helemaal de bedoeling is.
 

JMD

Well-known member
Los van dat clubs dat doen, moet je ook als ouder afvragen of dit helemaal de bedoeling is.
Dit dus...
Kijk idd, vanuit Heerlen naar Kerkrade ofzo, het zal... Maar voor de 10e verjaardag al je kind 100km verder gaan laten spelen, kom op zeg...
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat juist voor die ouders geldt dat dit de bedoeling is. Die vinden het natuurlijk fantastisch dat hun zoon bij PSV in de jeugd speelt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nou, er zit dus toch nog een heel klein mini-Regio-Cupje aan te komen
5,12,19 en 26 juni wordt er waarschijnlijk gevoetbald als Mark dinsdag enige extra ruimte geeft.
Het is allemaal kort dag en lastig puzzelen voor de clubs, maar Jan Dirk gaat ervoor.
 
Bovenaan