Jack's League seizoen 2021/2022

Satyr

Administrator
Forumleiding
Klasse, vooral de opmerking over de goeden die eronder lijden. Die weten echt wel wie de rotte appels zijn, maar zeggen niks. Dan maar zo.

Ik had op het Heerenveenforum ook al gezegd dat de NieuwNoord tribune maar dicht moet tot de hertenkopsukkels bekend zijn. Die namen en rugnummers zijn 100% bekend bij een aantal die nu hun bek houden.
 

Batigoal

Well-known member
Dat is echt een prima bericht. De frustratie spat eraf en ze hebben groot gelijk dat ze het zo doen.
 
Volgens mij waren er afgelopen zaterdag aardig wat Rijnsburgse Boys supporters waaronder een groep opgefokte tieners/begin twintigers. Die het schijnbaar stoer vinden om lekker te zuipen en stickers van hun groep overal te plakken.

Begin van de wedstrijd stond deze groep naast ons. Wij hadden overigens geen last van ze, maar ze gingen al snel naar het terras voor het clubhuis vanwege de beschutting/schaduw en daar vloeide de drank.

Wat ik verwonderlijk vind is dat je langs het veld niet met alcohol mag staan, maar twee meter naar achter kan een terras zijn waar je je klem kan zuipen. Ook heeft HFC prachtige stickers hangen dat ze ID controle doen bij mensen jonger dan 25. Nu had ik niet het gevoel dat dit daadwerkelijk werd uitgevoerd.

De 1e helft en in de rust had ik totaal niet het gevoel dat er een gespannen sfeer hing. De 1e helft heb ik nog twee rondjes om het veld gelopen. Het was juist erg relaxed. De geweldsuitbarsting na de 0-1 kwam voor mij als een volslagen verrassing. Of er nu daadwerkelijk Ajax supporters waren ik vraag het me af, maar het kan goed zijn dat de Feyenoord liederen uitdagingen zijn geweest.

Hoe de clubleiding van Rijnsburgse Boys nu doorpakt is erg sterk en daar mogen meerdere clubs een voorbeeld aan nemen.
 

noordooster

Well-known member

Ook HFC heeft inmiddels gereageerd. Hun maatregelen zijn vooralsnog wat minder vergaand dan die van RBB.

Die zijn allang niet meer de baas in eigen huis, dus dat is onmogelijk.
De tweede divisionisten uit Katwijk en uit Spakenburg zijn de clubs uit het amateurvoetbal die de meeste toeschouwers trekken.
Kennelijk komen op rellen bewuste jongelui vooral af op de drukst bezochte wedstrijden .Vaak ook "supporters" van BVO's, iets wat je afgelopen weekend bij HFC ook zag.
En lang niet altijd gaat het om vaste supporters laat staan om leden van die clubs.
 

Sjorro

Member

Ook HFC heeft inmiddels gereageerd. Hun maatregelen zijn vooralsnog wat minder vergaand dan die van RBB.
Ik snap HFC wel, met 2 thuiswedstrijden nog te gaan tegen Spakenburg en Katwijk.
Ik neem aan dat Katwijk dan al kampioen is.

Ik hoop alleen dat deze supporters-ellende geen blijvertje is voor de 2e Divisie....
 

noordooster

Well-known member
Morgen maar eens kijken dan bij HHC- Quick Boys .
Ik heb bij HHC zo lang die op het hoogste amateurniveau spelen nog nooit problemen met supporters gezien.
Misschien dat er voor raddraaiers in Hardenberg ook niet veel eer valt te behalen.
Het thuispubliek laat zich niet zo gauw uitdagen of verleiden tot een matpartij.

Bij Harkemase Boys liep het tegen Quick Boys in een wedstrijd om het zaterdagkampioenschap ooit wel eens flink uit de hand met de supporters en ook bij een bekerfinale tegen WKE lieten de HB-supporters zich niet op de kop zitten en werd het een aardige knokpartij.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Vanmiddag was ik bij HHC - Quick Boys.
Zoals verwacht geen enkel probleem met supporters en ik heb ook geen tokkie gezien.
De supporters van Quick Boys, naar schatting ongeveer 200, gedroegen zich voorbeeldig.

HHC won met 3-1 en bezet nu plek 2 in de tweede divisie.
In de eerste helft was HHC beter en QB mocht blij zijn dat het toen bij 1-0 bleef.
Na rust werd QB sterker en de 1-1 was op dat moment verdiend.
Er werden ook nog 2 doelpunten van de bezoekers afgekeurd vanwege buitenspel.
Na de 1-1 wisselde van Hunenstijn een paar maal en scoorde HHC nog tweemaal.
De 3-1 van van der Leij was een prachtige kopbal, zoals alleen hij dat kan.
 

JMD

Well-known member
Katwijk kan vandaag kampioen worden, er kan echter geen huldiging komen dit weekend, politietekort enz...
Overigens staat Katwijk 1-0 achter, maar zou dat ook wel eens genoeg kunnen zijn, want de nummer 2 (HHC) heeft al verloren, de nummer 3 (Kon. HFC) staat achter tegen Spakenburg en de nummer 4 (Jong Sparta) speelt om 18.00 bij De TReffers. Doordat HHC verloor is een punt overigens genoeg voor een kampioenschap
 

De Groene Scout

Well-known member
Puntje kwam er niet, maar gat met de nummer 2 is nu 10 punten. met nog 3 duels te spelen Alleen als Jong Sparta straks wint is Katwijk nog geen kampioen.
 

noordooster

Well-known member
ASWH nu ook officieel gedegradeerd, ondanks dat ze knap 3-3 speelden tegen AFC
Onbegrijpelijk met zulke uitstekende trainers en prima ballenjongens.
Knap dat ze 3 jaar geleden als nr 7 uit de derde divisie wisten te promoveren.
En dankzij corona konden ze hun verblijf in de TD wat rekken.
 
Bovenaan