Jack's League seizoen 2021/2022

noordooster

Well-known member
Na 5 winstpartijen op rij verliest HHC vandaag van IJsselmeervogels.
Als HHC het 1 club gunt, is het wel IJsselmeervogels .
Al jarenlang onderhouden beide clubs een vriendschappelijke relatie.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Gister bij de Katwijkderby geweest. Echte derbygevoel was er helaas niet in verband met het ontbreken van uitsupporters dus nu was het eigenlijk meer een wedstrijdje van aanstaande kampioen tegen een middenmoter.
 

De Groene Scout

Well-known member
Gat is nu wel weer geslagen. Katwijk wint en Kon. HFC verliest.
Onderin lijkt het doek nu wel zo goed als gevallen voor ASWH
 

JMD

Well-known member
Het duel van Kon HFC tegen Rijnsburgse Boys werd 15 minuten gestaakt
 
Vanwege zeer concrete nieuwbouwplannen bij Koninklijke HFC, ik met het gezin in de buurt was besloten om daar vandaag naartoe te gaan.

Op voorhand een mooi affiche de nummer twee tegen de nummer vijf (Rijnsburgse Boys). De 1e helft was echt het slechtste wat ik in tijden heb gezien.

in de rust even met de jongste naar het clubhuis (noem het geen kantine!) en toen we langs het terras liepen hoorde ik een groepje RBB supporters Feyenoord liederen zingen. Ik dacht wat kansloos om dat hier te doen.

in de 2e helft kwam RBB terecht op 0-1 en vervolgens ging het op het terras compleet los. Dit ging echt helemaal nergens over. Wedstrijd werd gestaakt en wij zijn niet veel later weg gegaan. De jongste was erg onder de indruk van deze vechtpartij met rondvliegende stoelen en naar ik later hoorde stoeptegels.

van verschillende kanten gehoord dat het een Ajax vs Feyenoord clash was.
 

JMD

Well-known member
Jep, dat hoorde ik idd ook. Haarlem is natuurlijk tegenwoordig gewoon Amsterdam Heel Erg West qua bewoners, veel Amsterdammers met kleine kinderen komen naar Haarlem omdat het daar iets minder duur is om te wonen dan in Amsterdam...

Maar zeer kinderachtig dat je dit soort Ajax - Feyenoord clashes gaat uitvechten bij een amateurwedstrijd.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb wat gegoogeld en de lezingen lopen afhankelijk van wie er iets over publiceert wel wat uiteen.
De een geeft RBB-ers de schuld, de ander HFC-ers en weer een ander het top-amateurvoetbal.
Constante in de berichten is min of meer dat er meerdere Ajax-mannen aanwezig waren en dat RBB-supporters na de 0-1 Feyenoord liederen gingen zingen waarschijnlijk mede geïnspireerd door het bereiken van de finale door Feyenoord.
Ook lees ik enkele malen dat het echte vechten en stoelen gooien begon nadat een HFC/Ajax-supporter een RBB supporter naar zich toe riep en hen vervolgens een klap verkocht.
NB: Ik zie nu pas dat er ook een VidB-artikel is aangehaald. Daar zullen ongetwijfeld ook dingen staan die ik hier weergeef.
 

JMD

Well-known member
Verrassend dat na alle lezingen en publicaties jouw conclusie neigt naar de schuld van Ajax. Die zag ik niet aankomen.
Ik had eigenlijk een reactie van hem verwacht dat de Koninklijke fout zou zitten omdat dat de zondagclub is..
 

De Groene Scout

Well-known member
15.00 is ook een verschrikkelijke tijd. Wedstrijden op zaterdag moet je om 18.00 uur spelen, dan gaan die dingen niet mis.
 

Fregge

Well-known member
15.00 is ook een verschrikkelijke tijd. Wedstrijden op zaterdag moet je om 18.00 uur spelen, dan gaan die dingen niet mis.
Eigenlijk had je tegen Rijnsburg moeten zeggen dat ze op zondag moesten voetballen. Dan is er toch geen publiek en loopt het ook niet uit de hand
 
Bovenaan