Jack's League seizoen 2021/2022

Volgens mij waren er afgelopen zaterdag aardig wat Rijnsburgse Boys supporters waaronder een groep opgefokte tieners/begin twintigers. Die het schijnbaar stoer vinden om lekker te zuipen en stickers van hun groep overal te plakken.

Begin van de wedstrijd stond deze groep naast ons. Wij hadden overigens geen last van ze, maar ze gingen al snel naar het terras voor het clubhuis vanwege de beschutting/schaduw en daar vloeide de drank.

Wat ik verwonderlijk vind is dat je langs het veld niet met alcohol mag staan, maar twee meter naar achter kan een terras zijn waar je je klem kan zuipen. Ook heeft HFC prachtige stickers hangen dat ze ID controle doen bij mensen jonger dan 25. Nu had ik niet het gevoel dat dit daadwerkelijk werd uitgevoerd.

De 1e helft en in de rust had ik totaal niet het gevoel dat er een gespannen sfeer hing. De 1e helft heb ik nog twee rondjes om het veld gelopen. Het was juist erg relaxed. De geweldsuitbarsting na de 0-1 kwam voor mij als een volslagen verrassing. Of er nu daadwerkelijk Ajax supporters waren ik vraag het me af, maar het kan goed zijn dat de Feyenoord liederen uitdagingen zijn geweest.

Hoe de clubleiding van Rijnsburgse Boys nu doorpakt is erg sterk en daar mogen meerdere clubs een voorbeeld aan nemen.
 

Sjorro

Member

Ook HFC heeft inmiddels gereageerd. Hun maatregelen zijn vooralsnog wat minder vergaand dan die van RBB.
Ik snap HFC wel, met 2 thuiswedstrijden nog te gaan tegen Spakenburg en Katwijk.
Ik neem aan dat Katwijk dan al kampioen is.

Ik hoop alleen dat deze supporters-ellende geen blijvertje is voor de 2e Divisie....
 

JMD

Well-known member
Katwijk kan vandaag kampioen worden, er kan echter geen huldiging komen dit weekend, politietekort enz...
Overigens staat Katwijk 1-0 achter, maar zou dat ook wel eens genoeg kunnen zijn, want de nummer 2 (HHC) heeft al verloren, de nummer 3 (Kon. HFC) staat achter tegen Spakenburg en de nummer 4 (Jong Sparta) speelt om 18.00 bij De TReffers. Doordat HHC verloor is een punt overigens genoeg voor een kampioenschap
 

De Groene Scout

Well-known member
Puntje kwam er niet, maar gat met de nummer 2 is nu 10 punten. met nog 3 duels te spelen Alleen als Jong Sparta straks wint is Katwijk nog geen kampioen.
 

Fregge

Well-known member
Alleen de nummer laatst degradeert toch? Dan zijn ze nog niet officieel gedegradeerd.
Er degradeert er 1 direct, maar er degraderen er sowieso 2. Volgens mij kunnen er dit jaar zelfs 4 degraderen. Maar ik weet niet wat Almere O21 heeft aangegeven
 

Sjorro

Member
Volgens mij degradeert 1 van de 2 2e divisionisten die nacompetitie gaan spelen, want anders kunnen er geen 2 kampioenen van de 3e divisie instromen, lijkt mij.
 

Forza AZ

Well-known member
Er degradeert er 1 direct, maar er degraderen er sowieso 2. Volgens mij kunnen er dit jaar zelfs 4 degraderen. Maar ik weet niet wat Almere O21 heeft aangegeven
Dit staat op https://almerecity.nl/o21/almere-city-fc-o21-is-landskampioen-na-zinderende-finale/:

En dan volgt er ook nog een toetje, want na het kampioenschap lonkt nu promotie naar de Tweede Divisie. Jong FC Volendam is op 8 en 11 juni de tegenstander die in een tweeluik verslagen moet worden om ook die prestatie te bewerkstelligen. Meer info over duel volgt in de komende weken.

Hierbij gaan ze er wel van uit dat Jong Volendam tussen plek 10 en 16 eindigt. Theoretisch kunnen ze nog 9e worden (dan is er geen degradatie) of 17e (dan promoveert Jong Almere direct).
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Er degradeert er 1 direct, maar er degraderen er sowieso 2. Volgens mij kunnen er dit jaar zelfs 4 degraderen. Maar ik weet niet wat Almere O21 heeft aangegeven
Jep. Maar ik bedoel dat er 1 rechtstreeks degradeert. En dan idd 1 via de nacompetitie
 
Bovenaan