Huisdieren

Abubakari

Well-known member
Het was deze keer het zusje van Lisa, al heeft ook Lisa wel wat tranen gelaten. Is ook logisch, ook de cavia's maken deel uit van het gezin. Zo loten we ook altijd wie er met sinterklaas voor welk dier iets gaat kopen. Vorige week kregen Koko en Candy beide nog een zak met 3 paprika's van Sinterklaas :D
 

Ska P 187

Well-known member
Tsja en echt lekker smaken doet zo'n ouwe aprika etende cavia ook niet. Ik kan er geen lichtpuntje voor je aan draaien helaas.
Sterkte dan maar.
 

Abubakari

Well-known member
5d7691762c47a-IMG-20190815-WA0000.jpg

Nou, dat hebben wij weer... Onze Heinz blijkt een drugsverslaafde kat te zijn. Mijn dochter heeft een plant op haar kamer staan en daar zit Heinz telkens op te kauwen.
Ziet ze net op internet dat deze plant een hallucigene werking heeft op katten. Verklaard wel het ietwat aparte gedrag van Heinz.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Hij is genoemd naar de stripkat die op zijn beurt nsar Heinz "kroket" Stuy genoemd is, dus eigenlijk wel ja.
 

Mario

Well-known member
Nou, dat hebben wij weer... Onze Heinz blijkt een drugsverslaafde kat te zijn. Mijn dochter heeft een plant op haar kamer staan en daar zit Heinz telkens op te kauwen.
Ziet ze net op internet dat deze plant een hallucigene werking heeft op katten. Verklaard wel het ietwat aparte gedrag van Heinz.

Kattenkruid?
 

De Wolf

Well-known member
Poes van de wolf moet een kilo afvallen. Iemand (diervriendelijke) ideeen om dat beest in beweging te krijgen?
 

Tobcoach

New member
Een van mijn katten heeft FORL....

FORL staat voor Feline Odontoclastische Resorptieve Laesies. Hierbij wordt het tandglazuur aangetast door bepaalde glazuuretende cellen (odontoclasten). Deze cellen zorgen er normaal gesproken voor dat de glazuurlaag op de tanden langzaam vernieuwd wordt en zo gezond blijft. Maar bij FORL zijn deze cellen als het ware op hol geslagen. Zo ontstaan er gaatjes in de tanden en kiezen, die meestal zichtbaar worden aan de overgang tussen tand en tandvlees. De gaatjes kunnen ook in de wortels ontstaan, soms lossen de wortels zelfs helemaal op. Het is een progressieve aandoening, dat wil zeggen dat meestal meerdere tanden worden aangetast. Helaas is de oorzaak van FORL nog niet helemaal duidelijk. Vaak is de aandoening genetisch bepaald, vooral bij bepaalde raskatten. FORL kan ook ontstaan als gevolg van een normale tandvleesontsteking, door virusinfecties of door storingen in het immuunsysteem van de kat.

Ik merkte vooral na mijn vakantie in oktober dat mijn kat heel veel afgevallen was en nog humeuriger was geworden dan ze altijd al was. En omdat de dierenarts bij haar jaarlijkse controle in juni al had aangegeven dat ze veel tandsteen had, heb ik even naar haar gebit gekeken. En ik schrok me rot...

Direct naar de dierenarts. Diagnose: FORL. Er zijn nu twee hoektanden en 3 kiezen getrokken, die waren er het slechtste aan toe. Volgens de dierenarts is de kwaliteit van leven nu weer goed, maar er is niet aan te geven hoe snel de rest van het gebit achteruit zal gaan. Voor deze keer heb ik ingestemd met het trekken (kostte me een Godsvermogen, maar da's bijzaak) maar als het gebit straks weer zo hard achteruit is gegaan, is het wat mij betreft einde oefening.

Beestje is 10 jaar oud, en inderdaad een raskat (Brits korthaar). Ik zet me schrap voor het ergste het komende jaar....
 

Ska P 187

Well-known member
Hoe moeilijk het ook is, ik moet er zelf niet aan denken. Je mag het beestje niet laten lijden vind ik.
Maar goed koes het moment maar eens uit inderdaad.
 

Bonehead

Well-known member
Bewerkt.png
Het einde van tijdperk. Ze was een belofte op het sterfbed van mijn vader en ze is ruim 9 jaar mijn maatje geweest. 1ste Pinksterdag was ze wat ziekjes. Sinds dinsdag at ze niet meer en dronk ze mondjesmaat. Vandaag wou ik met haar naar de dierenarts die al twee keer eerder voorstelde om haar in te laten slapen. Toen ik thuis kwam van het werk lag ze dood in de slaapkamer. Ze was net overleden. Geen idee hoe oud ze geworden is. 13 jaar en ouder. Morgen laat ik haar cremeren. Adieu, mon amie.
 
Bovenaan