Huisdieren

fr-keff

Active member
Onze pup heeft nogal de neiging om veel te happen naar handen. Best vervelend met die scherpe tandjes. Iemand nog tips? Net lukte het wel met koekjes te geven en te zeggen 'zachtjes' uiteindelijk
HTML:
ging hij likken en niet happen. Is dit de beste methode?
 
?

?uti

Guest
Onze pup heeft nogal de neiging om veel te happen naar handen. Best vervelend met die scherpe tandjes. Iemand nog tips? Net lukte het wel met koekjes te geven en te zeggen 'zachtjes' uiteindelijk
HTML:
ging hij likken en niet happen. Is dit de beste methode?

Fout gedrag afleveren door te belonen met eten is het slechtste wat je kunt doen, bij ieder dier. Eten is alles voor een dier, dus als jij hem ergens eten voor geeft dan denkt hij dat 'ie iets goed gedaan heeft.
Een tik op de neus werkt veel beter, dan hebben ze gauw door dat ze zoiets niet nog eens moeten doen.
 

fr-keff

Active member
Dat was ook mijn eerste tactiek maar het is een doorzetter die blijft terug komen. En ik beloon hem niet voor het happen maar voor zijn goede gedrag.
 
?

?uti

Guest
Dat was ook mijn eerste tactiek maar het is een doorzetter die blijft terug komen. En ik beloon hem niet voor het happen maar voor zijn goede gedrag.

Wat je kunt doen is hem een bijtspeeltje geven. Hem als het ware een alternatief bieden voor je handen.

Verder gaat het de hond vooral om aandacht, zorg dat ie genoeg aandacht krijgt, en hem niet alleen aandacht geeft op het moment dat 'ie iets fout doet.
 
?

?uti

Guest
Verder is het vooral belangrijk dat je doorzet en consequent bent.
 

fr-keff

Active member
Aan speeltjes geen gebrek. Het is heel anders dan met onze vorige hond. Maar dat was een kleintje en dit is een labrador. Heel ander ras. Mag sinds vandaag gewoon over straat lopen dus hem bezig houden dat kan nu ook een stuk beter.
 

Shayman

New member
Dat was ook mijn eerste tactiek maar het is een doorzetter die blijft terug komen. En ik beloon hem niet voor het happen maar voor zijn goede gedrag.
Dan moet je wat karakter aangroeien en het langer volhouden want belonen van slecht gedrag zorgt alleen maar voor een klote-karakter later.
 

fr-keff

Active member
Dan moet je wat karakter aangroeien en het langer volhouden want belonen van slecht gedrag zorgt alleen maar voor een klote-karakter later.

Ok?. Ik doe ook alleen maar wat op internet staat. Verder pakt hij graag ook alles wat maar eetbaar lijkt. Zoals de asbak die toch in het midden van de tafel stond... En hij verdomd het nog om zijn plaats/kleed te liggen tijdens het eten. Ja hooguit 2 minuten en dan kruipt hij weer tussen je benen.

Lang geleden dat we een pup hadden dus het is nog even puzzelen hoe dat nou weer moest.
 

Shayman

New member
Ga even dat rare Mexicaantje googelen want Cesar Millan zit er echt perfect bovenop bij stout gedrag. Wanneer fouten beloond worden is de kans veel groter dat het op latere leeftijd echt mis gaat want dan zijn het geen puppy-hapjes meer. Ik ben veel strenger voor de honden van mijn vriendin als zij is maar ik geniet van echt wandelen met ze en bij haar is het een gespring en getrek aan de lijn.
 

Mario

Well-known member
Dat is toch wel een stuk makkelijker met een kat ... die ligt de hele dag te maffen en komt alleen van haar plekje af om te eten.
 

Fabian

Active member
Dat is toch wel een stuk makkelijker met een kat ... die ligt de hele dag te maffen en komt alleen van haar plekje af om te eten.

Katten zijn stiekem. Ik hoor die beesten nooit aankomen en schrik me vervolgens te pletter.

Heb niets met die beesten. Heeft er ook mee te maken dat ik eens flink te grazen ben genomen door dat mormel van mijn oma vroeger. Dat beest heette Beauty, ik vond het allesbehalve.
 

Mario

Well-known member
Die van ons is makkelijk, vooral met de kleine. Nadat ze weer eens aan de staart is getrokken wordt het haar teveel en vlucht ze naar boven, om vervolgens 5 minuten later weer terug te komen. Ze heeft nog nooit uitgehaald.

Mijn oma had vroeger ook een aggresieve kat, veels te veel verpest.
 

De Wolf

Well-known member
Mijn poes gebruikt ook nooit tegen iemand zijn nagels. Het enige nadeel is dat het een kamikaze poes is.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb een poes die waarschijnlijk (meerdere keren) een hersenbeschadiging heeft opgelopen. Poes van de Wolf is nog gestoorder dan de Wolf zelf.
 
Bovenaan