Nou ja, het is niet anders, elk nadeel hep se voordeel, het is ook wel weer grappig, vijf van die kleine beestjes.
Fout gedrag afleveren door te belonen met eten is het slechtste wat je kunt doen, bij ieder dier. Eten is alles voor een dier, dus als jij hem ergens eten voor geeft dan denkt hij dat 'ie iets goed gedaan heeft.
Een tik op de neus werkt veel beter, dan hebben ze gauw door dat ze zoiets niet nog eens moeten doen.
Ook al bereikt ze een respectabele leeftijd van 15 jaar. Heeft ze een fantastisch leven gehad. Heeft ze de afgelopen dagen uitgebreid afscheid van je genomen. Is ze zonder pijn op haar favoriete plekje in de zon gestorven. Blijft het toch behoorlijk fucked up om het lieve beest te moeten begraven. Godverdomme.
Dank, heren. Ik had echt niet gedacht dat het me zoveel zou doen. Dat gekke beest heeft onbewust toch veel voor me betekend, blijkbaar.
Ik weet nog dat mijn eerste kat stierf, ik woonde toen nog thuis, beestje werd 16. Voor mij kwam een einde kwam aan mijn ochtend ritueel van elke ochtend de achterdeur open zetten, kat binnenlaten en bakje voer neerzetten. Elke dag, 16 jaar lang sinds mijn 10e. De leegte die je dan ineens tegenkomt als hij niet meer voor de deur staat is niet uit te leggen aan buitenstaanders.
Mijn ouders hebben toen wel weer heel snel een nieuwe gehaald. Je vergeet het diertje niet maar het doet wel deugd als je weer voor een ander kunt zorgen.