Hoofdklasse C zondagamateurs 2015/2016

Mug

Member
Meestal betekent lager niveau, minder belangstelling, opzich geen probleem, zie Fc Meppel, zowat allemaal eigen spelers, middenmotor, amper publiek. Een beleid wat te respecteren valt. Maar een dorpsclub als Staphorst, waar vroeger altijd tegen betalende clubs werd aangeschopt , daar loopt nu iedereen achteraan. Zo zie je maar dat alles snel kan veranderen. Maar ik geef niet af op hun beleid, prachtige ambiance, Ik hoop dat ze promoveren, kunnen we genieten van nog hoger niveau.
 

Mug

Member
A.s zaterdag , bekerfinale ,. Staphorst - Flevo Boys om 18.00 uur �� Waarom spelen ze pas om 18.00 uur ?
 

noordooster

Well-known member
Misschien dat de KNVB de aanvangstijd bij voorbaat zo heeft vastgesteld, want stel dat 1 van de finalisten een zondagvereniging was, dan moest het wel om 18.00 uur , want die hebben vaak spelers die op zaterdagmiddag werken, schijnt het.
In ieder geval, ik heb nog niet eerder meegemaakt, dat Staphorst en/of Flevo Boys vrijwillig op zaterdagavond om 18.00 uur gaan spelen om welke reden dan ook.
In de voorgaande jaren werden ook de bekerfinales van Harkemase Boys, tegen Staphorst en Genemuiden , aan het begin van de zaterdagavond gespeeld, terwijl deze clubs in de competitie nooit op zaterdagavond spelen.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Waarschijnlijk verwachten ze meer publiek op deze tijd.

Dat gevoel heb ik ook, zo gek zijn in Staphorst nog niet.Als er wat extra's te verdienen valt, zijn ze als de kippen bij. Is ook beleid, inspelen op de situatie en dat doen ze ook met de buitenland regeling kwa spelers.
 

noordooster

Well-known member
Dat gevoel heb ik ook, zo gek zijn in Staphorst nog niet.Als er wat extra's te verdienen valt, zijn ze als de kippen bij. Is ook beleid, inspelen op de situatie en dat doen ze ook met de buitenland regeling kwa spelers.

Vreemd dat ze dan in de competitie nooit op zaterdag om 18.00 uur spelen.
 

Mug

Member
Vreemd dat ze dan in de competitie nooit op zaterdag om 18.00 uur spelen.

Komt vast nog wel in de toekomst, meer publiek doordat alle regioclubs dan niet meer spelen, lagere elftallen en jeugd die dan ook uitgespeeld zijn , winkeliers en personeel die dan ook kunnen kijken en als je wilt Ben je om 20.00 weer thuis Kantine open tot 23.00 uur en kassa
 

noordooster

Well-known member
Komt vast nog wel in de toekomst, meer publiek doordat alle regioclubs dan niet meer spelen, lagere elftallen en jeugd die dan ook uitgespeeld zijn , winkeliers en personeel die dan ook kunnen kijken en als je wilt Ben je om 20.00 weer thuis Kantine open tot 23.00 uur en kassa

Ik betwijfel of het vaker dan incidenteel gaat gebeuren, maar we zullen zien.
 

Mug

Member
Ik betwijfel of het vaker dan incidenteel gaat gebeuren, maar we zullen zien.

Vergis je niet in Staphorst, erg vooruitstrevend en trendsetter in de hele regio, over een paar jaar ook 2 de divisie. Geld genoeg en plannen genoeg. Het zou mij niet verbazen dat er binnenkort kunstgras ligt en er word ook gekeken of er mogelijkheden zijn om het hoofdveld te overkappen, via via ook gehoord, dat er intresse is voor de lichtinstallatie van WKE en dat er beloften van Pec Zwolle gestald gaan worden in Staphorst en met Msc Meppel een samenweking op jeugdgebied onderzocht word. Ik weet niet of alles serieus is, maar in Staphorst kan veel.
 

noordooster

Well-known member
Vergis je niet in Staphorst, erg vooruitstrevend en trendsetter in de hele regio, over een paar jaar ook 2 de divisie. Geld genoeg en plannen genoeg. Het zou mij niet verbazen dat er binnenkort kunstgras ligt en er word ook gekeken of er mogelijkheden zijn om het hoofdveld te overkappen, via via ook gehoord, dat er intresse is voor de lichtinstallatie van WKE en dat er beloften van Pec Zwolle gestald gaan worden in Staphorst en met Msc Meppel een samenweking op jeugdgebied onderzocht word. Ik weet niet of alles serieus is, maar in Staphorst kan veel.

Ik heb het idee dat je de mogelijkheden in Staphorst wat te hoog inschat.
Vorig seizoen bijvoorbeeld stonden ze op de rand van degraderen., toen werd er gedurende het seizoen weinig gedaan om het tij te keren.
Als je zegt dat er geld genoeg is, vind ik het "aankoopbeleid" van Staphorst nog redelijk ingetogen.
Een club als Genemuiden contracteerde in een soortgelijke situatie een dure spits Florencia Cornelia uit West Nederland , wat achteraf een prima zet bleek.
Neemt niet weg, dat ik het mooi vind te zien dat Staphorst geleidelijk richting top van het zaterdagamateurvoetbal kruipt.
En ik hoop van harte dat ze van Rijnvogels winnen.
 

SanMark.

Well-known member
Joure stopt met prestatie voetbal op zondag. Een aantal jaren geleden was dit nog een hoofdklasser.

Vandaar dat ik het hier even plaatst.
 

noordooster

Well-known member
Joure stopt met prestatie voetbal op zondag. Een aantal jaren geleden was dit nog een hoofdklasser.

Vandaar dat ik het hier even plaatst.

Ja ze hebben behoorlijk wat jaren hoofdklasse gespeeld. Nu hadden ze zich op het nippertje weten te handhaven in de eerste klasse.
Za 1 is dit seizoen gepromoveerd naar de tweede klasse.
In Friesland zie je de laatste jaren steeds meer clubs overstappen naar het zaterdagvoetbal.
 

Joost

Well-known member
Joure stopt met prestatie voetbal op zondag. Een aantal jaren geleden was dit nog een hoofdklasser.

Vandaar dat ik het hier even plaatst.

Hierdoor is Alcides er wel zeker van dat het volgend jaar in Noord speelt. Was Joure doorgegaan dan was Alcides afhankelijk van SVBO.
 

noordooster

Well-known member
Hierdoor is Alcides er wel zeker van dat het volgend jaar in Noord speelt. Was Joure doorgegaan dan was Alcides afhankelijk van SVBO.

Daar zal mug blij mee zijn.
Het was geloof ik al ergens gemeld, maar Alcides heeft zich voor komend seizoen versterkt met de in Meppel woonachtige ex-prof Bas Sibum en verdediger Bram Komduur van Fc Emmen a1.
 

Mug

Member
Mijn voorkeur is duidelijk voor Noord op eerste klas niveau. Ik ben heel benieuwd hoe Alcides de draad weer gaat oppakken na de degradatie. Alle mutaties constaterende staat er een heel ander Alcides komend seizoen.
 

Mug

Member
Helaas is dit topic Hoofdklasse en daar hoort Alcides niet meer thuis, wanneer ik iets te melden heb over Alcides is dat op topic lagere divisie.
 
Bovenaan