Hoofdklasse B zondag 2018-2019

Forza AZ

Well-known member
Die verliezen vrijwel alles dik, hebben vorige week al met 11-0 verloren. Tegen Meerssen, dat ik vanmiddag bepaald niet indrukwekkend vond in Gorinchem.
Dat Gemert ruim zou winnen had me inderdaad niet verbaasd, maar 0-13 in een uitwedstrijd is toch wel een zeer opvallend hoge score.
 

bqandy

Well-known member
Voor de verandering weer eens een 'lange afstands tweet':"

https://twitter.com/mauriziocec/status/1053910955963412480

Benieuwd of de bestuursleden van Meerssen, als ze tenminste in de bestuurskamer komen, vanmiddag ook klagen over de afstand...

RKAVV is voorstander van gemengde hoofdklassen. Daar gaat deze tweet waarschijnlijk over. "Wakker worden KNVB". Donderdag is er weer overleg met diverse hoofdklassers uit zaterdag en zondag die voorstander zijn van weekendvoetbal. Omdat ik zaterdag in Meppel ben laat ik me dan even bijpraten.

Is er bij De Meern en Magreb/Papendorp een dusdanige leegloop geweest dat ze van de derde divisie zo erg ver terug vallen?
 

de waan

Well-known member
Ik zag al de naam Yasin Ouja langskomen bij Unitas. Die speelde vorig jaar nog bij Magreb dacht ik.
 

Unregistere

Well-known member
Ah, dat verklaart de tweet van de trainer van RKAVV dan wel. Dacht al dat hij ook in het kamp der klagers over lange reizen zat.

Wat er bij De Meern is gebeurd, durf ik niet echt te zeggen. Zag her en der wel wat spelers opduiken die vorig seizoen daar voetbalden, zoals Kesly den Haag (DOVO), maar of ze echt veel kwijt zijn? Geen idee. De promotie was natuurlijk redelijk verrassend, dus misschien is hoofdklasse wel meer het niveau van de ploeg. En B lijkt toch een redelijk pittige afdeling.

Bij SVA Papendorp zijn wel veel spelers vertrokken, maar in het verhaal achter de door Joost geplaatste link zie ik tot mijn verbazing dat die Franse verdediger dus nog steeds meespeelt. En af en toe zie ik ook wel wat namen van vorig seizoen opduiken, zoals Sardi. Die is kennelijk geschorst nu: https://www.rtvutrecht.nl/sport/1829313/ Verder zit Hicham Chatouani er ook nog steeds en dat vind ik zonde, want die verdient echt een beter team met meer structuur. Heeft nog even met ASWH getraind vorig seizoen en ik vind het nog altijd jammer dat we hem uiteindelijk niet aangetrokken hebben. Snapte het wel met het oog op de selectiesamenstelling, maar die jongen kan echt lekker voetballen.

Gisteren bij Unitas heb ik met eigen ogen het bewijs gezien dat een andere omgeving - club / team met meer structuur, betere medespelers, ander voetbal - namelijk heel goed kan werken voor de individueel vaak prima oud-spelers van Magreb. Yasin Ouja was bij Unitas namelijk meer dan fantastisch. Dus heb ik hem in het verslag ook wat credits gegeven.

2lik6es.jpg
 

bqandy

Well-known member
De Meern - Papendorp is afgelast. Papendorp/Magreb kan geen team op de been brengen.
Nog een keer en de eerste degradant is bekend, want dan is het einde verhaal in de hoofdklasse.
 

Unregistere

Well-known member
Dat zal wel gaan gebeuren, zie ook het Papendorp-topic. Zuur voor de rest, want dan wordt de periode dus vermoedelijk aangepast naar een halve competitie en dus valt de beslissing nog niet volgende week.

Zelf straks naar IFC - UDI '19 voor de krant. Eens zien of de buren 'Super Sam' Wassenberg van scoren kunnen houden.
 

Unregistere

Well-known member
IFC deed goede zaken tegen UDI '19. De Ambachters begonnen met een versterkt middenveld en dat was even zoeken, waarvan UDI '19 profiteerde. Uit een voorzet van Sam Wassenberg kopte Raoul Oomen de 0-1 binnen. Diezelfde Oomen kreeg een goede kans op nog een goal, maar keeper Davey van Pelt redde knap. Na een half uur lokte IFC-captain Danny Slingerland slim een strafschop uit en die schoot hij zelf binnen. 1-1 dus.

Na rust krulde Slingerland op sublieme wijze de 2-1 in de bovenhoek uit een vrije trap en moest UDI '19 in de achtervolging. Na een uur werd 'Super Sam' gevloerd door Edison Warner. Binnen de lijnen, in doorgebroken positie. Rood voor Warner, strafschop voor UDI '19. Keeper Davey van Pelt onderscheidde zich echter door de niet al te sterk ingeschoten pingel van ex-prof Roald van Hout te keren. Heel UDI '19 daarna woest, omdat Warner nog niet uit het veld was. Scheidsrechter Wassink had echter zelf al gefloten en oordeelde dat de strafschop niet nogmaals genomen hoefde te worden.

De tien Ambachters werden teruggedrongen, maar heel grote kansen kreeg een steeds meer tegen zichzelf en de scheidsrechter spelend UDI '19 niet. Kort voor tijd kreeg Nick van Dijk zijn tweede gele kaart en dus eindigde ook UDI '19 met tien man. IFC hield stand en sloot door deze zege weer aan bij de middenmoot.

Bovenin blijft Unitas fantastisch presteren. De promovendus uit Gorinchem klopte Minor met 3-0 door goals van Pascal van Delden, Mounir El Ouazizi en Armand Selmani. Omdat Halsteren - Groene Ster in 1-1 eindigde, is Unitas nu samen met Gemert (5-2 winst op Meerssen) koploper. Allebei 21 punten, daarna komen Groene Ster, Halsteren en Baronie (1-0 zege op Alphense Boys) met 20 punten.

Verder won Nuenen met 4-2 van Leonidas - Rotterdamse goals van Ibrahim El Morabit en David Kappel - en klopte Vlissingen RKAVV met 0-3.

De Utrechtse derby De Meern - SVA Papendorp vond om bekende redenen geen doorgang.

Volgende week moet IFC naar Papendorp. Of niet. Trainer Virgil Breetveld stelde dat ze het maar gewoon rustig afwachten, maar hij hoopt eigenlijk wel dat de KNVB ingrijpt en Papendorp uit de competitie haalt.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat zal wel gaan gebeuren, zie ook het Papendorp-topic. Zuur voor de rest, want dan wordt de periode dus vermoedelijk aangepast naar een halve competitie en dus valt de beslissing nog niet volgende week.
Het is normaal toch zo dat al gewonnen periodetitels blijven staan (?).

Dus als Papendorp nog niet uit de competitie genomen is voor de 10e speelronde en de winnaar van de periode na die speelronde bekend is, dan zou die toch blijven staan als 1e periodewinnaar. En dan gaat de 2e periode over speelrondes 1-15 (zonder de uitslagen tegen Papendorp) en de 3e periode over speelrondes 16-30.
 

Unregistere

Well-known member
Het is normaal toch zo dat al gewonnen periodetitels blijven staan (?).

Dus als Papendorp nog niet uit de competitie genomen is voor de 10e speelronde en de winnaar van de periode na die speelronde bekend is, dan zou die toch blijven staan als 1e periodewinnaar. En dan gaat de 2e periode over speelrondes 1-15 (zonder de uitslagen tegen Papendorp) en de 3e periode over speelrondes 16-30.

Dat zou ook nog kunnen. Misschien wel zo eerlijk. Al blijft het waardeloos natuurlijk.

Verslagje van gisteren:

2uetlib.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Unitas heeft de periodetitel gepakt. Heel knap van de promovendus, die op bezoek bij Groene Ster met liefst 0-4 won. Omdat concurrent Gemert verloor bij UDI '19 (2-1) mochten de Gorcumers feesten.

Ook Baronie handhaaft zich bovenin na een 0-2 overwinning bij Vlissingen, terwijl Halsteren dure punten morste bij Meerssen (2-2).

Onderin deden Minor (1-0 tegen RKAVV) en De Meern (1-1 bij Leonidas) redelijke zaken.

Alphense Boys - Nuenen werd 1-1, IFC was vrij.

Morgen gaat de stand op de schop als SVA Papendorp geschrapt wordt, maar de periodetitel voor Unitas blijft dus staan. :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Mo Ajiach (o.a. ex-FC Lienden) is al weer vertrokken bij kersvers periodekampioen Unitas. De van GVVV overgekomen speler kwam weinig in actie, waarna in goed overleg is besloten uit elkaar te gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Unitas is de koppositie kwijt. De periodekampioen kreeg bij Gemert een flink pak op de broek (4-1). Daardoor staan Gemert, Baronie - dat verrassend op 2-2 bleef steken tegen Minor - en Unitas nu samen bovenaan met 21 punten uit tien duels. Daarachter Groene Ster, dat makkelijk won bij Leonidas (0-4), op een punt achterstand. Ook Halsteren staat na een 0-0 tegen UDI '19 nog goed geklasseerd, twee punten achter de lijstaanvoerders, terwijl ook Nuenen met drie punten achterstand goed meedraait. Zij speelden vandaag niet.

Onze buren van IFC wonnen met 0-2 bij Meerssen, mede door wederom een rake vrije trap van aanvoerder Danny Slingerland. Ze nemen wat meer afstand van de teams onderin.

Vlissingen (1-0 verlies bij Alphense Boys) en De Meern (0-3 nederlaag tegen RKAVV) blijven zorgenkindjes, evenals Leonidas.
 

Unregistere

Well-known member
Echt verrassend kan het niet zijn nu ze zo matig draaien na de degradatie uit de derde divisie. De clubleiding van De Meern vreest voor een tweede degradatie op rij en heeft ingegrepen. Trainer Jo?l Titaley is op non-actief gesteld.
 

Unregistere

Well-known member
Straks voor de krant naar IFC - Halsteren. De bezoekers zijn ambitieus en willen naar de derde divisie. Ze staan ook vrij hoog, slechts twee punten achter de koplopers. Anderzijds staan onze buren maar vijf punten achter Halsteren en kunnen ze dus goede zaken doen bij winst. Ben erg benieuwd hoe IFC zich presenteert tegen dit team.
 

Unregistere

Well-known member
Onze buren deden slechte zaken tegen Halsteren. In de eerste helft was IFC heer en meester tegen een pover Halsteren. Aanvoerder Danny Slingerland schoot al in de zevende minuut raak vanaf de stip. Grote kansen op meer werden echter gemist. Na rust speelde IFC vrijwel alleen maar lange ballen en tekende de gelijkmaker zich al een beetje aan. Die viel uiteindelijk na een fout van de doorgaans zo betrouwbare goalie Davey van Pelt. Hij liet de bal los en Jelle Voermans tikte binnen.

Kort daarna kreeg een verdediger van Halsteren zijn tweede gele kaart, maar het was juist het tiental dat daarna toesloeg. De boomlange invaller Tom de Bonte kopte de 1-2 binnen en daarna sloeg Jeroen Beerendonk toe na een hoekschop. Standaardsituaties en IFC, dat rijmt dit seizoen niet zo. Krijgen ze veel goals uit tegen.

Door de zege blijft Halsteren bovenin meedraaien. Ook Gemert (0-2 bij Vlissingen), Groene Ster (4-1 tegen De Meern) en Baronie (0-1 bij RKAVV) wonnen. Alleen Unitas verspeelde punten bovenin, het werd 3-3 tegen Leonidas. De Gorcumers hebben het na de periodewinst wat lastiger, maar staan er nog altijd keurig bij. Gemert en Baronie nu bovenaan met 24 punten, daarna Groene Ster met 23 en dan Unitas en Halsteren met 22.

Voorts won Meerssen bij UDI '19 (1-2) en speelden Minor en Nuenen gelijk (2-2).
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag weer bij IFC geweest, nu tegen het Zeeuwse Vlissingen. Die ploeg staat voorlaatste en volgens het bestuur komt dat door een enorme bak blessureleed. Zelfs gestopte spelers hebben noodgedwongen de kicksen weer uit de kast gehaald. Na een aftastende openingsfase kwam IFC na een half uur spelen op voorsprong. Doelpunt uiteraard van Danny Slingerland, zou ik bijna zeggen. Daarna kansen op meer, maar zowel Juhtlen Castillo als Achraf El Hajouti verzuimde de Ambachters op 2-0 te brengen.

Na rust gebeurde maar weer eens wat IFC wel heel vaak overkomt: een gelijkmaker door een tegenstander die al verslagen had moeten zijn. Josimar Pattinama bracht de Zeeuwen langszij. Maar nu lukte het IFC wel om dit weer recht te zetten. Niemand minder dan 'good old' Nico Ramos, 38 jaar, maakte de winnende goal. De linksback trok mee naar voren en voelde zich weer even de spits die hij ooit lang geleden was. Naar binnen komen en paf, met de rechter in de verre hoek krullen.

Belangrijke punten voor IFC, dat afstand neemt van de onderste regionen. Immers, behalve Vlissingen gingen ook Minor (4-2 bij Meerssen), De Meern (4-1 bij Halsteren) en RKAVV (2-0 bij Gemert) onderuit. Trainer Virgil Breetveld hoopt dat de laatste twee duels voor de winterstop minimaal vier punten opleveren. Volgende week uit naar hekkensluiter De Meern - maar dat zegt niets! - en dan daarna thuis de regioderby tegen Unitas.

Over Unitas gesproken, die hebben het na de periodewinst toch lastiger. Vandaag verloren bij Baronie (2-0). Lijkt er op dat de Gorcumers de titelrace vaarwel moeten zeggen. Maar goed, als promovendus is dat niet gek. Doelstelling was handhaving en ze hebben nu sowieso de nacompetitie om promotie nog.

Gemert en Baronie delen de kop met 27 punten, dan komt Groene Ster - wonnen met 0-1 bij Alphense Boys - met 26, dan Halsteren met 25 en dan - vooruit - Unitas nog met 22.
 
Bovenaan