Hoofdklasse B zondag 2018-2019

Unregistere

Well-known member
Maar waarschijnlijk ook tot zijn eigen verbazing, hij was namelijk vrij stellig, is hij het t?ch niet geworden....

Halsteren komt met Erwin de Nijs, de trainer van Tholense Boys, op de proppen. Verrassend.
 

Unregistere

Well-known member
En Jeroen van Bezouwen naar Unitas. Jij had voorkennis, Unregistere?

Nee, is voor mij ook nieuw. Ik wist wel dat hij in deze regio op zoek was, vandaar dat ik laatst in het derde divisie zondag topic informeerde naar hem. Maar dat had toen niets met Unitas te maken. En een huidige speler van Unitas die ik er laatst over sprak kwam nota bene met een totaal andere naam, waarvan hij bijna zeker was dat die het zou worden. Zo zie je maar.

Ben benieuwd, zal hem volgend seizoen dan ongetwijfeld wel een paar keer spreken.
 

Unregistere

Well-known member
John Karelse is per direct gestopt als hoofdtrainer van Vlissingen. Hij zou eigenlijk na dit seizoen stoppen, maar dat is nu dus versneld gebeurd. Komende zondag tegen Unitas zit assistent Thomas Ragut waarschijnlijk als hoofdtrainer op de bank. Ik ga naar die wedstrijd, dus dan kan ik gelijk bekijken of het invloed heeft. ;)
 

Unregistere

Well-known member
Nog geen schokeffect bij Vlissingen, al kwamen ze vanmiddag wel al in de vijfde minuut op 0-1 bij Unitas. Raymond Wolff, international van Sint Maarten, schoot raak na een hoekschop. Daarna een weliswaar offensief Unitas, maar het spel was bepaald niet zo goed als ze kunnen. In de extra tijd een knappe individuele actie van Daniel Alexander Walu, de vleugelflitser uit Eritrea, en daardoor was het toch 1-1.

Na rust een heel ander beeld. Nu liep het wel bij Unitas, veel kansen en uiteindelijk groeide Soufian Charraoui uit tot goudhaantje. De invaller zette zijn eerste balcontact om in de 2-1, terwijl hij nog geen minuut binnen de lijnen stond. In de slotminuut zorgde hij ook voor de 3-1, nadat Unitas eerder lang had verzuimd de voorsprong te vergroten. Eindelijk weer winst, want dat was na het behalen van de periodetitel op 4 november niet meer gelukt.

Onze buren van IFC kregen een pak slaag in Breda. Baronie was daar met 6-1 veel te sterk. Jorik Mijnhijmer ontpopte zich met vier goals tot de kwelgeest van IFC. De Ambachtse goal, op dat moment de gelijkmaker, kwam van Everon Pisas.

Halsteren liet bij RKAVV punten liggen (1-1), dus Baronie en Gemert (0-6 bij hekkensluiter De Meern) profiteerden. Halsteren nu 15-32, dan Gemert 14-31, Baronie 14-30 en Groene Ster 13-29. Unitas is nu weer vijfde, IFC staat zevende.

Onderin een belangrijke zege voor Minor tegen Alphense Boys: 4-1.

Leonidas - Meerssen bleef 0-0, Nuenen - UDI '19 eindigde in 0-3.
 

Unregistere

Well-known member
De selectie van Leonidas staat de komende tijd onder leiding van Koos Waslander. 'Rooie Koos' vervangt hoofdtrainer Gilbert de Wildt, die door een operatie voorlopig uit de running is.

Hier nog een link naar beelden van Unitas - Vlissingen, zodat de mooie treffers te zien zijn: https://www.pzc.nl/dossier-amateurv...ef-bij-vlissingen-ondanks-nederlaag~a4484d82/

En het stukje uit de krant:

312tl3p.jpg
 

noordooster

Well-known member
Bij Baronie hebben ze 5 jaar niet bestuurd en is de kas leeg;

https://www.bndestem.nl/breda/grote...QgL9oigeRNvzyCKGB_SGmiJzzqz6V46JbSwaW8xuLG3Ro

Apart dat bij zo'n grote club zoiets gebeurt.

Waar waren de leden toen ze op de ledenvergadering de financi?le stukken konden inkijken en vragen konden stellen.
Wie zaten er in de kascommissie ?
Waarom zou iedereen in de gemeente Breda mee moeten betalen omdat men bij Baronie "5 jaar lang niet bestuurd heeft " ?
Heeft van Beek zelf, als vader van zijn minderjarige zoon de afgelopen 8 jaren ledenvergaderingen niet kunnen bijwonen en kritische vragen kunnen stellen ?
 

Unregistere

Well-known member
Dit is wel heel apart inderdaad. Weinig betrokkenheid van de leden kennelijk.

Ook opmerkelijk is dat wel het contract met de hoofdtrainer is verlengd.

Heel opvallend, zeker omdat GOES en Westlandia hem graag wilden hebben. Maar ik las ergens dat hij wil blijven, omdat de club heeft aangegeven dat het geen gevolgen zou hebben voor de selectie.

Bij Unitas is men al flink bezig om de selectie samen te stellen voor volgend seizoen. De 'roodbroeken' gaan in ieder geval door met de backs Yoesef Pyla - momenteel revaliderend -, Stefan van Hulst en Kevin Cornet, doelman Ruud Verberk, topscorer Pascal van Delden, aanvaller Fabian van Horssen, middenvelder Joey Lokasi en de uit Eritrea afkomstige Yohannes Tilahun Tefera en Mekonen Kibrom Mihreteab. Vooral dat laatste is natuurlijk prettig, goed voor de portemonnee van de verslaggevers.

Mounir El Ouazizi en Yassin Ouja vertrekken uit Gorinchem. Laatstgenoemde volgt trainer Rick Adjei naar Kozakken Boys.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, niet eens. Die kan ik inmiddels wel uit het hoofd tikken, haha.

Ze hebben trouwens net een nieuwe speler vastgelegd, zag ik. Jay Jay Meierdres, een snelle vleugelaanvaller. Hij komt over van Halsteren en speelde eerder onder meer voor SteDoCo en Baronie. Meierdres is 23 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Twee wedstrijden afgelast in B vandaag: Meerssen - Groene Ster en UDI '19 - Unitas. Opmerkelijk was dat UDI '19 wel oefende op een eigen kunstgrasveld, kennelijk niet aangegeven dat ze willen of kunnen uitwijken.

Baronie nam de koppositie over van Halsteren door een 0-2 zege bij hekkensluiter De Meern. Halsteren was vrij, terwijl Gemert verloor van Nuenen met 2-4. Daardoor nu Baronie 15-33, Halsteren 15-32 en Gemert 15-31.

Wat onze buren van IFC na de winterstop aan het doen zijn weet niemand. Na de 6-1 nederlaag vorige week in Breda verloren de Ambachters vandaag met 1-6 van Alphense Boys. Nota bene na een vroege voorsprong door een goal van Juhtlen Castillo. Niet echt handig, omdat Leonidas (0-2 bij RKAVV door goals van Yekhlef en Van Uunen) en Vlissingen (1-0 tegen Minor) wonnen.

Bij de jaarwisseling leek IFC een redelijk eenvoudig seizoen in de middenmoot en heel misschien zelfs wel de subtop te gaan beleven. Nu mogen ze voorlopig flink omlaag kijken, ook al staan ze nog achtste. De marge is nog redelijk geruststellend, maar twee van die zeperds na elkaar tasten het vertrouwen ongetwijfeld wel aan.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Twee wedstrijden afgelast in B vandaag: Meerssen - Groene Ster en UDI '19 - Unitas. Opmerkelijk was dat UDI '19 wel oefende op een eigen kunstgrasveld, kennelijk niet aangegeven dat ze willen of kunnen uitwijken.

Bij UDI is het niet willen uitwijken. Ook wel heel vreemd, want het eerste traint daar wel bijna altijd op kunstgras. Plus dat het voor iedereen (op Landelijk na) nu verplicht is om uit te wijken.
 

Joost

Well-known member
Morgen Alphense Boys v Meerssen. Ik hoop maar dat ze het in Alphen niet een half uur voor aftrap afgelasten.
 

Unregistere

Well-known member
Baronie hield de eerste plek vast in de kraker tegen Halsteren: 2-1 winst. Gemert won met 0-3 bij Groene Ster en blijft ook hoog staan. Baronie nu 16-36, dan Gemert 16-34, Halsteren 16-32 en Groene Ster 14-29.

Unitas is door een 4-1 overwinning op hekkensluiter De Meern terug in de top vijf. Zij staan op 15-28 nu.

Onze buren van IFC kunnen de mindere reeks na de winterstop niet doorbreken. Weliswaar niet opnieuw 6-1 verloren, maar wel met 3-0 bij Minor. Onderin pakt ook RKAVV (0-1 bij Nuenen) belangrijke punten.

Leonidas verloor met 1-2 van UDI '19, Alphense Boys klopte Meerssen met 2-0.

IFC hoeft niet te vrezen voor directe degradatie, dat wordt gewoon De Meern met 2 uit 16. Maar de nacompetitieplaatsen, dat zou nog best kunnen hoor. Toch wel opmerkelijk hoe zwak ze na de jaarwisseling presteren.
 

Unregistere

Well-known member
Twee afgelastingen vandaag: UDI '19 - Vlissingen en Meerssen - Unitas.

De regioderby IFC - Leonidas gaat wel door en daar ga ik straks heen voor de krant. Eens zien hoe het nu is met onze buren, die in 2019 alleen nog maar verloren.
 
Bovenaan