Hoofdklasse B zondag 2018-2019

Unregistere

Well-known member
Klopt. Misschien voor het gevoel wel iets gemakkelijker. Als hij met ??n team wel goed had gedraaid en met het andere team niet, had je hem misschien van ??n team moeten afhalen, maar wel moeten behouden voor de club.

De hoofdklassetak van Voetbal247 kan het trouwens nu overnemen van de website van IFC, die hebben het inmiddels gepubliceerd.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Robert Verbeek was er vorige week dus niet zonder reden. Hij maakt het seizoen af als trainer van IFC (zondag), een functie die hij combineert met zijn werk als trainer van Sparta AV op zaterdag.
 

De Groene Scout

Well-known member
Baronie is aardig op weg richting de 3e divisie. Zelf won het vandaag met 2-0 van Vlissingen. Naaste belagers Gemert en Halsteren speelden gelijk en Groene Ster verloor zelfs.
Baronie nu 7 punten voorsprong (wel met een wedstrijd meer gespeeld).
 

Unregistere

Well-known member
Keurige zege van Unitas op Groene Ster. De Gorcumers bogen een achterstand om in een 2-1 zege dankzij goals van Ouja (strafschop) en Selmani. Daardoor hebben de roodbroeken nog altijd zicht op een plek bij de bovenste drie.

RKAVV - Minor eindigde onderin in 1-1. RKAVV daardoor wel in punten gelijk met onze buren van IFC, die een vrije zondag hadden. Alleen heeft RKAVV wel een wedstrijd meer gespeeld. De nederlagen van Vlissingen (bij Baronie) en De Meern (tegen Leonidas) waren ook wel positief voor IFC. Leonidas is bezig zich in rap tempo veilig te spelen, na de stroeve eerste competitiehelft. Vandaag tekenden El Morabit en El Harti voor de Rotterdamse treffers.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, een Robert Verbeek-effect bij onze buren vanmiddag! IFC won op bezoek bij UDI '19 met 1-4. Danny Slingerland - wie anders, zou je zeggen - maakte er twee, ook Tim Willemstijn en Achraf El Hajouti scoorden.

Daardoor liep IFC uit op Vlissingen en RKAVV, want zij speelden in hun onderlinge ontmoeting doelpuntloos gelijk. De Ambachters staan nu twee punten boven RKAVV en tien punten boven Vlissingen.

Leonidas verloor vandaag met 2-3 van Nuenen. Na een 0-3 achterstand schoten Ilyas Chouaibi en Jeremy van Uunen nog wel raak namens de Rotterdammers, die net als Meerssen en UDI '19 een puntje boven IFC staan.

Bovenin won koploper Baronie met 0-2 bij Alphense Boys. Gemert won ook (1-3 bij Meerssen), maar Groene Ster en Halsteren speelden in hun onderlinge wedstrijd gelijk (1-1). Ziet er dus wel lekker uit voor Baronie. Zij hebben 21-48, dan Gemert met 20-41, Halsteren met 20-38 en Groene Ster met 19-37.

Unitas verloor met 2-0 bij Minor en blijft dus vijfde met 19-34. Uiteraard hebben de roodbroeken wel al een nacompetitieticket op zak. Minor denderde door deze overwinning het linkerrijtje in en deed dus goede zaken in de strijd om handhaving.
 

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag naar Halsteren - IFC geweest voor de krant. De Ambachters deden het niet verkeerd bij de nummer drie op de ranglijst. Halsteren viel me wat tegen. Beste kansen waren voor IFC, maar kort voor rust verloren ze Perry van Eijken met een rode kaart (twee keer geel). Na rust drong de thuisploeg aan, maar raakte IFC nog een keer de lat. Nadat ook Halsteren met tien man verder moest na direct rood voor Jurik Zimmerman had het er alle schijn van dat IFC een puntje kon meepikken. In de slotfase kopte Perry Bierkens echter alsnog de 1-0 binnen.

IFC blijft twaalfde. Ze zagen RKAVV naderen, want die speelden knap gelijk bij koploper Baronie (0-0). Daardoor liepen Gemert (5-0 tegen Vlissingen, waar de reservedoelman als veldspeler moest invallen), Halsteren en Groene Ster (2-3 bij De Meern) in op de ploeg uit Breda.

Unitas won op bezoek bij Leonidas met 1-2. Akin Arslan tekende voor beide treffers van de roodbroeken, Jeremy van Uunen deed iets terug namens de Rotterdammers.

Minor nam een punt mee uit Nuenen (0-0) en UDI '19 won met 1-3 bij Meerssen.
 

Joost

Well-known member
Meerssen heeft wel pech dit seizoen. Veel afgelastingen in de eerste seizoenhelft en in de winter vertrokken twee van hun beste spelers voor het geld naar Belgi?.
 

Unregistere

Well-known member
Meerssen heeft wel pech dit seizoen. Veel afgelastingen in de eerste seizoenhelft en in de winter vertrokken twee van hun beste spelers voor het geld naar Belgi?.

Toch lijken ze zich wel redelijk makkelijk te handhaven. Een van die vertrekkers was toch de topscorer?

Verhaal van gisteren in elk geval:

xznn8.jpg
 

Joost

Well-known member
Er vliegt er toch nog 1 uit en 2 nacompetitie dus zo veilig zijn ze niet met 2 punten boven de streep.

Sinds de winterstop 6 gespeeld en maar 5 punten en 4 doelpunten gemaakt. Dat zijn geen goede cijfers.
Ze moeten nog naar de IFC, Vlissingen en De Meern.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zie het ja, had in mijn hoofd dat ze wat hoger stonden. Maar kennelijk had ik ze daarbij even verwisseld met UDI '19.

Voor Vlissingen zie ik het somber in trouwens, die hebben een tekort aan spelers lijkt het wel. Maar goed, hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat ze geen punten meer pakken.
 

de waan

Well-known member
Zit bij Vlissingen ook niks achter. Drie zondagteama, twee zaterdag en geen onder 19.

Lijkt me ook zo'n club die het zondagbijltje er op korte termijn wel eens bij neer kon gooien als ze het verval niet weten te stoppen.
 

Unregistere

Well-known member
Twee inhaalpotjes in deze afdeling. Vlissingen won met 0-1 bij UDI '19 en liep daardoor uit op hekkensluiter De Meern. De Zeeuwen lijken zich dus op te kunnen maken voor de nacompetitie om handhaving.

Groene Ster klopte Meerssen met 0-2 en handhaafde zich daardoor bovenin.
 

Unregistere

Well-known member
Straks naar IFC - Meerssen voor de krant. Omdat RKAVV gisteravond al won van De Meern, staat IFC nu op de dertiende plaats. Die veroordeelt tot het spelen van nacompetitievoetbal en daarom kunnen ze een zege op de Limburgers, die ??n punt meer tellen, goed gebruiken. Ben benieuwd!
 

Unregistere

Well-known member
Nou, dat ging niet best voor IFC. Speelden zonder bezieling, tot grote ergernis van trainer Robert Verbeek die na afloop de woorden 'schandalig' en 'doodziek' meerdere malen de revue liet passeren. Zelfs een pittige ingreep, waarbij hij nog voor rust een dubbele wissel doorvoerde, had nauwelijks effect. Op een korte fase na rust na, kwam IFC er niet echt aan. SV Meerssen counterde al in de vijfde minuut naar de 0-1 door de snelle Richard Hannon, nota bene nadat een IFC'er een schietkans kreeg aan de andere kant. Hij aarzelde echter, verloor daardoor de bal en in de omschakeling werden ze geslacht. De 0-2 kende bijna hetzelfde recept. Hannon ontsnapte in de counter en gaf voor op George Simon, die de 0-2 maakte.

Na de fraaie volley van Achraf El Hajouti, waarmee IFC op 1-2 kwam, kregen de Ambachters kort na rust een grote kans via Everon Pisas. Hij miste echter. Zes minuten voor het einde kreeg SV Meerssen een soortgelijke kans en die liet Jork Loozen niet liggen: 1-3, over en uit. IFC blijft daardoor dertiende.

Verder een opmerkelijk moment bij Vlissingen - Alphense Boys. De Zeeuwen wonnen met 2-1, maar de gelijkmaker was een spookdoelpunt. Er was een afkoelingsperiode nodig om de woedende Alphenaren weer terug op het veld te krijgen. En daarna verloren ze nog ook... https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/112179/Spookgoal-helpt-Vlissingen-aan-zege en https://twitter.com/omroepzldsport/status/1114907654231658498

Daardoor heeft Vlissingen nu nog uitzicht op de twaalfde plaats. Die is nu in handen van Leonidas.

Bovenin verspeelde koploper Baronie punten bij Minor (2-2), maar de rest profiteerde nauwelijks. Gemert verloor namelijk met 3-2 bij Unitas, na nota bene een 0-2 voorsprong. Namens de roodbroeken zorgde Akin Arslan voor de aansluitingstreffer, de gelijkmaker was een eigen doelpunt van Gemert en de winnende kwam van Soufian Charraoui. Halsteren (1-1 bij UDI '19) won ook niet, Groene Ster wel (2-1 tegen Leonidas).

Bovenin nu Baronie 23-50, Groene Ster 22-46, Gemert 22-44, Halsteren 22-42 en Unitas 21-40, waarbij Unitas dus al een periodetitel op zak heeft.

Onderin ook veel spanning:

9. SV Meerssen 21-27
10. Alphense Boys 22-25
11. RKAVV 23-25
12. Leonidas 23-24
13. IFC 22-23
14. Vlissingen 22-19
15. De Meern 22-11

De Meern lijkt gezien, verder is er nog van alles mogelijk. Zelfs UDI '19 (22-28) en Minor (23-28) zouden nog in de problemen kunnen komen.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Verder een opmerkelijk moment bij Vlissingen - Alphense Boys. De Zeeuwen wonnen met 2-1, maar de gelijkmaker was een spookdoelpunt. Er was een afkoelingsperiode nodig om de woedende Alphenaren weer terug op het veld te krijgen. En daarna verloren ze nog ook... https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/112179/Spookgoal-helpt-Vlissingen-aan-zege en https://twitter.com/omroepzldsport/status/1114907654231658498

Kan ik me voorstellen. Hier word je als speler toch helemaal gek van.
 

Joost

Well-known member
Kan ik me voorstellen. Hier word je als speler toch helemaal gek van.

Op zo'n moment zou je de scheidsrechter eigenlijk eventjes die beelden moeten laten kijken. Ik kan me vanuit zijn positie namelijk ook prima voorstellen dat hij het anders zag.
 

Unregistere

Well-known member
Het ergste vond ik dat je gewoon ziet dat Krezo baalt van de gemiste kans - handen aan het hoofd - en zich al omdraait. Daarna gaat hij toch maar juichen door de fout van de scheids. Maar als scheidsrechter moet je dan toch wel aanvoelen dat je fout zat. Al kun je met deze man alles verwachten. Heb hem diverse keren zien fluiten en het is niet de beste die er rondloopt.

Krezo verdedigde zijn gedrag na afloop door te wijzen op de moeilijke positie waarin ze verkeren en stelde dat hij het er met de aanvoerder van Alphense Boys over had gehad. Die zou hebben gezegd dat hij in zijn plaats hetzelfde had gedaan. Tja.

Bijgaand ook nog het verhaal van IFC en dan vooral van de withete Robert Verbeek:

20aa2jd.jpg
 
Bovenaan