Hoofdklasse B zondag 2018-2019

bqandy

Well-known member
De clubs: Alphense Boys, Baronie (Breda), De Meern, Gemert, Groene Ster (Heerlen), Halsteren, IFC (Hendrik Ido Ambacht), Leonidas (Rotterdam), Magreb'90 (Utrecht), RKAVV (Leidschendam), Minor (Nuth) Nuenen, Meerssen, UDI'19 (Uden), Unitas (Gorinchem), Vlissingen.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Kijk, dit is 'kranttechnisch' gezien een interessante afdeling om te volgen. Twee clubs, IFC en Unitas. En dan ook nog een aardige streekderby met Leonidas.

De voorzitter van onze buren vindt dat ze in de top 5 moeten gaan spelen, dus ik ben heel benieuwd. Lijkt me op voorhand niet heel eenvoudig. En mooi dat Magreb '90 hier zit, eens zien wat ze er van gaan bakken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ook hier de vraag, waarom staat overal de stad of het dorp bij, en bij Groene Ster de wijk? Heerlerheide is geen dorp of stad.
 

de waan

Well-known member
Ja, maar in Limburg ligt alles aan elkaar vastgeklit. Daar is geen enkele lijn of logica in te ontdekken voor een buitenstaander.
 

Joost

Well-known member
Tuurlijk wel, Heerlerheide is gewoon een wijk/stadsdeel. Elke club ligt in een wijk, toch?

Heerlerheide was vroeger een dorp hoewel het nooit een eigen gemeente was zoals Hoensbroek dat wel was. Je kunt het wel vergelijken met Hoensbroek qua status denk ik.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zoek ff een plattegrond van Heerlen, daar is niks onoverzichtelijk aan.

Technisch gezien ligt Groene Ster in de wijk Heksenberg, in stadsdeel Heerlerheide, in de stad Heerlen.

In welke wijk ligt HSC?
 

Joost

Well-known member
Zoek ff een plattegrond van Heerlen, daar is niks onoverzichtelijk aan.

Technisch gezien ligt Groene Ster in de wijk Heksenberg, in stadsdeel Heerlerheide, in de stad Heerlen.

In welke wijk ligt HSC?

Nee dat klopt niet. Het oorspronkelijke Heerlerheide ligt rond de Kerkstraat uitlopend richting de rotonde Unolaan/Bokstraat. Pronsenbroek ligt weliswaar aan de rand maar echt in Heerlerheide
 

Unregistere

Well-known member
IFC-trainer Virgil Breetveld vindt de indeling van de hoofdklasse B uitdagend. Vooral de clubs boven de grote rivieren kent hij niet zo goed. IFC wil in elk geval verder gaan op de vorig seizoen ingeslagen weg.

Rick Adjei, trainer van promovendus Unitas, is voorzichtiger. Handhaving is de doelstelling. Lijkt mij een slim uitgangspunt. Ben wel erg benieuwd hoe Unitas zich zal verhouden tot de teams in deze afdeling, misschien zit er best wel een kleine surprise in.

Wel jammer dat Unitas en IFC elkaar voor en na de winterstop pas in de laatste speelronde treffen. Met name die laatste pot gaat dan mogelijk nergens meer om, terwijl het voor de krant juist een lekkere wedstrijd kan zijn. Nou ja, is niet anders.
 

Deathprod

Active member
Ook komend seizoen maakt VC Vlissingen weer de meeste reiskilometers (4414 km) in de Hoofdklasse B. @vvBaronie_nl de minste (2346). Kortste afstand is tussen @MinorNuth en @rksvGroeneSter (7 km). De langste tussen hetzelfde @rksvGroeneSter en @RKAVVLdam (228 km)

https://twitter.com/VCVlissingen/status/1014496564570722304

DhQ3PbCWAAAwzP_.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Unitas heeft weinig te klagen, die hebben wel eens meer kilometers moeten maken denk ik. En voor IFC valt het ook nog wel mee eigenlijk.
 

Unregistere

Well-known member
IFC heeft een Belgische speler op proef. John Ekelmans, een 26-jarige aanvallende middenvelder die in Rotterdam gaat wonen. Weet niet precies hoe hij nu bij IFC is beland, maar hij traint mee en scoorde ook in het oefenduel tegen Dongen. Trainer Virgil Breetveld noemde hem gekscherend 'onze exotische verrassing', maar wist nog niet zeker of de Belg zal blijven. Er schijnt meer interesse te zijn van Nederlandse clubs.
 

Joost

Well-known member
Nathan Rutjes stopt met proefvoetbal en wil toch nog actief blijven en trekt naar de dichtstbijzijnde hoofdklasser; Groene Ster.
 

Unregistere

Well-known member
Da's een mooie. Had wel verwacht dat hij dan eerder richting de regio Rotterdam zou verkassen.

De Belg bij IFC is naar verluidt weer vertrokken en traint nu mee bij Spijkenisse.
 

Unregistere

Well-known member
Promovendus Unitas incasseerde toch een klein tikkie voor de start van het seizoen. Rechtsback Yoesef Pyla, een belangrijke speler in het team, is vanwege een blessure vermoedelijk tot de winterstop uitgeschakeld.

Zelf zondag voor de krant naar de competitiestart van IFC. Zij spelen thuis tegen Nuenen, waar Jan Poortvliet dit seizoen als trainer op de bank zit.
 

Unregistere

Well-known member
De ambitieuze plannen van IFC, een plek in de top vijf, kunnen voorlopig even worden geparkeerd. Vandaag ging het op dag ??n al direct mis tegen Nuenen en dat lijkt mij toch niet de beste ploeg die ze gaan treffen. IFC begon heel slap en kwam al vlot met 0-1 achter. Net toen ze na rust beter in de wedstrijd kwamen, verdubbelde Nuenen de marge en na een aanvallende wissel van trainer Virgil Breetveld gaf IFC veel ruimte weg, waarna Nuenen ook de 0-3 maakte. De nieuwe voorhoede kon geen potten breken, dus het probleem van vorig seizoen (weinig scorend vermogen, goals moeten vooral van aanvallende middenvelder en captain Danny Slingerland komen) stak weer de kop op. Okee, het was pas de eerste pot, maar ik ben toch wel benieuwd. Het leek mij al wat ambitieus allemaal, zeker omdat het optimisme op basis van de voorbereiding mij licht verbaasde. Ze wonnen veel, maar wel vooral van teams uit de eerste klasse of zelfs lager. De enige serieuze test, de Ambacht Cup, leverde een 6-1 nederlaag op... Maar goed, een valse start dus.

Dat gold niet voor Unitas, dat na bijna dertig jaar afwezigheid terugkeerde in de hoofdklasse. De Gorcumers wonnen knap bij Alphense Boys met 1-2. Fabian van Horssen en de van ASWH overgekomen Akin Arslan scoorden voor de roodbroeken.

Unitas dus koploper, samen met Groene Ster (1-2 bij Vlissingen), Baronie (1-3 bij UDI '19), Halsteren (2-1 in de topper tegen Gemert) en natuurlijk Nuenen.

Minor knokte zich na een 0-2 achterstand knap terug tegen Leonidas en pakte alsnog een punt: 2-2. Namens de Rotterdammers scoorden Yildizturan en Kroes.

SVA Papendorp begint ook met een puntje: 1-1 tegen RKAVV. Lekker, Papendorp! :duim:

De Meern en Meerssen kwamen niet in actie. Dit vanwege een eeuwfeest bij Meerssen.
 

de waan

Well-known member
Ah, ik vroeg me al af waarom die wedstrijd niet was gespeeld. Inderdaad, Meerssen is van 1918.

Ik verwacht dat de B-afdeling weer een stuk sterker is dan A, dus top-5 lijkt me vrij ambitieus voor IFC, al ken ik de verhoudingen ook weer niet niet zo goed.
 
Bovenaan