Hoofdklasse B zondag 2018-2019

Unregistere

Well-known member
Ja, doe er allemaal maar lacherig over. Jullie hebben geen idee hoe de struggle is als je de Randstad verlaat en ineens niemand meer verstaat en zo. :p
 

Unregistere

Well-known member
Ehh jawel, in de Randstad hebben ze namelijk ook allemaal een onverstaanbaar accent.

Nee dat heet toch ABN? ;)

Maar zonder dollen, ben inmiddels met de club in veel delen van het land geweest en vrijwel overal kon ik de mensen prima verstaan. Alleen 'puur Spakenburgs' kon ik niet volgen, evenals het Zeeuws-Vlaams bij sommige mensen van Groede.

Wat zijn voor jullie de accenten die je bijna niet kan volgen?

#laathethierweten #wieverstajijechtniet #babylonischespraakverwarring
 

de waan

Well-known member
Met Zeeuwsvlaams en Zuidlimburgs heb je de meest ingewikkelde wel te pakken denk ik.

Spakenburgs vind ik vooral erg lelijk.
 

Joost

Well-known member
Nee dat heet toch ABN? ;)

Maar zonder dollen, ben inmiddels met de club in veel delen van het land geweest en vrijwel overal kon ik de mensen prima verstaan. Alleen 'puur Spakenburgs' kon ik niet volgen, evenals het Zeeuws-Vlaams bij sommige mensen van Groede.

Wat zijn voor jullie de accenten die je bijna niet kan volgen?

#laathethierweten #wieverstajijechtniet #babylonischespraakverwarring

Er is wel een verschil tussen dialect en accent. Als iemand Nederlands spreekt met een accent dan is dat normaliter nooit een probleem.
Maar in de Randstad hebben ze er wel een handje aan om die twee gemakshalve te verwarren.
 

Unregistere

Well-known member
De nieuwe koploper heet Halsteren. Zij winnen van Baronie in een topper (2-0) en zagen hoe Groene Ster onderuit ging bij Gemert (1-0). Eerste nederlaag voor de Limburgers.

Halsteren heeft dertien punten, daarna volgen Groene Ster en Gemert met 12. Ook promovendus Unitas staat keurig op twaalf punten. Knap van de Gorcumers, die vandaag met 0-1 wonnen bij De Meern door een goal van Yassin Ouja.

Baronie volgt op drie punten, net als Nuenen. Dat won gisteravond al met 0-1 bij RKAVV.

Zelf voor de krant bij IFC - Minor geweest. Onze buren boekten een ruime overwinning: 4-0. Minor zal zichzelf nog wel eens achter de oren krabben na de openingsfase, waarin het op voorsprong had kunnen komen. Na de 1-0 voor IFC door Joey Grootenboer, na een knappe actie van uitblinker Everon Pisas, ging het qua kansen over en weer. IFC had er wel meer moeten maken, maar na de eerste rondgang was het nog 1-0. Tien minuten na rust schoot aanvoerder Danny Slingerland de Ambachters vanaf de stip naar 2-0 en vervolgens sloeg Pisas twee keer toe, waardoor het dus 4-0 werd.

Vrij multicultureel collectief, dat Minor. En volgens de meegereisde bestuursleden geen enkele speler uit Nuth in de ploeg, dat vonden ze stiekem wel een beetje jammer, maar ze beseften ook dat ze anders niet in de hoofdklasse hadden gespeeld.

Leonidas won met 0-2 bij UDI '19 en kruipt dus ietsje omhoog. Ilyas Chouaibi en Jeremy van Uunen, terug na een zware blessure, scoorden voor de Rotterdammers.

Vlissingen mocht tegen SVA Papendorp spelen en dus lekker scoren: 5-0 voor de Zeeuwen. Papendorp inmiddels laatste, samen met De Meern.

Tot slot won Meerssen met 4-2 van Alphense Boys.
 

Unregistere

Well-known member
Moest Alphense Boys alweer naar Zuid Limburg. Ben benieuwd naar het verslag.

Dat zal wel weer pijn gedaan hebben. Maar een gelukje voor ze, dit weekend spelen ze lekker thuis tegen IFC.

Verslagje IFC - Minor nog uit de krant:

DoaqZm-W0AAVKSD.jpg:large
 

Unregistere

Well-known member
Nee hoor, die mag nog prima! Alleen zevenklapper is verboden. :p

En dat een trainer of spelers iets 'na afloop' zegt, want dat is doorgaans het geval en dus logisch.
 

de waan

Well-known member
Ik heb nu twee zondagsdiensten gedraaid bij Tubantia en heb denk ik al een keer of zeven "na de thee" verwijderd.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, dat is ook geen heel nuttige toevoeging. Sowieso wordt er lang niet meer zo vaak thee gedronken. En het is zonde van je woorden.
 

bqandy

Well-known member
Snoeiharde muziek voor en na de wedstrijd is dan wel weer erg in.

Jammer genoeg altijd kut muziek. Nederlandstalig voor het publiek en wat vaag techno geram voor de voetballers.

@dewaan @Unregistere Ik zag afgelopen weekeinde toch echt een dame met een heel dienblad thee naar de kleedkamer van GroenGeel wandelen. Daar verwacht je bijna bier in de pauze. Ik heb het ook een paar keer gedaan en in bijna alle gevallen was het: Koffie voor de scheidsrechter.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, ik heb het misschien niet helemaal juist geschreven dan. Op zich staat er in veel gevallen - niet overal - nog wel thee, maar er is bijna niemand meer die het drinkt. Bij ons ook hooguit 1 speler en wat stafleden, de rest zit aan het water of aan de shakes.

Thee verdwijnt. Laatst hadden we bij het oefenduel in Sliedrecht nog een keer een kan met aanmaaklimonade in de rust, dat was helemaal nostalgie.

Koffie voor de scheidsrechter is ook aan het verdwijnen, vaak willen ze ook al water tegenwoordig. En een banaan en cake. Soms een Mars.

Bij SSW in Dordrecht proberen ze de scheids in de rust vaak te voorzien van 'een jonkie', maar dat wordt doorgaans wel vriendelijk afgeslagen.
 

Unregistere

Well-known member
Prima club. Om half 2 al bitterballen in de bestuurskamer. Jammer dat ik er niet meer zo vaak naar toe mag.
 
Bovenaan