Hoofdklasse B zondag 2018-2019

SanMark.

Well-known member
Nou, ik heb het misschien niet helemaal juist geschreven dan. Op zich staat er in veel gevallen - niet overal - nog wel thee, maar er is bijna niemand meer die het drinkt. Bij ons ook hooguit 1 speler en wat stafleden, de rest zit aan het water of aan de shakes.

Thee verdwijnt. Laatst hadden we bij het oefenduel in Sliedrecht nog een keer een kan met aanmaaklimonade in de rust, dat was helemaal nostalgie.

Koffie voor de scheidsrechter is ook aan het verdwijnen, vaak willen ze ook al water tegenwoordig. En een banaan en cake. Soms een Mars.

Bij SSW in Dordrecht proberen ze de scheids in de rust vaak te voorzien van 'een jonkie', maar dat wordt doorgaans wel vriendelijk afgeslagen.

Jouw team zit dan ook al aardig tegen prof niveau aan. ik denk dat je 1ste/2de klasse en lager overal nog gewoon thee in de kleedkamer ziet staan en dat daar nog aardig veel van gedronken word.

Ik weet nog wel toen ik in het eerste zat ( praat ik over zeker 8 jaar terug), dat onze leider verbaasd was als de scheidsrechter de 'eis' had dat in de rust geen thee in zijn kleedkamer stond maar een extran of andere dorstlesser.

Joost

Well-known member
Ik zal het eens navragen zondag. Volgens mij gaat er hier ook gewoon overal nog thee richting de kleedkamer.

Unregistere

Well-known member
Zal morgen ook wel eens kijken bij de Dordtse derby RCD - Dubbeldam in de derde klasse.

Maar gevoelsmatig schat ik die teams ook niet in als 'theeleuten'.

Unregistere

Well-known member
Halsteren blijft koploper in deze afdeling. Zij moesten de punten ophalen bij hekkensluiter SVA Papendorp en deden dat ook: 0-4. Ook die andere Utrechtse degradant uit de derde divisie blijft zwak presteren. De Meern verloor met 3-0 bij Baronie. De ploeg uit Breda is daardoor derde, op drie punten van Halsteren. Gemert (0-1 bij Nuenen) staat er nog tussen, die hebben ??n punt minder dan Halsteren. En Groene Ster (1-1 tegen Meerssen) is vierde, eveneens op drie punten van de koploper.

Unitas haakt door een nederlaag tegen UDI '19 even af, maar staat nog altijd knap vijfde. De Gorcumse promovendus maakte kennis met fenomeen Sam Wassenberg. Hij scoorde al vlot twee keer. Fabian van Horssen bracht Unitas met een dubbelslag naast UDI '19, maar de bezoekers scoorden nog een keer en wonnen met 2-3.

Onze buren van IFC speelden gelijk bij Alphense Boys. Het werd 1-1. Juthlen Castillo maakte gelijk namens IFC, dat voor de derde keer op rij niet verloor en negende staat.

Leonidas blijft tegenvallend presteren. Vandaag verloren de Rotterdammers met 0-4 van RKAVV en dus lijkt de status van titelkandidaat een onjuiste inschatting.

Tot slot won Minor met 2-1 van Vlissingen.

Unregistere

Well-known member
Morgen voor de krant naar IFC - Groene Ster.

Zijn er behalve Nathan Rutjes nog meer interessante spelers waar ik op kan letten, Joost?

Unregistere

Well-known member
Halsteren blijft koploper in B na een ruime overwinning op Vlissingen (4-0). De eerste achtervolgers zijn nu Baronie en Groene Ster op drie punten. De 'Baronnen' kraakten het tot nu toe zwaar tegenvallende Leonidas (6-0).

Zelf heb ik gezien hoe Groene Ster won van IFC. Was een weinig verheffend potje. Groene Ster wachtte geduldig op fouten van IFC en die kwamen er ook. De jonge verdediger Tim Willemsteijn vloerde Chefrino Eind, waardoor de Limburgers kort voor rust vanaf de stip de leiding namen. Mick Hellemons schoot de toegekende strafschop namelijk koeltjes binnen. Na rust een indraaiende vrije trap waarbij IFC heel matig dekte en opnieuw Hellemons met de goal: 0-2, een kwartier voor tijd. Omdat Joey Grootenboer drie minuten voor tijd nog de 1-2 maakte, werd het nog even spannend. IFC deed echter veel te veel fout, tot afgrijzen van trainer Virgil Breetveld die naar eigen zeggen 'nog nooit zo veel foute keuzes in ??n wedstrijd had gezien'. Blies flink wat stoom af, dus voor de quotes wel aardig natuurlijk.

Baronie en Groene Ster passeerden Gemert, dat zich liet verrassen door Alphense Boys (2-5).

Ook Unitas doet nog lekker mee. De Gorcumers wonnen keurig met 2-4 bij RKAVV en staan vijfde. Knap, als promovendus.

Onderin blijft het behelpen voor De Meern (1-3 verlies tegen Nuenen) en SVA Papendorp (11-0 verlies bij Meerssen!), allebei hebben ze pas een puntje. Ook Minor, dat verloor bij UDI '19 (2-1), draait nog niet lekker.

IFC is nu elfde en moet dus weer omlaag kijken, waar ze hadden gehoopt aan te haken bij de middenmoot. Volgende week een streekderby: Leonidas - IFC, allebei 7 uit 7, dus kan aardig zijn.

Joost

Well-known member
Gemert kwam 3-0 voor om 3-5 te verliezen dat is ook erg knap.

Sorry, ik zie je bericht pas nu. Het team van Groene Ster is een prima mix van ervaring en jeugd met vooral namen die hier in de buurt wel bekend zijn. Maakten ze mijn verwachtingen waar?

Unregistere

Well-known member
Gemert kwam 3-0 voor om 3-5 te verliezen dat is ook erg knap.

Sorry, ik zie je bericht pas nu. Het team van Groene Ster is een prima mix van ervaring en jeugd met vooral namen die hier in de buurt wel bekend zijn. Maakten ze mijn verwachtingen waar?

Ik vond het vooral erg degelijk. Bleven vrij geduldig voetballen, namen weinig risico. Met Chefrino Eind hebben ze een sterke spits, al was hij zondag in de afronding en het kaatsen redelijk ongelukkig. Nathan Rutjes speelt op routine, maar is wel nuttig voor de ploeg. Achterin stond het ook goed onder leiding van Jorrit Ritzen. Het leukst werd het als aanvoerder Maikel van Kesteren of vleugelspeler Thommie Vluggen aan de bal kwamen, die zorgden vaak voor de aanvallende impulsen.

Afgezet tegen Baronie, dat ik dit seizoen ook heb gezien, vind ik Groene Ster zakelijker. Baronie kon mij aanvallend wat meer bekoren. Maar goed, dat blijft ??n wedstrijd natuurlijk. Zondag naar Unitas - Meerssen, dus ik zit goed in de Limburgers de laatste tijd!

Verder was Breetveld dus vooral boos:

23k7qki.jpg

Joost

Well-known member
Stukje uit de Limburgse krant;

Gezapig spel, toch winst
Ook een matig duel kun je winnend afsluiten. Tot die conclusie kwam Groene Ster-trainer Maurice Verbut na de 1-2 zege bij IFC. „Van beide kanten erg afwachtend. Tempo te laag, geen opbouw. Dat heb ik in de rust ook aangehaald. Maar als je gezapig speelt, kun je die knop moeilijk omdraaien. Het stond verdedigend goed, totdat we in de slotfase een tegentreffer incasseerden en het nog even moeilijk werd.”

Unregistere

Well-known member
Dan waren de trainers dat wel redelijk met elkaar eens dus, waarbij Groene Ster het gewoon slimmer aanpakte. In de laatste drie minuten voor rust speelden ze de bal lange tijd achterin rond met doelman en centrale verdedigers. IFC zette toen totaal geen druk. Was wel opmerkelijk. Ook weer ??n van de foute keuzes waar Breetveld zo van baalde.

Volgens de IFC-statisticus was het overigens pas de eerste thuisnederlaag van IFC tegen een Limburgse opponent. Kan ik me bijna niet voorstellen, maar vooruit.

Unregistere

Well-known member
Okee. Had gedacht dat ze in een verder verleden wellicht ook wel eens tegen Limburgers hadden gespeeld en verloren. De statisticus houdt het immers pas een paar jaar bij. Maar het klopt dus, netjes.

Joost

Well-known member
Ik heb ook enkel gekeken naar de recente jaren in de Hoofdklasse.

In 2010/2011 zat IFC in een Hoofdklasse met enkel Randstadploegen en in de 1e klasse en lager zullen ze nooit tegen een Limburgse ploeg hebben gespeeld. Aangezien die ook niet in de districtsbeker Zuid1 zitten klopt het dus.

Unregistere

Well-known member
Ben benieuwd of Unitas dan ook van Limburgers kan winnen zondag. Meerssen haalde afgelopen weekend lekker uit, maar dat was wel tegen Papendorp. Vooral spits Van der Schoot leefde zich uit met zes treffers.

Unregistere

Well-known member
Papendorp-Gemert 0-13 :wtf:

Die verliezen vrijwel alles dik, hebben vorige week al met 11-0 verloren. Tegen Meerssen, dat ik vanmiddag bepaald niet indrukwekkend vond in Gorinchem.

Al had dat veel te maken met Unitas, dat echt goed speelde. Knap van ze, als promovendus zo meedraaien en dus nog altijd met de aanvallende, voetballende speelwijze die de afgelopen twee jaar ook hanteerden. Voor rust kwam Meerssen er totaal niet aan. Daniel Alexander Walu en smaakmaker Yasin Ouja, van wiens spel ik echt heb genoten, zorgden voor een 2-0 tussenstand. Na rust schoot Unitas binnen dertig seconden op de paal en leek het op dezelfde voet door te gaan. Toch viel enigszins uit het niets de 2-1 door Jeroen Kuijs in een slordigere fase bij de roodbroeken. Unitas toonde veerkracht, al vrij snel de 3-1 door Pascal van Delden na een voorzet van de sterk spelende rechtsback Anass El Bouchataoui. Toch weer de 3-2, knappe goal van Lloyd Borgers. Wederom zorgde Unitas er snel voor dat het niet spannend werd. Invaller Akin Arslan, deze zomer overgekomen van ASWH, maakte de 4-2. Een leuk persoonlijk succesje voor hem en hij had mij beloofd dat hij zou scoren als hij mocht invallen, dus hij hield woord.

Unitas staat nu vierde, op ??n punt van de koplopers Groene Ster (4-0 winst tegen RKAVV) en Halsteren (verrassend 2-0 verlies bij Alphense Boys). Ook Gemert staat ??n puntje achter dit duo. Baronie haakte een beetje af na een 1-1 bij Nuenen. Unitas-trainer Rick Adjei stelde na afloop dat de doelstelling - handhaving - vooralsnog ongewijzigd blijft, zelfs nu de periodetitel een zeer re?le optie is voor de Gorcumers. Slim en ik snap dat ook wel, maar ik vond het echt knap hoe ze zich manifesteerden op hoger niveau.

Onze buren van IFC blijven maar wat kwakkelen. Vandaag een 2-2 in de lunchwedstrijd bij Leonidas. De Rotterdammers kwamen voor rust op een 2-0 voorsprong door David Kappel en Jeremy van Uunen. Na rust schoot Danny Slingerland vanaf de stip de 2-1 binnen namens de Ambachters, die in de slotminuut nog een strafschop kregen. Nu nam Everon Pisas hem - denk dat Slingerland al gewisseld was - en ook hij faalde niet: 2-2. Schieten ze allebei weinig mee op. Met 8 uit 8 staan beide teams nu respectievelijk tiende en twaalfde.

De Meern blijft ook onderin hangen en stevent als het zo doorgaat af op een tweede degradatie op rij. Vandaag met 4-1 verloren bij Minor.

Vlissingen kreeg een paar rode kaarten tegen UDI '19 en mede daardoor verspeelden de moeizaam presterende Zeeuwen een 1-0 voorsprong. Eindstand 1-1.

Joost

Well-known member
Omdat onze wedstrijd erg spannend was heb ik weinig meegekregen via Twitter. Wel zag ik na een half uur dat Gemert v Papendorp toen nog 0-0 was. Wat dat betreft is 0-13 wel heel opvallend.

Bovenaan