Papendorp-Gemert 0-13 :wtf:
Die verliezen vrijwel alles dik, hebben vorige week al met 11-0 verloren. Tegen Meerssen, dat ik vanmiddag bepaald niet indrukwekkend vond in Gorinchem.
Al had dat veel te maken met Unitas, dat echt goed speelde. Knap van ze, als promovendus zo meedraaien en dus nog altijd met de aanvallende, voetballende speelwijze die de afgelopen twee jaar ook hanteerden. Voor rust kwam Meerssen er totaal niet aan. Daniel Alexander Walu en smaakmaker Yasin Ouja, van wiens spel ik echt heb genoten, zorgden voor een 2-0 tussenstand. Na rust schoot Unitas binnen dertig seconden op de paal en leek het op dezelfde voet door te gaan. Toch viel enigszins uit het niets de 2-1 door Jeroen Kuijs in een slordigere fase bij de roodbroeken. Unitas toonde veerkracht, al vrij snel de 3-1 door Pascal van Delden na een voorzet van de sterk spelende rechtsback Anass El Bouchataoui. Toch weer de 3-2, knappe goal van Lloyd Borgers. Wederom zorgde Unitas er snel voor dat het niet spannend werd. Invaller Akin Arslan, deze zomer overgekomen van ASWH, maakte de 4-2. Een leuk persoonlijk succesje voor hem en hij had mij beloofd dat hij zou scoren als hij mocht invallen, dus hij hield woord.
Unitas staat nu vierde, op ??n punt van de koplopers Groene Ster (4-0 winst tegen RKAVV) en Halsteren (verrassend 2-0 verlies bij Alphense Boys). Ook Gemert staat ??n puntje achter dit duo. Baronie haakte een beetje af na een 1-1 bij Nuenen. Unitas-trainer Rick Adjei stelde na afloop dat de doelstelling - handhaving - vooralsnog ongewijzigd blijft, zelfs nu de periodetitel een zeer re?le optie is voor de Gorcumers. Slim en ik snap dat ook wel, maar ik vond het echt knap hoe ze zich manifesteerden op hoger niveau.
Onze buren van IFC blijven maar wat kwakkelen. Vandaag een 2-2 in de lunchwedstrijd bij Leonidas. De Rotterdammers kwamen voor rust op een 2-0 voorsprong door David Kappel en Jeremy van Uunen. Na rust schoot Danny Slingerland vanaf de stip de 2-1 binnen namens de Ambachters, die in de slotminuut nog een strafschop kregen. Nu nam Everon Pisas hem - denk dat Slingerland al gewisseld was - en ook hij faalde niet: 2-2. Schieten ze allebei weinig mee op. Met 8 uit 8 staan beide teams nu respectievelijk tiende en twaalfde.
De Meern blijft ook onderin hangen en stevent als het zo doorgaat af op een tweede degradatie op rij. Vandaag met 4-1 verloren bij Minor.
Vlissingen kreeg een paar rode kaarten tegen UDI '19 en mede daardoor verspeelden de moeizaam presterende Zeeuwen een 1-0 voorsprong. Eindstand 1-1.