Hoofdklasse B zondag 2018-2019

Unregistere

Well-known member
Ik kan de vergelijking met A niet zo goed maken, want veel van die ploegen ken ik niet goed. Leonidas, voor mij de bekendste, is er bovendien ook nog eens uit en zit nu in B. Gisteren zat er een scout van Groene Ster en die verwacht, net als de IFC'ers, dat B dit seizoen inderdaad wel sterker zal zijn dan A. Gemert, Halsteren en toch ook Leonidas worden als voornaamste titelkandidaten gezien. Vermoedelijk heeft IFC daarom gedacht dat plek vijf haalbaar kan zijn.

Persoonlijk moet ik het dus nog zien. Die voorbereiding was niet zo handig. Best leuk om er negen te maken tegen een tweedeklasser en twee keer makkelijk van eersteklassers te winnen, maar het geeft wel een vertekend beeld. Typerend was dat Breetveld in zijn verhaal na afloop stelde dat juist de spelers die het in de voorbereiding zo goed deden, het nu lastig hadden. Achterin zijn er al wat blessures en naar verluidt is er al een verdediger opgestapt, maar dat wilde niemand gisteren bevestigen. Maakt de spoeling wel weer dunner.

Op papier lijkt de selectie van Unitas mij eigenlijk sterker dan die van IFC. Winnen toch knap bij Alphense Boys gisteren. Ben dus ook heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen in de rest van het seizoen. Ze zijn al twee jaar gewend om de betere ploeg te zijn, nu is dat waarschijnlijk niet in elke wedstrijd het geval. Ook is het even afwachten wat ze kunnen tegen ploegen die er een fysieke strijd van maken.

Maar het zou mij niets verbazen als Unitas nog boven IFC eindigt, hoewel de Ambachters wel meer routine hebben.
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat Groene Ster wel kan verrassen dit seizoen. Die hebben een aantal prima jongens opgepikt en zaten er vorig seizoen voor de kerst ook al goed bij. Met Schirra verliezen ze wel een dragende kracht. Nathan Rutjes liet bij Roda in de bekerwedstrijden zien nog prima op dat niveau te kunnen acteren dus daar gaan ze veel plezier aan hebben. Chefrino Eind heeft ook al op hoger niveau behoorlijk gescoord.
 

Unregistere

Well-known member
Begonnen in elk geval met een knappe overwinning bij Vlissingen, toch geen makkie.

Hier nog het IFC-verhaal:

b46ovq.jpg
 
Laatst bewerkt:

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag tweede assistent bij Baronie tegen Papendorp.

200 kilometer onderweg dus. Ik hoorde al wat verhalen over Baronie. Iemand er nog bij zondag? :p
 

Unregistere

Well-known member
Denk niet dat er iemand van hier bij is. Mustapha Talha is er wel bij. Hij is aangesteld als nieuwe trainer van SVA Papendorp.
 

Unregistere

Well-known member
Onze buren trekken de valse start door. Op bezoek bij titelkandidaat Gemert werd met liefst 5-2 verloren! IFC dus nog puntloos. Perry van Eijken kreeg twee keer geel, de tweede was wegens commentaar op de leiding. Die is dus geschorst volgende week.

De koppositie wordt gedeeld door Baronie, dat SVA Papendorp met 8-1 afdroogde, Nuenen (4-1 tegen Meerssen), Halsteren (0-1 bij Unitas in een duel waarin beide ploegen niet met elf man eindigden, bij de Gorcumers was er twee keer geel voor Esey Kiflom Tsegay en bij de Brabanders kreeg Perry Bierkens twee gele kaarten) en het door Joost getipte Groene Ster, dat met 5-1 van Minor won.

Behalve IFC en Meerssen staan ook UDI '19 (3-1 verlies bij RKAVV) en De Meern (0-3 verloren van Vlissingen) na twee duels nog met lege handen.

Leonidas maakt de favorietenrol ook nog niet waar. De Rotterdammers verloren vandaag op eigen veld met liefst 1-4 van Alphense Boys. Ibrahim El Morabit scoorde voor Leonidas.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Na 2 wedstrijden staat de teller op 15 doelpunten, kom eens kijken bij de wedstrijd die ik vlag zou ik zeggen haha.
 

Unregistere

Well-known member
Na 2 wedstrijden staat de teller op 15 doelpunten, kom eens kijken bij de wedstrijd die ik vlag zou ik zeggen haha.

Je hebt geen saaie potjes dus! Hoe was Papendorp? Ongestructureerd of waren ze wel gewoon op tijd aanwezig allemaal?

Zag dat Hicham Chatouani hun enige goal maakte. Ontzettend leuke speler is dat, eigenlijk zonde dat hij nog daar voetbalt.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Je hebt geen saaie potjes dus! Hoe was Papendorp? Ongestructureerd of waren ze wel gewoon op tijd aanwezig allemaal?

Zag dat Hicham Chatouani hun enige goal maakte. Ontzettend leuke speler is dat, eigenlijk zonde dat hij nog daar voetbalt.
Dat doelpunt was echt een cadeautje na te korte terugspeelbal. Creatieve voetballers zat, maar daar red je het niet mee als je onvoldoende verdedigt. Spelopvatting bleef echt naar voren, trainer zei voor de wedstrijd al dat ze niet voor de eigen goal wilden gaan hangen en dan maar liever flink op de broek zouden krijgen.
 

Unregistere

Well-known member
Dank voor de toelichting, doen zo te lezen nog steeds een beetje hetzelfde als vorig seizoen. Maar ze waren wel gewoon allemaal op tijd dus?

Ik mag zondag naar IFC - Baronie, eens zien of de Baronnen echt zo goed zijn.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dank voor de toelichting, doen zo te lezen nog steeds een beetje hetzelfde als vorig seizoen. Maar ze waren wel gewoon allemaal op tijd dus?

Ik mag zondag naar IFC - Baronie, eens zien of de Baronnen echt zo goed zijn.
Voor zover ik kon zien waren ze allemaal keurig op tijd.
 

Unregistere

Well-known member
IFC is ook na drie wedstrijden hekkensluiter in de hoofdklasse B. De Ambachters verloren vandaag van Baronie (2-3), dat daardoor nog altijd de volle buit heeft en medekoploper is. Had niet gehoeven, IFC was niet minder. Wel had Baronie een geweldige luchtmacht en die maakte het verschil. De 0-1 viel uit een hoekschop, net als de 1-3 kort voor rust. Tussendoor maakte IFC gelijk met hulp van de Bredase gasten, want die schoten in eigen doel. In de 44e minuut een prachtige goal van Jason Tjien-Fooh van Baronie na een weergaloze aanname, dat was de 1-2. En daar kwam de 1-3 nog overheen uit een corner. Trainer Virgil Breetveld werd daar naar eigen zeggen helemaal gestoord van.

Na rust drukte IFC de bezoekers terug en na de 2-3 door Stephen Emelina drie minuten voor tijd volgde nog een geweldig slotoffensief. Daarin raakte IFC twee keer de paal. Geen gelijkmaker dus!

Behalve Baronie zijn ook Groene Ster (0-5 bij SVA Papendorp, goed gezien Joost) en Halsteren (1-0 tegen RKAVV) nog zonder puntverlies.

Dan volgt een groepje teams met zes punten. Gemert (won met 7-1 van De Meern), Nuenen (leed de eerste nederlaag, 2-0 bij UDI '19) en promovendus Unitas. De Gorcumers wonnen knap met 1-2 op bezoek bij Vlissingen. Pascal van Delden maakte beide doelpunten voor de roodbroeken.

Leonidas valt nog steeds tegen, er werd met 2-1 verloren bij Meerssen vandaag. De Rotterdammers, die Issam El Hank zagen scoren, hebben pas ??n punt.

Alphense Boys - Minor werd 2-2.
 

Unregistere

Well-known member
Groene Ster is na vier duels nog de enige ploeg zonder puntverlies. De Limburgers, door Joost al getipt als titelkandidaat, klopten Alphense Boys met 2-1. Baronie (0-0 tegen Meerssen) en Halsteren (1-1 bij Nuenen) verspeelden de eerste punten en staan met tien uit vier op plek twee en drie.

Daarachter Gemert (0-3 bij Minor) en promovendus Unitas met negen uit vier. De Gorcumers hadden weinig moeite met SVA Papendorp. Het werd 6-0 op Molenvliet door goals van Joey Lokasi (2), Fabian van Horssen, Yassine Ouja (tegen zijn oude club), Pascal van Delden en Mounir El Ouazizi.

Leonidas pakte tegen Vlissingen de eerste zege. In de slotfase scoorde Eren Yildizturan, uitgerekend ex-Vlissingen, de winnende goal. Xavirio Kroes maakte het andere doelpunt.

Ook onze buren van IFC wonnen voor het eerst. De 1-3 zege bij RKAVV betekende tevens dat IFC van de nul af is. Voor rust scoorden Joey Grootenboer en Juthlen Castillo voor de Ambachters, waar de zieke trainer Virgil Breetveld ontbrak. Na de aansluitingstreffer van RKAVV maakte Mohammed El Bannasri in de extra tijd de 1-3. No?l Goossens kreeg nog wel rood (twee keer geel) en is volgende week dus geschorst tegen Minor.

Verder nog De Meern - UDI '19 1-1.
 

Joost

Well-known member
Dit soort teksten...

Twee keer 200 kilometer in de bus zitten naar zuid-Limburg om vervolgens te verliezen van Groene Ster, waar voormalig Roda JC-icoon Nathan Rutjes voor speelt. Het is de realiteit van Alphense Boys deze zondag.

Meerssen heeft een lastige start maar toch al vier punten, doen ze prima.
 

de waan

Well-known member
Opvallend: clubs die zeuren over lange afstanden komen in 100% van alle gevallen uit de Randstad.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat is toch niet opvallend?

Alles buiten de Randstad is heel ver weg.
 
Bovenaan