Hoofdklasse B 2016-2017 (zondag)

Forza AZ

Well-known member
Ik kan me dat heel prima voorstellen. Al is het wel raar inderdaad dat RKAVV, DHC en Quick in B zijn gekomen en niet Woezik, Alverna, De Bataven en / of RKHVV.
Anders hadden RKAVV, DHC en Quick naar Meppel, Sneek en Heerenveen gemoeten. Lijkt me niet veel uitmaken qua reisafstand.
 

Joost

Well-known member
Anders hadden RKAVV, DHC en Quick naar Meppel, Sneek en Heerenveen gemoeten. Lijkt me niet veel uitmaken qua reisafstand.
Het is toch nog een half uurtje verder naar Kerkrade.

Anderzijds heb je wel gewoon gelijk want voor iedereen uit de randstad is alles verder dan Utrecht al ver.
 

de waan

Well-known member
Bij SJC werd er niet minder gepiept inderdaad.

Een regionale indeling is uiteraard wel veel logischer.
 

SanMark.

Well-known member
Bij SJC werd er niet minder gepiept inderdaad.

Een regionale indeling is uiteraard wel veel logischer.

En dan gewoon de thuisclub de dag laten bepalen. En als de zaterdagclub dan niet op zondag wil voetballen is de laatste optie dat de zaterdagclub om 18.00 uur een extra uitwedstrijd bij de zondagclub voetbalt.
 

Unregistere

Well-known member
Bij IFC vinden ze het uiteindelijk niet zo heel erg. Scheelt misschien dat zij in Zuid I wel al gewend waren om ook af en toe in Zeeland te spelen, al is Limburg verder weg natuurlijk. Je hebt nu eenmaal weinig zondagclubs op niveau in deze regio.

Of zij open zouden staan voor een mix is wel een interessante vraag. Ik denk het niet, omdat de trainer dan in de problemen komt, maar toch. Zal het eens vragen als ik er binnenkort weer eens ben.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper Blauw Geel '38 omzeilt een lastige klip. Bij Vlissingen werd met 0-1 gewonnen. Er kwam ook goed nieuws uit Den Haag, waar Quick met 2-0 won van achtervolger Nuenen. Blauw Geel '38 heeft nu acht punten voorsprong op Nuenen ?n Quick. Nuenen speelde ??n wedstrijd minder, Quick zelfs ??n meer.

Onze buren van IFC speelden doelpuntloos gelijk bij EHC. Heb er nog niets van vernomen verder, Joost misschien? Heel gunstig is het niet voor IFC, ook al omdat Chevremont met 1-0 won van DOSKO. IFC nu negende met vijf punten voorsprong op de nummer dertien, die wel een wedstrijd minder heeft gespeeld.

Verder nog: Gestel - Groene Ster 1-1, DESO - Gemert 2-2 en DHC - RKAVV 0-0.

Volgende week een belangrijke pot voor IFC. Dan spelen ze thuis tegen Chevremont. Ik denk dat ik die wel ga zien voor de krant.
 

Fregge

Well-known member
Het koste me een reis van 177 kilometer, maar oh wat een mooie wedstrijddag! Lopen op iedereen uit! Kunnen ook nog de 2e periode pakken. Scheids vond ik wel behoorlijk slecht.
 

Joost

Well-known member
Het is bij Satyr om de hoek ongeveer, ik was bij SHH vanmiddag en de radio had ook niemand bij de Hoofdklassers.
 

Unregistere

Well-known member
Begreep inmiddels dat het wel een aardige afspiegeling van de verhoudingen was. IFC voor rust iets meer kansjes, EHC in de tweede helft. De Limburgers raakten ook nog een keer de lat. Voor IFC was het de eerste uitwedstrijd zonder tegengoal in deze competitie.
 

Joost

Well-known member
Speciaal voor jou uit de krant van vanochtend;
In een matig duel finishten de middenmoters EHC en IFC uit Hendrik Ido Ambacht zij aan zij. Het liep uit op een bloedeloos, doelpuntloos gelijkspel.

Had de thuisclub nu twee punten verloren of ??n punt gewonnen met de remise tegen IFC? Trainer Paul Meulenberg was heel realistisch in zijn analyse: ?De winst van het duel tegen IFC is vooral dat er meer voetbal in de ploeg is. Er zijn weer doelgerichte combinaties, die vandaag echter helaas geen tre㋘�ers opleverden.? Een wezenlijke bijdrage aan het door Meulenberg geroemde aanvalsspel van de Hoensbroekse hoofdklasser leverde Jesse Wijnen. De 22-jarige rechtsback werd voor het eerst sinds zijn ernstige knieblessure opgenomen in de basiself.

Zijn sterke optreden duurde ruim zeventig minuten. Toen werd hij moegestreden naar de kant gehaald. ?Man ik ben kapot. Ik heb meer dan een jaar niet gevoetbald", was het korte commentaar van de aanvallende rechtervleugelverdediger. Al na amper twee minuten gaf Wijnen zijn visitekaartje af. Hij liet iedereen op de rechterflank zijn hielen zien en verscheen moederziel alleen voor gastendoelman Bas van Zee. Die kon met een uiterste krachtsinspanning een vroege tre㋘�er van de thuisclub voorkomen.

Ook verdedigend stond Wijnen zijn mannetje. Pal voor rust kopte hij een inzet van de lange Levi Spencer voor zijn verslagen doelman Rik Klyn van de lijn en voorkwam daarmee een onverdiende voorsprong van de gasten.

De tweede Hoensbroekse uitblinker stond tussen de palen. Klyn reageerde alert op enkele gevaarlijke afstandsschoten met als absoluut hoogtepunt een sublieme redding op een pegel van Danny Slingerland richting kruising. Het dichtst bij een verdiende tre㋘�er voor de thuisclub was Lars Gulpen. Zijn schot caramboleerde via doelman Bas van Zee tegen de lat, waarna Ron Starmans het speeltuig simpel wilde inkoppen. Hij werd door Nico Ramos vakkundig tegen de grond gewerkt. Heel EHC schreeuwde om een strafschop, maar arbiter De Vries deed of zijn neus bloedde en liet verder spelen. Het bleef zo 0-0: een
resultaat waarmee de thuisclub het minst blij was.
 

Unregistere

Well-known member
Ah, bedankt. Zal straks eens aan de trainer vragen of hij inderdaad blijer was met de 0-0 dan zijn collega van EHC.
 

Unregistere

Well-known member
Niet helemaal, er had voor IFC ook meer ingezeten, vond hij. Al kwamen ze op het einde heel goed weg bij de bewuste kans voor EHC die op de lat eindigde.

Sowieso is men er bij de buren nog niet echt gerust op dat handhaving zonder meer bereikt kan worden. Ze vrezen de wedstrijd tegen Chevremont wel een beetje. Uit vrij kansloos verloren en ook in de bekerwedstrijd tegen ASWH maakte Chevremont geen onaardige indruk. Kan dus nog interessant worden.
 

Unregistere

Well-known member
IFC - Chevremont werd een bijzonder potje.

In het eerste half uur was IFC heel veel beter, maar scoren lukte niet. Yoeri Rombouts raakte de paal, Akin Arslan miste zelfs een - gemakkelijk verkregen - strafschop en ook andere kansen bleven onbenut. Daarna zette Rodney Klinkenberg de Limburgers uit een messcherpe counter op 0-1. Kort na rust verdubbelde invaller Daniel Meijer na zwak uitverdedigen bij IFC de voorsprong. Bizar wel, balbezit was ongeveer 80% versus 20% in Ambachts voordeel. IFC schakelde over op plan B met de boomlange invaller Marwin Richard en daar schrok Chevremont van. Veel hoge ballen, veel paniek en alle standaardsituaties waren gevaarlijk. Ronnie Nouwen kwam twee keer als winnaar uit de strijd in een klutssituatie na een vrije trap en bracht IFC op 2-2, al betichtte Chevremont de vrouwelijke grensrechter er van dat ze buitenspel over het hoofd zag.

IFC leek door te drukken, maar drie minuten in blessuretijd scoorde Daniel Meijer na een hoekschop nogmaals voor Chevremont. Zij vierden de zege al, maar dat was iets te vroeg. Twee minuten verder nog een vrije trap voor IFC net buiten de zestien en aanvoerder Danny Slingerland krulde fraai de 3-3 binnen. Gemengde gevoelens bij beide ploegen. Bij Chevremont omdat ze dicht in de buurt van de winst waren, bij IFC omdat ze eigenlijk gewoon hadden moeten winnen gezien de verhoudingen. Maar ja, als je ze zo makkelijk incasseert...

De buren blijven dus achtste, maar nummer dertien Chevremont staat vijf punten achter en heeft een wedstrijd minder gespeeld. Blijft spannend! Overigens nog een mooi lesje Limburgse voetbalgeschiedenis gekregen vooraf van enkele meegereisde vertegenwoordigers van Chevremont, was wel leuk.

Voorts won koploper Blauw Geel '38 dik van EHC, maar ook achtervolger Nuenen won van Halsteren. Quick haakt wel definitief af, zo lijkt het. Verloren vandaag bij OSS '20.

DOSKO boekt een belangrijke zege op DESO, DHC verrast Gemert, Vlissingen wint bij Groene Ster en RKAVV klopt Gestel.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben wel benieuwd naar dat lesje.

Haha, dacht ik al. Waren vooral verhalen over allerlei clubs die in het verleden hoog speelden of toonaangevend waren, zoals Limburgia. En dat er ooit bijna een fusie was tussen Chevremont en Haanrade (als ik dat goed schrijf). Verder ook over alle clubs die je ooit had in Kerkrade. Waren enthousiaste mensen in elk geval. Ex-bestuursleden, vertelden ze.

Verder waren ze vrij kritisch over de nieuwe koers van Roda JC en is het de verwachting dat Tim Bl?ttler na dit seizoen weer terugkeert naar Chevremont.
 

Joost

Well-known member
Dan is de naam Miranda vast gevallen. Net als de ZomerAvondCompetitie.

Ik wist niet dat Chevremont en Haanrade ooit amen wilden gaan. Morgen eens meer info over opzoeken
 

Unregistere

Well-known member
Dan is de naam Miranda vast gevallen. Net als de ZomerAvondCompetitie.

Ik wist niet dat Chevremont en Haanrade ooit amen wilden gaan. Morgen eens meer info over opzoeken

Ik begreep dat het uiteindelijk is gestrand omdat de gemeente dacht dat de toegezegde grond haar eigendom was. Dat bleek niet zo te zijn en uitkopen werd te duur.

De wedstrijd tegen Ajax en de naam Miranda zijn inderdaad ook genoemd.
 
Bovenaan