Hoofdklasse B 2016-2017 (zondag)

Joost

Well-known member
Dat is de trainer nog niet met je eens hoor. Zondag tegen DOSKO, als ze die verliezen... Dus daar mag ik zondag heen voor de krant, altijd leuk.

Wellicht moet je de trainer maar even dit voorleggen.

Ik heb even de cijfers van alle hoofdklasse sinds het 3 punten systeem teruggekeken en naar het puntenaantal van plek 13 gekeken bij poules waar 26 duels zijn gespeeld. Van al die clubs op plek 13 zijn er maar 3 die 30 of meer punten haalden. Daarbij was de 33 van Papendrecht het hoogste aantal.

IFC staat nu op 30 punten en heeft nog 9 duels te gaan. Het meerendeel van de duels ging niet verloren, 12 om 8. Enkel als IFC alle 9 komende duels verliest zou het theoretisch nog mogelijk zijn. Maar gezien de huidige stand is dat enigszins ongeloofwaardig. Wellicht moet IFC gewoon voor nacompetitie omhoog gaan, dat is echt dichterbij.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb even de cijfers van alle hoofdklasse sinds het 3 punten systeem teruggekeken en naar het puntenaantal van plek 13 gekeken bij poules waar 26 duels zijn gespeeld. Van al die clubs op plek 13 zijn er maar 3 die 30 of meer punten haalden. Daarbij was de 33 van Papendrecht het hoogste aantal.

Papendrecht kwam slechts eenmaal op de 13e plaats terecht in de hoofdklasse ( in 2011 ) en behaalde toen 32 ! punten.
 

Unregistere

Well-known member
Wellicht moet je de trainer maar even dit voorleggen.

Ik heb even de cijfers van alle hoofdklasse sinds het 3 punten systeem teruggekeken en naar het puntenaantal van plek 13 gekeken bij poules waar 26 duels zijn gespeeld. Van al die clubs op plek 13 zijn er maar 3 die 30 of meer punten haalden. Daarbij was de 33 van Papendrecht het hoogste aantal.

IFC staat nu op 30 punten en heeft nog 9 duels te gaan. Het meerendeel van de duels ging niet verloren, 12 om 8. Enkel als IFC alle 9 komende duels verliest zou het theoretisch nog mogelijk zijn. Maar gezien de huidige stand is dat enigszins ongeloofwaardig. Wellicht moet IFC gewoon voor nacompetitie omhoog gaan, dat is echt dichterbij.

Dat laatste zal ik hem maar niet zegen, want dat wil hij zeker niet horen, haha. Maar goed zoekwerk, oogt wel vrij geruststellend dus.

Dat seizoen van Papendrecht kan ik me nog wel herinneren. Heb toen vrijwel elk thuisduel bezocht voor de krant, inclusief de laatste pot waarin ze degradeerden. Het zure was dat trainer Middelkoop toen heel het seizoen riep dat ze 32 punten moesten halen, dat zou genoeg zijn. Niet dus... Papendrecht was toen de vreemde eend in de bijt in een voornamelijk op Brabant en Limburg gebaseerde afdeling en daardoor ontstond het vermoeden dat de concurrentie op de slotdag werd geholpen door bevriende clubs die liever niet heel dat eind naar Papendrecht wilden rijden.
 

Joost

Well-known member
Dat laatste zal ik hem maar niet zegen, want dat wil hij zeker niet horen, haha. Maar goed zoekwerk, oogt wel vrij geruststellend dus.

Dat seizoen van Papendrecht kan ik me nog wel herinneren. Heb toen vrijwel elk thuisduel bezocht voor de krant, inclusief de laatste pot waarin ze degradeerden. Het zure was dat trainer Middelkoop toen heel het seizoen riep dat ze 32 punten moesten halen, dat zou genoeg zijn. Niet dus... Papendrecht was toen de vreemde eend in de bijt in een voornamelijk op Brabant en Limburg gebaseerde afdeling en daardoor ontstond het vermoeden dat de concurrentie op de slotdag werd geholpen door bevriende clubs die liever niet heel dat eind naar Papendrecht wilden rijden.

Het was al laat gisteren dus vergeet de eerdere post even. Ik had natuurlijk moeten kijken naar poules met 16 clubs 30 duels....

Dat zijn er niet zoveel;
2010-2011 CSV Apeldoorn 32
2011-2012 Harkemase Boys 25
2011-2012 UNA 32
2012-2013 Spakenburg 35
2012-2013 Haaglandia 36
2012-2013 Almere City FC 31
2013-2014 Noordwijk 36
2013-2014 Haaglandia 33
2014-2015 Hoek 32
2014-2015 HBS 35
2015-2016 Scheveningen 30

Het verdere verhaal blijft hetzelfde, 36 punten is een aantal dat IFC nog zeker moet gaan halen.
 

Unregistere

Well-known member
Het was al laat gisteren dus vergeet de eerdere post even. Ik had natuurlijk moeten kijken naar poules met 16 clubs 30 duels....

Dat zijn er niet zoveel;
2010-2011 CSV Apeldoorn 32
2011-2012 Harkemase Boys 25
2011-2012 UNA 32
2012-2013 Spakenburg 35
2012-2013 Haaglandia 36
2012-2013 Almere City FC 31
2013-2014 Noordwijk 36
2013-2014 Haaglandia 33
2014-2015 Hoek 32
2014-2015 HBS 35
2015-2016 Scheveningen 30

Het verdere verhaal blijft hetzelfde, 36 punten is een aantal dat IFC nog zeker moet gaan halen.

Denk ik ook wel hoor. Maar ik ken Jack, die is extreem voorzichtig. Dus voorlopig wil hij er nog niet aan dat ze veilig zijn. ;)
 

Fregge

Well-known member

Unregistere

Well-known member
Mwah, de organisatie staat hier in de regio ook niet super goed bekend hoor. Is van de mensen achter Regio Rijnmond Voetbal. Dus ik zou niet direct alle schuld bij DESO durven leggen.

Wel opmerkelijk dat citaat over Chantal Haenen. Hebben we het hier in het topic ook al eens over gehad.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag dus bij IFC - DOSKO geweest voor de krant. In het begin zat er weinig verschil tussen de teams. De aanvoerder van DOSKO schoot zelfs twee keer gevaarlijk van afstand. Daarna opende Yoeri Rombouts, die zijn schuttersschoenen heeft hervonden, de score namens de Ambachters. Een paar minuten later blunderde een verdediger van de hekkensluiter enorm. Verdedigde uit vanaf de eigen achterlijn, voor de goal langs en schoof de bal zo in Rombouts' voeten. Makkie natuurlijk: 2-0.

Na rust kwam IFC nooit meer in problemen. Via verdediger Stephen Emelina (omhaal) en Ozan Cimen werd het nog 4-0. Ik kon de trainer zowaar ontlokken dat ze nu eigenlijk eerder naar boven moeten kijken dan naar beneden, want IFC staat na vandaag vijfde. Voorsprong op nummer dertien is negen punten, dat lijkt wel genoeg.

Blauw Geel '38 morste punten tegen DESO (0-0), maar Quick kon ook niet winnen van Chevremont (0-0) en Nuenen speelde ook gelijk tegen Gestel (1-1). De mannen van Fregge dus nog altijd bovenaan, ziet er nog goed uit.

Onderin deed RKAVV goede zaken. Ze bogen bij Vlissingen een 2-0 achterstand om in een 2-3 zege en staan nu twaalfde.

Verder nog: Halsteren - EHC 3-1, OSS '20 - DHC 3-1 en Groene Ster - Gemert 3-3
 

Fregge

Well-known member
Blauw Geel '38 morste punten tegen DESO (0-0), maar Quick kon ook niet winnen van Chevremont (0-0) en Nuenen speelde ook gelijk tegen Gestel (1-1). De mannen van Fregge dus nog altijd bovenaan, ziet er nog goed uit.

2 punten uit de laatste 4 wedstrijden. Ziet er niet goed uit wat mij betreft. Je had nu zeker 8 verliespunten voor kunnen staan.
 

Unregistere

Well-known member
Of je nu 200km richting Chevremont rijdt of diezelfde afstand naar Haaksbergen...

Meer alles erom heen, plus de contracten enzovoort. Selectie voor volgend seizoen is ook zeker niet op dat niveau. Denk dus niet dat ze dat willen. Maar goed, als het gebeurt, dan gaan ze uiteraard wel. Ik zie het echter vooralsnog niet gebeuren.
 

Unregistere

Well-known member
Het komt goed voor Fregge hoor! Blauw Geel '38 won met 1-2 bij RKAVV. Okee, achtervolger Quick won ook (1-8 bij Gestel!), net als Nuenen (1-2 bij DOSKO), maar een voorsprong van negen en elf punten oogt geruststellend.

Onze buren van IFC verloren weer eens. Bij Gemert werd het 1-0, zodat IFC nu zevende staat.

Halsteren pakte belangrijke punten bij DHC (1-2), net als DESO tegen Vlissingen (2-1).

Chevremont - OSS '20 werd 2-2, Groene Ster won met 2-0 van EHC dat daardoor ook weer flink moet uitkijken.
 

Fregge

Well-known member
Ik zie de voorsprong als 6 en 8 punten ivm hun inhaalwedstrijden die ze nog spelen. Maar overwinning was lekker! Mooi sportpark daar in Leidschedam.
 
Bovenaan