Hoofdklasse B 2016-2017 (zondag)

Unregistere

Well-known member
Ik zie de voorsprong als 6 en 8 punten ivm hun inhaalwedstrijden die ze nog spelen. Maar overwinning was lekker! Mooi sportpark daar in Leidschedam.

Die wedstrijden moeten ze eerst nog maar winnen natuurlijk, maar dan zou het inderdaad 6 en 8 kunnen worden. Ziet er ook nog best positief uit.
 

Unregistere

Well-known member
Die bloemen zijn bijna bij Fregge!

Blauw Geel '38 won met 4-1 van DOSKO, Nuenen verloor van DESO (0-1). Alleen Quick (1-0 tegen Gemert) won. Met negen punten achterstand ?n een wedstrijd minder is Quick dus nog de enige serieuze concurrent.

Onze buren van IFC speelden gelijk tegen Gestel: 1-1. Weer een puntje dichter in de buurt van handhaving.

Verder: Vlissingen - DHC 3-1, Halsteren - RKAVV 0-0, EHC - Chevremont 0-1, OSS '20 - Groene Ster 1-0

Onderin is het nog deksels spannend.
 

Joost

Well-known member
EHC is ook weer compleet aan het wegzakken.

Ik vrees ervoor dat Meerssen volgend seizoen de enige Limburgse hoofdklasser is.
 

Unregistere

Well-known member
Zou kunnen, maar het kan echt nog heel veel kanten op:

10. DHC 24-31
11. DESO 24-30
12. Chevremont 25-27
13. RKAVV 25-26 (-12)
14. EHC 25-26 (-21)
15. Groene Ster 24-25
16. DOSKO 25-21

Dan reken ik nu even Halsteren (23-34), IFC (24-34), Gemert en Gestel (allebei 25-34) voor het gemak even bij 'veilig'.
 

Fregge

Well-known member
Alleen de samenvattingen gezien. Daar een hoop grote kansen gemist wat ik zag. Volgende week maar een goed resultaat tegen Gestel, en dan vol goede moed thuis tegen Quick, waar je in theorie kampioen kan worden.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper Blauw Geel '38 won gisteravond al dik bij Gestel (0-5), maar ook de achtervolgers winnen. Quick deed dat vandaag bij DHC (1-3), Nuenen gisteren al bij Gemert (1-3).

Onze buren van IFC verloren met 2-1 van RKAVV. Daardoor zijn de Ambachters nog steeds niet geheel veilig.

Behalve RKAVV pakte ook DOSKO belangrijke punten (4-2 tegen Groene Ster). Geen best weekend voor de Limburgse clubs, want EHC verloor met 0-3 van OSS '20 en Chevremont met 1-4 van Vlissingen.

Tot slot eindigde DESO - Halsteren in 2-3.

De mannen van Fregge staan nog altijd negen punten voor, ziet er echt goed uit voor Blauw Geel '38 dus. IFC is zevende, met nu zeven punten voorsprong op de dertiende plek.
 

Fregge

Well-known member
WAT EEN INHAALDAG! Vandaag stond Halsteren - Quick en OSS - Nuenen op het programma. Er zijn in totaal 14 doelpunten gevallen. 8 voor OSS, 5 voor Halsteren en 1 voor Quick. Het gat tussen Blauw Geel en Quick bedraagt nu 9 punten met nog 4 wedstrijden te gaan. Volgende week staat Blauw Geel - Quick op het programma. Bij winst voor Blauw Geel zijn zij kampioen.
 

Unregistere

Well-known member
Daarom, jij rekende veel te negatief door die teams al drie punten toe te kennen voor ze inhaalduels gespeeld hadden. :p
 

Fregge

Well-known member
Sfeeracties worden gepland. Ligt er aan of Ajax al kampioen is, maar IFC uit gaat ook op de planning.
 

Unregistere

Well-known member
Bij mij staat IFC - Blauw Geel '38 ook nog in de agenda. Maar weet nog niet of ik wellicht elders een wedstrijd heb voor de krant. IFC is dan vermoedelijk ook wel definitief veilig, dus is er qua nieuwswaarde weinig noodzaak om die pot te bezetten.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, bij IFC beginnen ze toch weer een beetje te bibberen hoor. Vandaag een kansloze 5-2 nederlaag bij DHC, dat in de rust al ruim voorstond. Groene Ster wint bij DESO (0-2) en is nu de nummer dertien. IFC is achtste en heeft zes punten meer, dus blijft spannend. Ook omdat IFC nog een paar sterke tegenstanders krijgt.
 

Unregistere

Well-known member
Blauw Geel keurig kampioen. Gefeliciteerd, Fregge! Al leest hij dit pas veel later gok ik. :D

Zelf bij IFC - OSS '20 geweest. Ging weer mis voor de Ambachters. Ze kwamen dankzij Yoeri Rombouts op 1-0, maar in enkele minuten zette OSS '20 dat recht. Goede ploeg trouwens, niet voor niets al lang ongeslagen en winnaar van de tweede periode. Tom Pijnenburg maakte er twee.

In de slotfase kwam IFC dankzij Ufuk Akkanoglu op gelijke hoogte. Een vrije trap, van richting veranderd. De invaller leek daarna in blessuretijd de 3-2 te maken, maar schoot naast. De laatste aanval van IFC werd onderbroken, OSS '20 counterde en toen ging Levi Spencer Salomao gruwelijk in de fout. In plaats van rigoureus opruimen schoot hij de bal tegen Tony de Groot aan. Precies de topscorer van de ploeg uit Oss. De Groot alleen richting keeper en keurig de 2-3...

Gelukkig voor IFC verloor Chevremont bij DESO (5-2) en verloor ook RKAVV (0-3 van Gemert). EHC won echter wel bij Gestel (2-5). Ook Groene Ster won met 2-0 van Halsteren. De Ambachters staan dus nog vijf punten voor op nummer dertien RKAVV en zijn nog altijd niet veilig. Pittig programma nog, dus ben benieuwd of ze nog in de nacompetitie belanden of niet.

DOSKO blijft laatste na een 1-4 nederlaag tegen DHC. Verder klopte Vlissingen Nuenen met 2-0
 

Fregge

Well-known member
Oef, koppijn. Dank je voor de felicitaties. Spannende wedstrijd, waarin we pas in de laatste minuut de winnende scoorden. Selectie blijft bij elkaar met 3 of 4 versterkingen.
 
Bovenaan