Hoofdklasse B 2016-2017 (zondag)

de waan

Well-known member
De indeling van de nieuwe hoofdklasse B:

Blauw Geel'38
Chevremont
DESO
DHC
DOSKO
EHC
Gemert
Gestel
Groene Ster
Halsteren
IFC
Nuenen
OSS'20
Quick
RKAVV
Vlissingen
 

Fregge

Well-known member
Waar we 2 jaar terug nog tegen Schijndel, Udi en Gemert moesten, blijft alleen de laatst genoemde club over als derby.
 

de waan

Well-known member
Schijndel is echt helemaal in elkaar aan het storten. Die hadden ooit toch wel een redelijke basis qua jeugd?
 

Fregge

Well-known member
Ja, op zich wel. Ik zag net dat ze nu tweede klasse speelden. Gewoon 2 jaar achter elkaar gedegradeerd.
 

de waan

Well-known member
Volgens mij hebben ze ook al twee jaar op rij amper een wedstrijd gewonnen. Sinds meneer Brus is vertrokken is het aardig in elkaar gedonderd.
 

Unregistere

Well-known member
IFC krijgt de afdeling die de voorzitter graag wilde hebben. Sportief gezien snap ik dat wellicht wel, maar qua reistijd en aansprekende tegenstanders is dit toch minder.

De enige pot die je nog enigszins een derby kunt noemen is die tegen DHC. Al was dat in A niet anders geweest, IFC zit toch een beetje alleen op de zondag in deze regio. Zeker na de degradatie van Nieuwerkerk, Leonidas en eerder al VOC.

Wel leuk om wedstrijden uit deze afdeling te kunnen bezoeken voor de krant. Weer eens heel nieuwe ploegen. En een paar die ik in het verleden wel heb gezien toen Papendrecht nog in de zondaghoofdklasse voetbalde.
 

Unregistere

Well-known member
IFC voegt middenvelder Akin Arslan nog toe aan de selectie. Vorig seizoen bij FC Den Bosch gezeten, vooral in de beloften. Eerder bij Sparta en Barendrecht.
 

Unregistere

Well-known member
IFC begint zondag aan de competitie met een speler minder. Mimoun El Kadi, die overkwam van Nieuwerkerk, is definitief gestopt. Dat betekent dat er eigenlijk maar twee echte aanvallers in de selectie zitten, dus dat wordt pittig. Vrije spitsen liggen immers niet voor het oprapen en zeker niet met het budget dat IFC heeft.
 

Unregistere

Well-known member
Straks voor het eerst in dit nieuwe seizoen op pad voor de krant. Een wedstrijd in de Hoofdklasse B zondag. IFC - Vlissingen. Ik ben heel benieuwd hoe de Ambachters het zullen doen. Vlissingen laatst gezien in een oefenduel, best een lastig ploegje. Voordeel voor IFC is dat de trainer ze toen ook direct aan het werk zag. En laatst heeft hij Chevremont ook al van heel dichtbij kunnen zien, scheelt weer scoutingstripjes voor onze buren. :D

Goalgetter Yoeri Rombouts zou vandaag zijn 100e competitiegoal voor IFC kunnen maken. Hij had drie seizoenen nodig om op 99 te komen. Voor de zekerheid heeft hij alvast een ondershirt gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
IFC begon met een nederlaag en dat is toch even wennen voor de Ambachters. Vorig seizoen slechts twee competitieduels verloren. Vlissingen scoorde binnen het kwartier via Yves Nyemb de 0-1 en gaf dat niet meer weg. Voetballend was IFC beter, maar doelman Joan van Belzen (ex-ASWH) keepte goed en Vlissingen stond verdedigend ook sterk. Ze verzuimden zelfs in de omschakeling verder uit te lopen.

DHC (1-0 tegen EHC), Quick (1-2 bij DOSKO), Gestel (1-0 tegen DESO) en Chevremont (0-2 bij RKAVV) wonnen eveneens. Net als Nuenen, dat zelfs met 0-6 bij Groene Ster won volgens teletekst. Nuenen dus op doelsaldo bovenaan.

OSS '20 - Blauw Geel '38 (1-1) en Gemert - Halsteren (1-1) eindigden onbeslist.
 

Unregistere

Well-known member
In B pakken onze buren van IFC het eerste puntje. Uit bij Quick werd het 1-1. IFC kwam kort voor tijd met tien man te staan na rood voor Stephen Emelina, vervolgens scoorde Quick, maar Yoeri Rombouts maakte toch nog gelijk. Zijn honderdste goal voor IFC.

De koplopers zijn Vlissingen (1-0 tegen DOSKO, weer dankzij een goal van Yves Nyemb), DHC (0-3 bij Chevremont) en Nuenen (1-0 tegen OSS '20). Allemaal zes uit twee.

Gestel verloor vandaag bij Halsteren met 3-0. Verder nog: EHC - Gemert 0-2, DESO - RKAVV 0-0 en Blauw Geel '38 - Groene Ster 1-0. Groene Ster en EHC staan dus nog op nul, net als DOSKO.
 

Unregistere

Well-known member
Vlissingen heeft de selectie uitgebreid met Raymond Wolff. Goede voetballer, die als offensieve middenvelder of op de vleugels kan spelen. Hij was naar Sint Maarten vertrokken, maar besloot terug te keren naar Nederland. Daarop heeft hij zich bij zijn oude club gemeld. Hij heeft in het verleden enkele zware blessures gehad, echt zonde. Anders had er denk ik meer ingezeten voor hem dan de (sub)top van het amateurvoetbal. Wolff is dit weekend al speelgerechtigd.
 

Unregistere

Well-known member
In B zijn we van drie naar twee koplopers gegaan. Nuenen won keurig van Quick (3-1) en ook DHC (1-2 bij RKAVV) won. Met negen uit drie staan zij bovenaan. Vlissingen verloor de eerste punten. Het werd 3-0 bij Blauw Geel '38.

DOSKO pakte de eerste punten. 4-0 tegen Chevremont, een ruime zege. Groene Ster (0-1 tegen Gestel) bleef op nul staan, net als EHC. Die ploeg verloor in Hendrik-Ido-Ambacht ruim van onze buren van IFC. Het werd 4-0. Doelpunten van Yoeri Rombouts (2), Marwin Richard en Perry van Eijken.

Verer nog: Gemert - DESO 1-1 en OSS '20 - Halsteren 1-2
 

Sensini

Active member
Vlissingen heeft de selectie uitgebreid met Raymond Wolff. Goede voetballer, die als offensieve middenvelder of op de vleugels kan spelen. Hij was naar Sint Maarten vertrokken, maar besloot terug te keren naar Nederland. Daarop heeft hij zich bij zijn oude club gemeld. Hij heeft in het verleden enkele zware blessures gehad, echt zonde. Anders had er denk ik meer ingezeten voor hem dan de (sub)top van het amateurvoetbal. Wolff is dit weekend al speelgerechtigd.
In maart heeft hij drie interlands voor Sint Maarten gespeeld.
 

Fregge

Well-known member
Vlissingen verloor de eerste punten. Het werd 3-0 bij Blauw Geel '38.

Zo heey. Niet gedacht toen ik ze zag spelen dat ze nog geen punt verloren hadden. Blauw Geel speelde ze (zeker in de tweede helft) helemaal zoek. Dat 3-0 de ruststand niet was, was een godswonder.
 
Bovenaan