Hoofdklasse B 2016-2017 (zondag)

Unregistere

Well-known member
Straks voor de krant naar IFC - Groene Ster. Als de Ambachters zich herpakken na vorige week en die pot winnen, hebben ze best wel wat ademruimte.

Op wie moet ik letten bij Groene Ster, Joost?
 

Fregge

Well-known member
De topper in de Hoofdklasse B, Blauw Geel - Nuenen is ge?indigd in 2-2. Ik vond Blauw Geel iets beter. Van de 0-1 tot de 1-2 had Nuenen even niks te zeggen. Daarna was de wedstrijd voor Nuenen. Voor de 0-1 ging het redelijk op en neer.
 

Unregistere

Well-known member
IFC deed wat het moest doen: winnen van Groene Ster. Ging echter bepaald niet eenvoudig. De Ambachters kwamen al na acht minuten op 1-0 door een werkelijk schitterend doelpunt van Akin Arslan. Roy Janssen schoot Groene Ster bij de eerste kans echter minstens zo fraai op gelijke hoogte. Daarna was IFC het overwicht wel wat kwijt, zeker in de eerste fase na de rust kregen de Limburgers kansen. Vervolgens drukte IFC hen verder terug, maar bleef Groene Ster met de snelle spitsen wel gevaarlijk in de omschakeling. Een minuut voor tijd bezorgde Marwin Richard de Ambachters echter toch nog drie punten.

Na afloop ging het niet alleen over de wedstrijd, maar ook over trainer Jack van den Berg. Hij maakte namelijk bekend na dit seizoen te vertrekken bij IFC en verder te gaan bij eersteklasser Poortugaal. Dan heeft hij er 4,5 jaar bij IFC opzitten. Geen dubbelfunctie op hetzelfde sportpark meer dus, want nu combineert hij IFC zoals bekend nog met ASWH.

Quick profiteert niet echt van het puntverlies van Blauw Geel '38 en Nuenen. Ze spelen zelf ook gelijk, 1-1 tegen RKAVV. Ook Vlissingen speelt gelijk, 1-1 bij Halsteren.

Onderin wint OSS '20 met 4-1 van DOSKO, pakt DHC de punten tegen Gestel (5-2) en eindigde EHC - DESO in 1-1. Gemert - Chevremont werd afgelast.

IFC nu zevende, met een gaatje van acht punten naar de nummer dertien Chevremont, dat nog wel een wedstrijd minder speelde.
 

Unregistere

Well-known member
Onze buren krijgen een pak slaag bij Blauw Geel '38: 4-1. Nuenen geeft in blessuretijd de winst weg bij RKAVV (2-2), dus Blauw Geel '38 gaat de winterstop in als enige koploper.

Het gat naar nummer drie Quick is best groot, want die ploeg verloor verrassend met 2-1 bij Groene Ster. Ook DOSKO boekt een verrassende zege onderin: 4-0 tegen EHC.

Chevremont - Halsteren werd 1-1, DHC zet de slechte reeks voort door een 3-0 nederlaag bij DESO en OSS '20 wint met 0-2 in Vlissingen. Gestel - Gemert werd twintig minuten voor tijd bij een 1-0 stand gestaakt wegens een blessure bij de scheidsrechter.

De stand halverwege:

1. Blauw Geel '38 15-34
2. Nuenen 15-32
3. Quick 15-26
4. Halsteren 15-23 (+4)
5. Vlissingen 15-23 (0)
6. Gemert 13-22
7. IFC 15-22
8. Gestel 14-20
9. OSS '20 15-19 (+3)
10. DESO 15-19 (+1)
11. EHC 15-18
12. DHC 15-17
13. Chevremont 14-15
14. Groene Ster 15-13
15. RKAVV 15-11 (-12)
16. DOSKO 15-11 (-13)

IFC staat er halverwege best goed voor, maar is natuurlijk zeker nog niet veilig. Maar goed, als ze een vergelijkbare tweede helft van het seizoen kunnen draaien, verwacht ik dat ze gewoon in de hoofdklasse blijven. Dat is knap en ook wel het maximaal haalbare voor ze.

Blauw Geel '38 en Nuenen lijken om de titel te gaan strijden.
 

Fregge

Well-known member
Sorry, Unregistere. Geen samenvatting voor je. Skyline gaf de voorkeur aan Udi. Korte impressie van mij: Blauw Geel de terechte winnaar, maar het was wel geflatteerd. De 4-1 viel letterlijk in de laatste seconde van de wedstrijd, want na de goal floot de scheids af. Misschien tot in Hendrik-Ido-Ambacht! Kans zit er in dat dat voor Blauw Geel de kampioenswedstrijd wordt.
 

Unregistere

Well-known member
Sorry, Unregistere. Geen samenvatting voor je. Skyline gaf de voorkeur aan Udi. Korte impressie van mij: Blauw Geel de terechte winnaar, maar het was wel geflatteerd. De 4-1 viel letterlijk in de laatste seconde van de wedstrijd, want na de goal floot de scheids af. Misschien tot in Hendrik-Ido-Ambacht! Kans zit er in dat dat voor Blauw Geel de kampioenswedstrijd wordt.

Okee, dat komt wel ongeveer overeen met de korte lezing die IFC zelf gaf. Zal het vanavond nog eens aan de trainer vragen.

Zou leuk zijn als we elkaar in Hendrik-Ido-Ambacht treffen, al heb ik nog geen idee of die wedstrijd bezet wordt voor de krant. Maar dat zien we tegen die tijd wel!!!
 

Fregge

Well-known member
Ik zit al op een record aantal uitwedstrijden van Blauw Geel in een seizoen, en de winterstop moet nog beginnen haha. Ik heb DESO, Dosko en Nuenen nu gehad. Gemert wil ik sowieso nog hebben, en dan nog kijken of we tegen IFC kampioen worden of misschien de week er voor, thuis tegen Nuenen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel een stelletje aanstellers vind, bij IFC. Ze reageren ook heel makkelijk op geroep van de zijkant van fans.
 

Unregistere

Well-known member
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel een stelletje aanstellers vind, bij IFC. Ze reageren ook heel makkelijk op geroep van de zijkant van fans.

Er lopen inderdaad wel wat 'praters' bij inderdaad. Die laten zich soms te snel uit hun spel halen, terwijl ze goed kunnen voetballen. Kost ze vaak ook wat wedstrijdjes door schorsingen. In 2015 heeft dat ze toen deels de promotie gekost.
 

Joost

Well-known member
Trainersnieuws uit het zuiden. Maurice Verbunt die nu nog Chevremont traint maakt na het seizoen de overstap naar Groene Ster. De nieuwe man bij Chevremont wordt een bekende naam: Jan van Dijk.

Twee opvallende moves mijns inziens. Verbunt gaat naar een directe concurrent in de degradatiestrijd en Jan van Dijk wellicht naar een 1e Klasser.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Blijkbaar weer een zak centen bij Groene Ster aangekomen. Benieuwd of ze nu ook eens spelers van niveau halen. Het is al jaren niks meer
 

Unregistere

Well-known member
Wat is nu exact de rol van Diego Jongen bij Groene Ster? Ik neem aan assistent-trainer of hebben ze een soort driemanschap? In de wedstrijd tegen IFC viel me op dat hij en een andere jonge gozer stonden te coachen en dat de 'oude' trainer een beetje rustig stond toe te kijken.
 

Unregistere

Well-known member
Onze buren van IFC hebben een nieuwe trainer aangetrokken. Virgil Breetveld komt over van SteDoCo. Opvallend is echter vooral de constructie, want Breetveld wordt fulltime trainer van IFC en neemt ook het eerste zaterdagteam onder zijn hoede. Dat speelt nu nog in de derde klasse zaterdag, maar heeft nog kans op promotie.
 

Unregistere

Well-known member
In de hoofdklasse B werden zes duels afgelast.

Onze buren van IFC speelden wel. Ze verloren met 1-0 bij Vlissingen. Had net de trainer aan de lijn voor een kort stukje voor de krant en die vond het onnodig, maar als er ??n ploeg verdiende te winnen, dan was het wel Vlissingen. Dat gebeurde dus ook, Yves Nyemb scoorde de enige goal. IFC blijft dus bovenin de middenmoot hangen en is nog zeker niet veilig. Brian Leons, terug na een half seizoen Heinenoord, mocht nog niet spelen. De KNVB verleende goedkeuring aan de overschrijving, maar toch was hij nog niet inzetbaar.

DOSKO pakte knap drie punten bij Quick (0-1) en doet dus goede zaken in de degradatiestrijd.
 

Unregistere

Well-known member
In B wel bijna een volledig programma nu.

Onze buren van IFC zijn niet goed uit de winterstop gekomen. Verloren nu met 0-2 van Quick, overigens wel de nummer drie. IFC nu naar het rechterrijtje. Het gat naar nummer dertien Chevremont is nog wel zeven punten, al heeft die ploeg een wedstrijd minder gespeeld.

Blauw Geel '38 won met 1-3 van Groene Ster en blijft koploper, gevolgd door Nuenen op vijf punten. Die ploeg heeft wel ??n duel minder gespeeld.

Verder nog:

DHC - Chevremont 1-0
DOSKO - Vlissingen 1-2 (DOSKO stond lang voor, toen sloegen de Zeeuwen toch toe)
Gemert - EHC 0-1
RKAVV - DESO 1-2
Gestel - Halsteren 1-0
 
Laatst bewerkt:

Ceephax

New member
RKAVV, DHC en Quick willen vanaf volgend seizoen met gemixte za/zo hoofdklasse gaan werken. Ze zijn niet te spreken over de reisafstanden naar o.a. Zuid-Limburg.

Henry Steffens (voorzitter RKAVV) wijst erop dat – zeker in het westen – het zondagvoetbal afkalft ten gunste van het zaterdagvoetbal. Een mix van beide zou meer derby’s en dus publieke belangstelling, inclusief inkomsten, kunnen opleveren.
 

Fregge

Well-known member
Ik kan me dat heel prima voorstellen. Al is het wel raar inderdaad dat RKAVV, DHC en Quick in B zijn gekomen en niet Woezik, Alverna, De Bataven en / of RKHVV.
 

noordooster

Well-known member
RKAVV, DHC en Quick willen vanaf volgend seizoen met gemixte za/zo hoofdklasse gaan werken. Ze zijn niet te spreken over de reisafstanden naar o.a. Zuid-Limburg.

Henry Steffens (voorzitter RKAVV) wijst erop dat – zeker in het westen – het zondagvoetbal afkalft ten gunste van het zaterdagvoetbal. Een mix van beide zou meer derby’s en dus publieke belangstelling, inclusief inkomsten, kunnen opleveren.

Niet zo verrassend dat genoemde clubs dat graag willen. Ik hoor deze wens ook bijna uitsluitend uit de hoek van het zondagvoetbal.
En daarbij wordt dan op de koop toe genomen dat ze dan als zondagvereniging het merendeel van hun wedstrijden niet meer op zondag kunnen spelen, hoewel ook vanuit die hoek wel weer de wens of eis zal komen dat de zaterdagverenigingen ook maar op zondag moeten voetballen.
Nog niet zo lang geleden hoorde je er niemand over, maar het water is sommige clubs al aardig tot de rand gestegen.
Ondanks dat er in het zaterdagvoetbal niet veel animo voor is denk ik wel dat de KNVB ook in dezen het zondagvoetbal tegemoet gaat komen.
( Komt u maar...., komt u maar.... )
 
Bovenaan