Hoofdklasse B 2016-2017 (zondag)

Fregge

Well-known member
Zaterdag speelt Blauw Geel haar inhaalwedstrijd tegen Gestel. Winnen ze die, staan ze 3 punten voor met een doelsaldo van +8 op de nummer 2. Theoretisch is het dan wel mogelijk, maar dan zou de nummer 2 (Quick in dit geval) met minimaal 7-0 moeten winnen.
 

Fregge

Well-known member
Gisteren heeft Blauw Geel het restant tegen Gestel met 2-1 gewonnen. Hierdoor wordt de eindstand bepaald op 3-1. DESO - Dosko bleef zoals het startte: 0-0.
 

Unregistere

Well-known member
Blauw Geel dus op weg naar de periodetitel. Vlissingen kan de periode definitief niet meer winnen. Quick en Nuenen theoretisch nog wel, maar het doelsaldo van Blauw Geel is wel heel veel beter inderdaad. Puntje uit bij DOSKO zou ook geen probleem mogen zijn.
 

Fregge

Well-known member
Blauw Geel zou nog zelfs een kleine nederlaag mogen lijden. Quick (uit naar Gemert) en Nuenen (uit naar DESO) winnen ook niet zomaar.
 

Unregistere

Well-known member
Blauw Geel '38 pakte de periode door een keurige 0-4 bij DOSKO. Daardoor maakte het niet uit Nuenen met 2-3 won bij DESO. Quick verloor bij Gemert met 2-1, dus die haakten sowieso af.

Onze buren van IFC verliezen met 3-0 van Gestel, opvallend genoeg onder leiding van een Ambachtse scheidsrechter. Nog wel keurig zevende. Vlissingen speelde met 2-2 gelijk bij DHC, waar Romano Denneboom een sterke pot speelde.

Groene Ster blijft door een 1-1 tegen OSS '20 onderin hangen, EHC wint een Limburgse kraker bij Chevremont met 0-1 en RKAVV pakte drie belangrijke punten dankzij een 1-0 overwinning op Halsteren.
 

Fregge

Well-known member
DOSKO had bijna niks te zeggen tot de 60e minuut. Daarna was het maar een saaie wedstrijd, ondanks dat er wel kansen gecre?erd werden. Maar goed. Toch een prima wedstrijd gezien van Blauw Geel. Nu vasthouden en meedoen om de titel.
 

Joost

Well-known member
DOSKO had bijna niks te zeggen tot de 60e minuut. Daarna was het maar een saaie wedstrijd, ondanks dat er wel kansen gecre?erd werden. Maar goed. Toch een prima wedstrijd gezien van Blauw Geel. Nu vasthouden en meedoen om de titel.

Het komt voor mij wel als een verrassing dat BG het zo goed doet dit seizoen. Ik had het idee dat de financi?le kant in Veghel een beetje aan het opdrogen was. Wat was de doelstelling voor het seizoen?
 

Fregge

Well-known member
Durf ik niet zeker te zeggen. Ik geloof bovenin meedoen. En dat lukt aardig tot nu toe. Maar ik gok dat er nog wel een kleine dip komt dit seizoen. Andere jaren was het ook altijd dat ze 1 helft echt goed draaide, en de andere wat minder.
 

Unregistere

Well-known member
Wel netjes dat ze nu zo hoog staan in elk geval.

Zondag weer een wedstrijdje kijken in deze afdeling. IFC - DESO.
 

Unregistere

Well-known member
Zojuist terug van IFC - DESO, waar ik voor de krant heen ben geweest. Leuk potje tussen twee fris voetballende ploegen. DESO staat op basis van het spel te laag op de ranglijst, maar de bestuursleden zeiden vooraf al dat ze dit seizoen moeite hebben met scoren. Slechts twaalf doelpunten. Dat bleek. Beide teams waren gelijkwaardig, maar IFC scoorde voor rust wel twee keer (Marwin Richard en Ufuk Akkanoglu) en DESO niet. Na rust was DESO zelfs sterker, maar gooide IFC de wedstrijd op slot dankzij de tweede goal van Marwin Richard. Hij speelde een opvallende rol. Normaal is de boomlange Rotterdammer ??n van de twee spitsen, maar trainer Jack van den Berg liet hem nu vanaf de rechterkant van het middenveld komen. Dat pakte dus prima uit.

IFC keurig in de subtop na de vijfde thuiszege van het seizoen. Alleen op dag ??n verloren ze op eigen veld van Vlissingen.

Blauw Geel '38 blijft koploper na een 1-0 zege op Halsteren. Achtervolgers Nuenen (3-0 tegen DHC), Quick (4-1 tegen EHC) en Vlissingen (2-1 tegen Gemert) wonnen ook. Daarna komt IFC dus al als gedeeld vijfde.

Groene Ster won de derby met Chevremont met 1-0. Ook DOSKO pakte belangrijke punten door een 2-1 overwinning op RKAVV. Tot slot versloeg OSS '20 Gestel met 3-1. DOSKO en Groene Ster nu samen laatste.
 

Unregistere

Well-known member
In B laten onze buren van IFC zien dat ze in uitduels toch minder goed voor de dag komen. 3-1 verlies bij OSS '20, maar nog wel zesde.

Koploper Blauw Geel '38 verloor met 3-0 bij Quick. Daardoor komt Nuenen (5-0 in de topper tegen Vlissingen) naast Blauw Geel.

Chevremont klopt DESO met 4-0, EHC - Gestel wordt 1-1 en Groene Ster verliest met 1-0 bij Halsteren.

Verder nog: DHC - DOSKO 2-2 en Gemert - RKAVV 3-1.
 

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag voor de krant naar IFC - Nuenen. Ben wel benieuwd naar die ploeg, ze staan immers gedeeld eerste. IFC is thuis echter heel sterk dit seizoen, dus dat kan een leuk potje worden!
 

Unregistere

Well-known member
Nou, dat werd voor IFC geen leuk potje. Eerste helft was Nuenen wel beter, maar veel gebeurde er niet voor beide goals. 0-0 dus. Na rust opende Nuenen al binnen een halve minuut de score. IFC was van slag, Nuenen kreeg kansen op meer, maar benutte die niet. Daarop kwam IFC terug in de wedstrijd. Akin Arslan maakte de 1-1. In die fase waren de Ambachters ineens de betere ploeg. Halverwege de tweede helft scoorde Nuenen echter weer en meteen daarop viel ook de 1-3. In amper een minuutje beslisten ze daarmee de wedstrijd. IFC deed daarna vrijwel niets meer goed en uiteindelijk werd het 1-5. Na vijf zeges op eigen veld op rij verloor IFC nu dus dik. Onze buren staan nog wel in het linkerrijtje, maar moeten toch weer wat naar beneden kijken.

Ook Blauw Geel '38 won, het werd 4-3 tegen Gemert. Daarom staan Blauw Geel en Nuenen nog altijd samen bovenaan. Quick, dat in Vlissingen op 1-1 bleef steken, staat derde op vijf punten van de koplopers. Gemert en Vlissingen staan vierde en vijfde op acht punten.

EHC won onderin met 0-2 van RKAVV en won wat plaatsen. Ook Groene Ster deed goede zaken: 1-0 winst tegen DHC. DOSKO verloor wel, Halsteren was met 1-2 te sterk.

Verder nog: DESO - OSS '20 1-0, Gestel - Chevremont 1-1.
 

Fregge

Well-known member
Wat een heerlijke pot was Blauw Geel - Gemert. Onwijs spannend heel de wedstrijd lang.
 

Fregge

Well-known member
Voor de bezetting de afgelopen weken wel. Maar het is voor ons de enige derby die overgebleven is.
 

Unregistere

Well-known member
Leuk! Maakt Blauw Geel altijd een samenvatting of was dit omdat het een derby was? Anders binnenkort ook even Blauw Geel - IFC kijken op deze manier.

Trouwens, Brahim Zaari. Was die in zijn Den Bosch-tijd niet ooit nog (jeugd)international voor Marokko?
 

Fregge

Well-known member
Meestal doet Skyline om en om Blauw Geel en Udi als samenvatting. Er zijn uiteraard uitzonderingen. Bij een derby bijvoorbeeld.

Zaari weet ik niet zeker. Heb ik voor je nagevraagd. *edit* Antwoord: Ja, dat klopt.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Okee, goed keepertje wel volgens mij.

Ben wel benieuwd hoe lang Nuenen mee blijft draaien om de titel. Toch wel een lastig counterploegje om tegen te spelen, die gaan denk ik nog veel punten pakken.
 
Bovenaan