Hoofdklasse B 2016-2017 (zondag)

Unregistere

Well-known member
Vlissingen blijft gedeeld koploper na een doelpuntloos gelijkspel bij RKAVV. Niet meer met Nuenen, want die ploeg verloor zaterdagavond al met 3-0 van Gestel. Maar wel met Gemert, dat Groene Ster met 3-2 klopte. Gemert en Vlissingen hebben 16 uit 8. Gestel heeft 15 uit 7, net als Blauw Geel '38 (1-1 bij DESO). Die twee zijn dus virtueel wel eerste.

Onze buren van IFC lijken inmiddels goed gewend in de hoofdklasse. Bij DOSKO werd dankzij een dubbelslag van Akin Arslan met 1-2 gewonnen, de vierde zege dit seizoen. IFC is achtste, op slechts drie punten van de koplopers. Alles staat dus dicht op elkaar.

Chevremont - Quick werd 2-2, net als EHC - Halsteren.

OSS '20 pakte drie broodnodige punten bij DHC: 0-1.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Gister was ik in DESO. Toch apart. Een hoofdklasse club met 2 velden. Maar goed, de wedstrijd was best een aardige. Goede ploeg, dat DESO. Missen alleen een echte spits. 1 kans is daar kenmerkend voor: Goede voorzet op rand doelgebied, misschien een meter meer het strafschopgebied in. De speler op wie de voorzet gegeven werd probeerde hem breed te leggen in plaats van op doel te koppen wat achteraf veel gevaarlijk geweest zou zijn. De 1-0 was echt een prachtdoelpunt. De gelijkmaker van Blauw Geel een frommelgoal, waar vooraf nog een fikse overtreding werd begaan, maar het zo allemaal in de kluts gebeurde dat het amper te zien was.
 

Joost

Well-known member
Gister was ik in DESO. Toch apart. Een hoofdklasse club met 2 velden. Maar goed, de wedstrijd was best een aardige. Goede ploeg, dat DESO. Missen alleen een echte spits. 1 kans is daar kenmerkend voor: Goede voorzet op rand doelgebied, misschien een meter meer het strafschopgebied in. De speler op wie de voorzet gegeven werd probeerde hem breed te leggen in plaats van op doel te koppen wat achteraf veel gevaarlijk geweest zou zijn. De 1-0 was echt een prachtdoelpunt. De gelijkmaker van Blauw Geel een frommelgoal, waar vooraf nog een fikse overtreding werd begaan, maar het zo allemaal in de kluts gebeurde dat het amper te zien was.

Chevremont en EHC hebben ook maar 2 velden. Groene Ster 3 volgens mij.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Groene Ster heeft een kunstgrasveld en een grasveld. Het 3e veld is alleen voor noodgevallen en daar traint zelfs niemand op
 

Unregistere

Well-known member
Geen jeugd in elk geval. Dat vind ik altijd opmerkelijk, maar goed, dat kan natuurlijk. Je hebt alleen nooit eigen aanwas. Al zullen zij dan waarschijnlijk zeggen dat dit bij veel hoog spelende amateurclubs het geval is, zelfs als ze jeugd hebben.

Zondag naar IFC - Gemert voor de krant. Leuk potje, Gemert toch de gedeelde koploper nu.
 

Fregge

Well-known member
Dat wordt een interessant potje. IFC is geloof ik best in vorm, toch? Vlissingen heeft ook geen makkelijke. Zou zomaar kunnen dat Blauw Geel zondagavond bovenaan staat.
 

Unregistere

Well-known member
Dat wordt een interessant potje. IFC is geloof ik best in vorm, toch? Vlissingen heeft ook geen makkelijke. Zou zomaar kunnen dat Blauw Geel zondagavond bovenaan staat.

IFC heeft er twee op een rij gewonnen inderdaad. Maar alles staat nog dicht op elkaar. Twee weken terug na de zege op RKAVV was de insteek vooral dat ze nu even niet naar beneden hoefden te kijken. Nu zouden ze bij een zege op Gemert ineens naast die ploeg kunnen komen, al staat er nog van alles tussen. Ben benieuwd.
 

Unregistere

Well-known member
IFC heeft koploper Gemert gevloerd! De Brabanders openden al in de vijfde minuut de score, dus leek IFC een lastige middag tegemoet te gaan. Dat viel mee, ze werden al snel de betere ploeg en kwamen dankzij een treffer van Ambachter Danny Slingerland op 1-1. Ze hadden voor rust vaker kunnen scoren, dat gebeurde niet. Na rust een fase waarin de bezoekers juist dreigender werden, maar Perry van Eijken strafte een defensieve fout bij Gemert af met een schitterende stiftbal: 2-1. Daarna veel druk van Gemert, paar aanvallers in de ploeg en een counterend IFC. Paar hachelijke momenten voor het doel van onze buren en dan in blessuretijd de definitieve beslissing. Counter, de weer fitte goalgetter Yoeri Rombouts ontsnapt en maakt beheerst de 3-1. IFC dus keurig in de subtop.

Blauw Geel '38 won met 2-1 van RKAVV en is daardoor nu weer koploper. Quick (4-1 tegen Gestel) en Nuenen (4-0 tegen DOSKO) hebben ook 18 punten, maar een wedstrijd meer gespeeld. Vlissingen bleef op 1-1 steken tegen DESO en staat nu vierde met zeventien punten. Daarna komen Gemert en IFC, toch knap. Allebei zestien punten.

Verder nog: EHC - Groene Ster 3-0, Halsteren - DHC 1-1, OSS '20 - Chevremont 2-3
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Bij EHC hebben ze het lek wel boven zo te zien, Groene Ster gaat het echt heel zwaar krijgen.
 

Fregge

Well-known member
Blauw Geel maakt het zich gewoon lastiger voor zichzelf dan dat zou moeten. Na een best flitsende start, lijkt het in te kakken. Jammer.
 

Unregistere

Well-known member
Volgend seizoen misschien wel een Ambachtse derby in de Derde Divisie B. :duim:

Zou grappig zijn, maar dat lijkt me vooralsnog wel net een tikje te hoog gegrepen voor IFC. Ze presteren nu eigenlijk al boven verwachting, want de doelstelling was handhaving. Maar, zoals doelpuntenmaker Perry van Eijken gisteren zei, tot nu toe gaat het goed en maken ze het vrijwel alle tegenstanders lastig met hun spelletje. Mogelijk zit er dus meer in het vat. De selectie lijkt mij echter te smal om mee te strijden om promotie. Slechts twee spitsen en een groot aantal dertigers die ook zullen moeten wennen aan extra wedstrijden ten opzichte van de vorige seizoenen.
 

Unregistere

Well-known member
Ach ja, het was ook zo maar even een hersenspinseltje wat in me op kwam.

Ja, snap ik. Zou wel heel bijzonder zijn, mocht het gebeuren. Moet de KNVB natuurlijk wel eerst de derde divisie anders indelen.

De afgelopen jaren is het sporadisch gebeurd dat beide clubs elkaar troffen, altijd in een bekerduel uiteraard. Alleen voor de trainer is het niet zo handig. ;)
 

Fregge

Well-known member
De periodetitel wordt toch pas echt uitgereikt als het theoretisch onmogelijk is om een club nog in te halen?
 
Bovenaan