Hoofdklasse A zondag 2018-2019

Joost

Well-known member
Zeker, volgens mij scoor je dan prima. Hier in de regio zijn er ook maar weinig clubs die dat hebben.

Maar in die buurt stikt het van de hoog spelende semi-profs.

Van EVV altijd wel een kort berichtje maar zelden een groot verslag, en die zijn dan de enigen in Limburg.
 

bqandy

Well-known member
Wat dat betreft hebben de Meppeler clubs mazzel. Regelmatig zijn het Dagblad van het Noorden, de Stentor, RTV Drenthe, TweeNul en de Meppeler Courant allemaal aanwezig.
 

de Kok

Member
Het was inderdaad toeval dat de DvhN watcher van BQ zondag ook in Assen was.
Bij het Dagblad moest er ??n hoofdklassewedstrijd afvallen, omdat zowat alles in het noorden thuis speelde en dat werd BQ. Bij de rest was men wel.
Voorheen speelde BQ op het hoogste niveau op zondag. Nu moet die eer met vier andere clubs gedeeld worden in het "TweeNul" gebied. Vandaar dat er wel eens een wedstrijd van BQ wordt overgeslagen door mij voor een pot in Assen, Meppel of Hoogeveen. Maar geen zorg, over twee weken ben ik er weer. Dus van afweten is geen sprake bij mij of het DvhN.

Dat er bij BQ 1887 vaak een sportjournalist aanwezig is of was heeft denk ik te maken dat het nog steeds in de buurt de hoogst spelende zondagclub is. Maar dat er op de BQ site dan ook nog niet eens een fatsoenlijk wedstrijd verslag wordt geplaatst is toch maar slecht.
Nu weet ik inmiddels dat de "notities' van de schrijver op de site, de heer Droge, aardig de werkelijkheid hebben weergegeven en de daarop gegeven reacties nergens op slaan.
Maar Andy, een bezoek aan Achiiles in Assen helpt die club kennelijk ook niet....................
 

Unregistere

Well-known member
Maar in die buurt stikt het van de hoog spelende semi-profs.

Van EVV altijd wel een kort berichtje maar zelden een groot verslag, en die zijn dan de enigen in Limburg.

Mwah, valt op zich mee. Voor 'onze' kranten ??n club in de tweede divisie, twee in de derde divisie en drie in de hoofdklasse. Al krijgen die dan doorgaans wel weer een groot verslag.

Qua websites is het minder. We hebben wel wat regionale sites, maar die kopi?ren vooral nieuwsberichten en hebben zeker geen eigen verslagen, zoals een TweeNul wel heeft.
 

bqandy

Well-known member
Mwah, valt op zich mee. Voor 'onze' kranten ??n club in de tweede divisie, twee in de derde divisie en drie in de hoofdklasse. Al krijgen die dan doorgaans wel weer een groot verslag.

Qua websites is het minder. We hebben wel wat regionale sites, maar die kopi?ren vooral nieuwsberichten en hebben zeker geen eigen verslagen, zoals een TweeNul wel heeft.

TweeNul heeft drie verslaggevers die geacht worden neutraal te zijn. Verder wordt er veel aangeleverd door de clubs zelf, waarvan er een paar goed schrijven, maar het wel vanuit hun eigen club zien. Daarnaast wordt er toch ook veel overgenomen van andere media.

Veel clubs sturen wel overschrijvingen en nieuwtjes exclusief naar TweeNul, dat is dan wel weer een duidelijke meerwaarde.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 11 en start tweede periode:
Be Quick 1887 – Hollandia
Hoogeveen – RKHVV
De Bataven – Silvolde
Alcides – SDO
Hoogland – MSC
Fortuna Wormerveer – Achilles 1894
RKZVC – AWC
Purmersteijn – DEM
 

SC Heerenveen

Well-known member
RKZVC - AWC voor mij morgen. Beide clubs nog nooit van gehoord, maar ze staan toch knap 4 en 5 met beide ook veel goals voor en tegen. Dat belooft wat! En bovendien liggen deze clubs niet van elkaar vandaan?
 

Unregistere

Well-known member
RKZVC - AWC voor mij morgen. Beide clubs nog nooit van gehoord, maar ze staan toch knap 4 en 5 met beide ook veel goals voor en tegen. Dat belooft wat! En bovendien liggen deze clubs niet van elkaar vandaan?

Lekker veel goals gezien, 5-3 voor RKZVC!

Alcides wint weer, 4-1 tegen SDO. Helaas voor bqandy verliest Be Quick 1887 wel weer: 1-3 tegen Hollandia.

Hoogeveen is na een 5-0 overwinning op hekkensluiter RKHVV nog altijd koploper.
 

de Kok

Member
Had wat meer in gezeten voor Be Quick tegen Hollandia. Maar ja net te slordig en dus een terechte nederlaag.
Er moet snel wat peper in, want sommige jongens lopen maar een beetje mee te sjokken ipv mee te werken.

Verslag Be Quick - Hollandia:
https://www.tweenul.nl/nieuws/be-quick-1887-na-rust-onderuit-tegen-hollandia

En de rest:
https://www.tweenul.nl/nieuws/hoofdklasse-a-alcides-helpt-koploper-hoogeveen-een-handje

Ik denk dat deze selectie tekort komt. droevig dat te moeten constateren. In dit verslag van Andor tipt Bentum een belangrijk probleem aan. Niet voor elkaar willen werken. Maar als ik het verslag van Bosma in het DvhN lees lijkt mij dat er meer loos is. Wat daar beschreven wordt duidt op het ontbreken van een klik tussen trainer(s) en (aantal) spelers.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 12:
Zaterdag:
Achilles 1894 - Be Quick 1887
Zondag:
MSC - Hoogeveen
DEM - Alcides
RKHVV - RKZVC
AWC - Purmersteijn
SDO - De Bataven
Silvolde - Hoogland
Hollandia - Fortuna Wormerveer

Omdat mijn collega graag naar Achilles 1894 wilde ga ik lekker een keer als toeschouwer.
 

de Kok

Member
De klassieker tegen Achilles 1894 werd door Be Quick terecht gewonnen met 5-2. En iedereen ging er voor dit keer. Basisplaats voortaan maar voor Marc Vegter. Valt altijd al doelgericht in en nu twee keer succesvol.
https://www.oogtv.nl/2018/11/be-quick-1887-ruim-langs-achilles-1894-in-klassieker/

Leuk dat ik via de live stream van Podium TV de wedstrijd in de randstad ook kon volgen. Terechte winst van BQ en daarvan mag je even genieten. maar ook niet te veel, want wat Achilles na de pauze liet zien leek nergens op. Wat werd er door die ploeg na?ef verdedigd. Kennelijk willen die alleen maar aanvallend denken, want aan omschakelen werd niet gedacht.
 

Unregistere

Well-known member
Lekker hoor, Be Quick! Mooie zege voor de favorieten van bqandy. Hopelijk vandaag nog andere gunstige uitslagen onderin, zodat ze meer aansluiten.
 

bqandy

Well-known member
Was idd een mooie winst voor Be Quick. Maar ??n zwaluw etc. Ik zag de dag er op MSC - Hoogeveen en het niveau qua spel lag er beduidend hoger.
Maar ronde 13:
Zaterdag:
Fortuna Wormerveer - Alcides
Zondag:
Hoogeveen - Achilles 1894
Be Quick - Silvolde
Purmersteijn - MSC
De Bataven - AWC
Hoogland - DEM
RKZVC - SDO
Hollandia - RKHVV
 
Bovenaan