Hoofdklasse A zondag 2018-2019

Unregistere

Well-known member
Geen goals bij Be Quick 1887 - Silvolde. Daardoor liepen ze allebei wel een puntje uit op Purmersteijn (2-1 verlies bij MSC) en twee punten op RKHVV (3-0 verloren bij Hollandia).

Koploper Hoogeveen speelt doelpuntloos gelijk tegen Achilles 1894 en ziet SDO (0-2 bij RZKVC) tot op een punt naderen.
 

noordooster

Well-known member
Er lijkt nu toch wat zand in de raderen te komen bij vv Hoogeveen.
Een paar weken geleden leken ze na het kampioenschap van vorig seizoen rechtstreeks door te gaan naar de derde divisie.
Nu staan ze nog wel eerste maar de concurrentie staat dichtbij.
 

bqandy

Well-known member
Bijna op de helft, ronde 14 al weer:
Zaterdag:
Achilles 1894 - MSC
Zondag:
AWC - Hoogland
RKHVV - Be Quick 1887
Alcides - Hollandia
SDO - Hoogeveen
Purmersteijn - RKZVC
DEM - De Bataven
Silvolde - Fortuna Wormerveer

De topper is uiteraard SDO - Hoogeveen. Bij winst neemt SDO de koppositie over. Opvallend ook de opmars van Hoogland. Ongeslagen in de 3e periode,
Onderin ook belangrijk wedstrijden met Silvolde - Fortuna en RKHVV - Be Quick.
 

de Kok

Member

Abubakari

Well-known member
Wat een goed idee, die noordelijke derbys op zaterdagavond spelen. Want dan komt er meer publiek. Zeker als het begin december is. :cab:
 

bqandy

Well-known member
400 man in de 'stromende regen' is toch niet zo'n laag aantal ?

Viel me ook niks tegen. Tribune zat aardig vol. Twee weken daarvoor bij MSC - Hoogeveen zo'n 500 mensen. Mooi gaan mixen, dan krijg je meer van dat soort regiopotjes met redelijk wat publiek ipv 150 man bij MSC - Purmersteijn of zoiets.
 

bqandy

Well-known member
Zouden het er meer zijn geweest dan als ze gewoon vanmiddag hadden gespeeld?

Maar 400 in dat weer is inderdaad nog best veel.

Achilles 1894 trekt als enige noordelijke zondaghoofdklasser op zaterdagavond meer publiek dan op zondag.
Van Hoogeveen weet ik het niet zeker, maar die club doet niet mee aan de noordelijke onderonsjes op zaterdagavond. Dat lijkt me dan wel duidelijk.
 

SanMark.

Well-known member
Zouden het er meer zijn geweest dan als ze gewoon vanmiddag hadden gespeeld?

Maar 400 in dat weer is inderdaad nog best veel.

Geen flauw idee of het er meer zouden zijn geweest. Denk dat het er geen 100 hadden gescheelt + dan wel - .

Maar je hebt wel gelijk hoor, in de winter en dan ook nog in de avond. Nu viel het qua kou nog wel mee maar als het tegen het vriespunt aan is , is het niet uitnodigend om te gaan kijken.
 

bqandy

Well-known member
Dan denk ik meteen weer aan die wedstrijd van Be Quick tegen Rigtersbleek in het kampioensjaar van BQ in de hoofdklasse C. Het was koud en het begon ook nog te ijzelen en sneeuwen. Slechts 65 mensen op de tribune aan het vernikkelen. Echt waardeloos. Geen avondwedstrijden tussen half november en half maart meer AUB.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 15 en dus precies halverwege voor de meeste clubs.
Hoogeveen - Alcides
Achilles 1894 - DEM
Be Quick 1887 - SDO
MSC - Silvolde
RKZVC - De Bataven
Hollandia - AWC
RKHVV - Hoogland
Fortuna Wormerveer - Purmersteijn
 
Bovenaan