Hoofdklasse A zondag 2018-2019

Unregistere

Well-known member
Waar is Ekster bezig dan? Op Tweenul?

Hoogeveen blijft koploper na een doelpuntrijke zege in de topper bij RKZVC (3-6). SDO is na een ruime zege op AWC (5-0) nu tweede. DEM blijft wel meedraaien bovenin, maar verspeelde punten bij Hollandia (2-2).

Alcides won van Hoogland en doorbreekt de mindere reeks dus: 2-0.
 

Abubakari

Well-known member
Volgens mij is NO of Ekster ook weer wakker nu het niet goed met BQ gaat en het cynisme kun je tussen de regels doorlezen van deze BQ en zondagvoetbal hater.
Maar wie weet BQ straks on top in het zaterdagvoetbal?

Ekster kan zichzelf beter Aasgier noemen.
 

bqandy

Well-known member
Ekster kan zichzelf beter Aasgier noemen.

Ik vind dat Ekster al jarenlang best wel zinnige bijdrages levert.
Het is een zaterdagman of vrouw, wie weet.
Hij heeft een mening en als je dan een keer in de kuif gepikt wordt... Moet je tegen kunnen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind dat Ekster al jarenlang best wel zinnige bijdrages levert.
Het is een zaterdagman of vrouw, wie weet.
Hij heeft een mening en als je dan een keer in de kuif gepikt wordt... Moet je tegen kunnen.

Het is Noord-Ooster. En die heeft maar ??n bijdrage, zaterdag rocks/zondag sucks.
Er zijn er die de za en zo hoofdklassen willen samenvoegen, met veel wedstrijden op za. avond ( of , wat ook wel wordt gesteld, door zaterdagverenigingen te verplichten op zondag te voetballen )
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Noord Ooster wordt node gemist, merk ik al.
Maar nog wat "nieuws" of niet, zeg het maar.
Eind deze maand komen enkele hoofdklasseclubs uit zaterdag en zondag bij elkaar om weer het mixen van beide afdelingen bij de KNVB te bespreken. Voorzitter Arjen Jonkers van MSC is opnieuw de initiator. Achilles 1894, Alcides, Staphorst en enkele andere clubs sluiten aan. Het oude plan blijft staan. En voor alle duidelijkheid: Dat is niet ergens in de avond spelen, maar gewoon op zaterdagmiddag. Half drie,drie uur. In overleg uiteraard andere tijden.
 

Mug

Member
Ik ben een voorstander van weekend voetbal, maar de vele voordelen welke genoemd worden kunnen wel eens tegenvallen. Voor een paar clubs is het een voordeel. Maar wanneer clubs hun eigen belang laten prevaleren, komt er niks van terecht. Ook kijkende naar de huidige stand in de zaterdag en zondag kompetitie in noord en oost, geeft mij het gevoel dat binnen een paar jaar de gemixte hoofdklasse , alleen bestaat uit zaterdagclubs. Ik blijf voorstander van mixen.
 

Arjen

Member
Maar wanneer clubs hun eigen belang laten prevaleren, komt er niks van terecht. Ook kijkende naar de huidige stand in de zaterdag en zondag kompetitie in noord en oost, geeft mij het gevoel dat binnen een paar jaar de gemixte hoofdklasse , alleen bestaat uit zaterdagclubs.
Wat bedoel je Mug?
Iedere club prevaleert in de basis toch eigen belang? Veel toeschouwers, weinig kilometers etc! Zal het jou een zorg zijn wat er, pak em beet maar met alle respect, in Anjum gebeurt?
En wat geeft je het gevoel dat er binnen een paar jaar alleen zaterdagclubs in de gemixte hoofdklasse spelen?
 

Mug

Member
Wat bedoel je Mug?
Iedere club prevaleert in de basis toch eigen belang? Veel toeschouwers, weinig kilometers etc! Zal het jou een zorg zijn wat er, pak em beet maar met alle respect, in Anjum gebeurt?
En wat geeft je het gevoel dat er binnen een paar jaar alleen zaterdagclubs in de gemixte hoofdklasse spelen?

Arjen , maak maar een lijstje en zie welke clubs er voordeel bij hebben. Dan houdt het snel op . Vandaar dat ik bang ben dat de tegenstander hier niet akkoord meegaan. Voor clubs uit de omgeving Staphorst zal het toeschouwers aantal stijgen.en minder kilometers maken. Maar voor Drachtster Boys ( Wanneer zij kampioen worden ) zal het niet veel uitmaken.Ook naar Silvolde en RKHVV blijven grote afstanden. En je volgende punt . Ook de kwaliteit in de zaterdaghoofdklasse ligt een stuk hoger.Vandaar denk ik dat de zondaghoofdklassers het niet gaan redden. Maar ik blijf voor mixen. Stom gedoe, twee aparte kompetities.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 8
DEM – SDO als topper dit weekeind. Verder geen degradatiepotjes.
Zaterdag:
Purmersteijn – Hollandia
Zondag
Hoogeveen – Fortuna Wormerveer
AWC – Be Quick 1887
RKHVV – Achilles 1894
MSC – RKZVC
Silvolde – Alcides
Hoogland – De Bataven
DEM – SDO
 

Unregistere

Well-known member
Van harte bqandy, eindelijk de eerste driepunter! Hopelijk het begin van de weg naar de veilige plekken. :duim:
 

bqandy

Well-known member
Laten we het hopen. Het begin is er en een belangrijke verdedigende kracht terug. Dat scheelt natuurlijk ook.
 

de waan

Well-known member
De eerste overwinning ook van een degradant uit de derde divisie in de zondag hoofdklasse. Best bizar.
 

Mug

Member
A.s zaterdag avond om 19.00 uur. De derby tussen Alcides en MSC. Het is alweer een paar geleden en in Meppel en omstreken wordt er weer uitgekeken naar deze wedstrijd . MSC in de favorietenrol, meer ervaring en hebben de laatste 3 duels gewonnen. Alcides zal wel weer counter voetbal gaan spelen, wat hun ook de meeste punten heeft opgeleverd. Wie mag zich weer even de beste van Meppel voelen.
 

de Kok

Member
A.s zaterdag avond om 19.00 uur. De derby tussen Alcides en MSC. Het is alweer een paar geleden en in Meppel en omstreken wordt er weer uitgekeken naar deze wedstrijd . MSC in de favorietenrol, meer ervaring en hebben de laatste 3 duels gewonnen. Alcides zal wel weer counter voetbal gaan spelen, wat hun ook de meeste punten heeft opgeleverd. Wie mag zich weer even de beste van Meppel voelen.

Speelt MSC geen countervoetbal?
 
Bovenaan