Hoofdklasse A zondag 2018-2019

Abubakari

Well-known member
Ziet bqandy eens veel goals, zal ie daar vast niet blij mee zijn. Benieuwd of er nog een ommekeer komt bij the good old of dat ze volgend jaar eerste klasse spelen.
 

de Kok

Member
Nou Andy, spel best aardig? Inderdaad wordt er volgens de samenvatting wel eens een aardige aanval opgezet, maar daarmee is ook alles gezegd. Schotkracht? 0.
Alleen al in deze samenvatting zie je vele tekortkomingen. Vooral op het punt van strijdlust, duelkracht en omschakeling. Zo redt je het in de 1e klas nog niet!
In het digitale DvhN lees ik dat het rustig is binnen BQ ondanks deze resultaten, althans volgens de trainer.
Maar dat bestuur kan natuurlijk ook niet anders, want die zijn primair verantwoordelijk voor deze deceptie.
En als ik op de site de resultaten van de selectie jeugd bekijk, gaat het daar ook bergafwaarts...........
 

Arjen

Member
Nou Andy, spel best aardig? Inderdaad wordt er volgens de samenvatting wel eens een aardige aanval opgezet, maar daarmee is ook alles gezegd. Schotkracht? 0.
Alleen al in deze samenvatting zie je vele tekortkomingen. Vooral op het punt van strijdlust, duelkracht en omschakeling. Zo redt je het in de 1e klas nog niet!
In het digitale DvhN lees ik dat het rustig is binnen BQ ondanks deze resultaten, althans volgens de trainer.
Maar dat bestuur kan natuurlijk ook niet anders, want die zijn primair verantwoordelijk voor deze deceptie.
En als ik op de site de resultaten van de selectie jeugd bekijk, gaat het daar ook bergafwaarts...........
Ik wil nu toch even opkomen voor "the good old" hoor. Die jeugd gaat toch nog gewoon lekker daar?
En wat het eerste betreft geldt nu dat ze niet in paniek moeten raken. Het is even zuur maar het komt uiteindelijk weer goed.
 

de Kok

Member
Ik wil nu toch even opkomen voor "the good old" hoor. Die jeugd gaat toch nog gewoon lekker daar?
En wat het eerste betreft geldt nu dat ze niet in paniek moeten raken. Het is even zuur maar het komt uiteindelijk weer goed.

Ik zag zaterdag BQ o19 bij Quick en die waren kansloos. Ik zag weinig talent dat mee kan in de hoofdklasse.
Na je opmerking even gekeken naar de start van de o17 en o15. Lijkt ook niet geweldig. Maar goed er is inderdaad nog jeugd, dus wie weet.
 

bqandy

Well-known member
Nou Andy, spel best aardig? Inderdaad wordt er volgens de samenvatting wel eens een aardige aanval opgezet, maar daarmee is ook alles gezegd. Schotkracht? 0.
Alleen al in deze samenvatting zie je vele tekortkomingen. Vooral op het punt van strijdlust, duelkracht en omschakeling. Zo redt je het in de 1e klas nog niet!
In het digitale DvhN lees ik dat het rustig is binnen BQ ondanks deze resultaten, althans volgens de trainer.
Maar dat bestuur kan natuurlijk ook niet anders, want die zijn primair verantwoordelijk voor deze deceptie.
En als ik op de site de resultaten van de selectie jeugd bekijk, gaat het daar ook bergafwaarts...........

Om over de jeugd na twee wedstrijden al te oordelen gaat me wat te ver. A verliest idd twee keer, maar de andere jeugdteams hebben drie punten na twee potjes in de 2e divisie.
Maar een nieuwe degradatie zou gevolgen kunnen hebben. Dan kan je net zo goed bij GRC ballen om als jeugd kans te maken om het eerste te bereiken.
 

de waan

Well-known member
Bovendien gaat het bij de jeugd om winst of verlies.

EDIT: daar moest nog "niet" tussen uiteraard.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
In de jeugd moet alles in dienst staan van individuele ontwikkeling van spelers. Uiteraard komt daar in de hogere leeftijdscategorie?n ook tactiek bij, maar de resultaten zijn uiteindelijk altijd van ondergeschikt belang.
 

de Kok

Member
In de jeugd moet alles in dienst staan van individuele ontwikkeling van spelers. Uiteraard komt daar in de hogere leeftijdscategorie?n ook tactiek bij, maar de resultaten zijn uiteindelijk altijd van ondergeschikt belang.

Het boeken van een positief resultaat en dat zoveel mogelijk hoort ook bij opleiden.
 

bqandy

Well-known member
Weer even terug naar de "grote" jongens.
Ronde 6
De Bataven – Alcides
AWC – Achilles1894
Silvolde – RKHVV
Hoogeveen – Hollandia
MSC – Fortuna Wormerveer
Hoogland – RKZVC
DEM – Be Quick 1887
Purmersteijn – SDO

Normaal gesproken is na een pot of 7 wel duidelijk waar de clubs om spelen. Maar ik vind dit wel een vreemde competitie en wacht ff tot ronde 10 voor ik conclusies trek. Voor mij toch veel onverwachte uitslagen, bijvoorbeeld RKHVV -MSC (7-2) afgelopen weekeinde. Misschien komt het allemaal wel door dat de clubs zich behoorlijk aanpassen op de tegenstander. Er zijn acht nieuwe clubs in de hoofdklasse A. Maar Hoogeveen beviel me tot nu toe het meest in deze klasse en Hollandia moet wat dat betreft een makkie zijn....... De eerste periode is dan binnen handbereik.
 

Unregistere

Well-known member
RKHVV is een rare ploeg. Het schokeffect na het ontslag van Braam is snel over. Vandaag met 7-1 verloren van Silvolde.

Hollandia bleek ook geen makkie voor Hoogeveen: 2-2. Aparte competitie dus.

Hoogeveen nog wel koploper, puntje voor RKZVC (1-4 winst bij Hoogland), twee voor AWC (3-1 tegen Achilles 1894) en drie voor het trio DEM (2-2 tegen Be Quick 1887, puntje erbij voor de mannen van bqandy dus), SDO (1-3 bij Purmersteijn) en De Bataven (liefst 5-1 tegen Alcides).

Verder nog MSC - Fortuna Wormerveer 4-2.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 7
Zaterdag:
Be Quick 1887 - MSC
Zondag
Achilles 1894 - Silvolde
Alcides - Hoogland
RKZVC - Hoogeveen
SDO - AWC
Fortuna Wormerveer - RKHVV
De Bataven - Purmersteijn
Hollandia - DEM

Absolute topper tussen de nummer 2 en nummer 1: RKZVC - Hoogeveen. SDO - AWC is de subtopper. Zaterdag al het staartduel tussen Be Quick en MSC. Be Quick als enige nog zonder winst. En kan Alcides de vrije val stoppen tegen Hoogland.
 

bqandy

Well-known member
MSC geeft Be Quick een flinke tik: 5-0. Terecht.
Ik begin bij Be Quick een soort AFC Arnhem en Dieze West gevoel te krijgen. Best wel een paar aardige spelers, maar verdedigend o zo kwetsbaar. Ieder balverlies is dodelijk. Je ziet best aardige dingen. Een snelle aanval, maar dan wordt de keuze gemaakt om het door het drukke midden te doen en loop de boel weer vast.
En dan een paar persoonlijke kanttekeningen: Er is bij drie van de vier thuiswedstrijden geen entree geheven. Vanavond ook niet. Geen programmaboekje, geen speaker. Hoofdklasse onwaardig om maar een clich? te roepen. En dan wordt ook nog afgesproken om bijna alle noordelijke wedstrijden op zaterdagavond te spelen. Hoogeveen doet niet mee en terecht, want er komt gewoon minder publiek. Ook bij Be Quick, MSC en Alcides. Alleen Achilles 1894 ziet twee keer zo veelmensen verschijnen. Dus zaterdag lekker naar Assen en de rest gewoon op zondag, op de Meppeler derby na dan.
Het licht op de Esserberg is na het plaatsen van de LED lampen dan weer wel prima, om toch nog even een beetje positief te zijn.

O ja er was ook nog een verslag van de wedstrijd: https://www.tweenul.nl/nieuws/msc-slacht-be-quick-1887-in-de-omschakeling
 
Laatst bewerkt:

de Kok

Member
MSC geeft Be Quick een flinke tik: 5-0. Terecht.
Ik begin bij Be Quick een soort AFC Arnhem en Dieze West gevoel te krijgen. Best wel een paar aardige spelers, maar verdedigend o zo kwetsbaar. Ieder balverlies is dodelijk. Je ziet best aardige dingen. Een snelle aanval, maar dan wordt de keuze gemaakt om het door het drukke midden te doen en loop de boel weer vast.
En dan een paar persoonlijke kanttekeningen: Er is bij drie van de vier thuiswedstrijden geen entree geheven. Vanavond ook niet. Geen programmaboekje, geen speaker. Hoofdklasse onwaardig om maar een clich? te roepen. En dan wordt ook nog afgesproken om bijna alle noordelijke wedstrijden op zaterdagavond te spelen. Hoogeveen doet niet mee en terecht, want er komt gewoon minder publiek. Ook bij Be Quick, MSC en Alcides. Alleen Achilles 1894 ziet twee keer zo veelmensen verschijnen. Dus zaterdag lekker naar Assen en de rest gewoon op zondag, op de Meppeler derby na dan.
Het licht op de Esserberg is na het plaatsen van de LED lampen dan weer wel prima, om toch nog even een beetje positief te zijn.

O ja er was ook nog een verslag van de wedstrijd: https://www.tweenul.nl/nieuws/msc-slacht-be-quick-1887-in-de-omschakeling

Mag ik uit het verslag ook concluderen dat de trainer het ook iet meer ziet zitten? Kennelijk geen enkele verbetering te zien na 7 wedstrijden. En als ik hier boven je reactie lees, dan is er meer mis op organisatorisch gebied..............
BQ, het lelijke eendje? Nooit zo geweest in 131 jaar geschiedenis. Wanneer stappen de verantwoordelijken op?
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb de eerste helft gezien, MSC deed het net als Alcides op de eerste speeldag deed tegen BQ1887, veel mensen achter de bal houden, waardoor BQ1887 nauwelijks gevaarlijk werd. Ook omdat ze maar door het midden bleven gaan, maar ook omdat BQ1887 zonder enig vertrouwen lijkt te voetballen. Behalve Toufik Faraouni was er niemand die met lef durfde te spelen. MSC was ook nog eens zeer effici?nt, benutte de paar kansen (wel grote kansen) die ze kregen en stonden bij rust al vrij eenvoudig op 0-2. Gelijk na rust een kans voor BQ1887 die niks oplevert en een minuut later is het 0-3.

Ik heb nu anderhalve wedstrijd van BQ1887 gezien, het was 2 uur lang behoorlijk dramatisch. bqandy ziet ze vaker spelen en heeft nog wel hoop dat het goed komt. Maar ik denk dat the Good Old volgend jaar eerste klasse speelt.:oops:
 

de Kok

Member
Ik heb de eerste helft gezien, MSC deed het net als Alcides op de eerste speeldag deed tegen BQ1887, veel mensen achter de bal houden, waardoor BQ1887 nauwelijks gevaarlijk werd. Ook omdat ze maar door het midden bleven gaan, maar ook omdat BQ1887 zonder enig vertrouwen lijkt te voetballen. Behalve Toufik Faraouni was er niemand die met lef durfde te spelen. MSC was ook nog eens zeer effici?nt, benutte de paar kansen (wel grote kansen) die ze kregen en stonden bij rust al vrij eenvoudig op 0-2. Gelijk na rust een kans voor BQ1887 die niks oplevert en een minuut later is het 0-3.

Ik heb nu anderhalve wedstrijd van BQ1887 gezien, het was 2 uur lang behoorlijk dramatisch. bqandy ziet ze vaker spelen en heeft nog wel hoop dat het goed komt. Maar ik denk dat the Good Old volgend jaar eerste klasse speelt.:oops:

Volgens mij is NO of Ekster ook weer wakker nu het niet goed met BQ gaat en het cynisme kun je tussen de regels doorlezen van deze BQ en zondagvoetbal hater.
Maar wie weet BQ straks on top in het zaterdagvoetbal?
 
Bovenaan