De samenvatting van Be Quick 1887 - Hoogeveen
https://www.youtube.com/watch?v=VkGBKkNA9jU
Ik wil nu toch even opkomen voor "the good old" hoor. Die jeugd gaat toch nog gewoon lekker daar?Nou Andy, spel best aardig? Inderdaad wordt er volgens de samenvatting wel eens een aardige aanval opgezet, maar daarmee is ook alles gezegd. Schotkracht? 0.
Alleen al in deze samenvatting zie je vele tekortkomingen. Vooral op het punt van strijdlust, duelkracht en omschakeling. Zo redt je het in de 1e klas nog niet!
In het digitale DvhN lees ik dat het rustig is binnen BQ ondanks deze resultaten, althans volgens de trainer.
Maar dat bestuur kan natuurlijk ook niet anders, want die zijn primair verantwoordelijk voor deze deceptie.
En als ik op de site de resultaten van de selectie jeugd bekijk, gaat het daar ook bergafwaarts...........
Ik wil nu toch even opkomen voor "the good old" hoor. Die jeugd gaat toch nog gewoon lekker daar?
En wat het eerste betreft geldt nu dat ze niet in paniek moeten raken. Het is even zuur maar het komt uiteindelijk weer goed.
Nou Andy, spel best aardig? Inderdaad wordt er volgens de samenvatting wel eens een aardige aanval opgezet, maar daarmee is ook alles gezegd. Schotkracht? 0.
Alleen al in deze samenvatting zie je vele tekortkomingen. Vooral op het punt van strijdlust, duelkracht en omschakeling. Zo redt je het in de 1e klas nog niet!
In het digitale DvhN lees ik dat het rustig is binnen BQ ondanks deze resultaten, althans volgens de trainer.
Maar dat bestuur kan natuurlijk ook niet anders, want die zijn primair verantwoordelijk voor deze deceptie.
En als ik op de site de resultaten van de selectie jeugd bekijk, gaat het daar ook bergafwaarts...........
Bovendien gaat het bij de jeugd om winst of verlies.
EDIT: daar moest nog "niet" tussen uiteraard.
In de jeugd moet alles in dienst staan van individuele ontwikkeling van spelers. Uiteraard komt daar in de hogere leeftijdscategorie?n ook tactiek bij, maar de resultaten zijn uiteindelijk altijd van ondergeschikt belang.
MSC geeft Be Quick een flinke tik: 5-0. Terecht.
Ik begin bij Be Quick een soort AFC Arnhem en Dieze West gevoel te krijgen. Best wel een paar aardige spelers, maar verdedigend o zo kwetsbaar. Ieder balverlies is dodelijk. Je ziet best aardige dingen. Een snelle aanval, maar dan wordt de keuze gemaakt om het door het drukke midden te doen en loop de boel weer vast.
En dan een paar persoonlijke kanttekeningen: Er is bij drie van de vier thuiswedstrijden geen entree geheven. Vanavond ook niet. Geen programmaboekje, geen speaker. Hoofdklasse onwaardig om maar een clich? te roepen. En dan wordt ook nog afgesproken om bijna alle noordelijke wedstrijden op zaterdagavond te spelen. Hoogeveen doet niet mee en terecht, want er komt gewoon minder publiek. Ook bij Be Quick, MSC en Alcides. Alleen Achilles 1894 ziet twee keer zo veelmensen verschijnen. Dus zaterdag lekker naar Assen en de rest gewoon op zondag, op de Meppeler derby na dan.
Het licht op de Esserberg is na het plaatsen van de LED lampen dan weer wel prima, om toch nog even een beetje positief te zijn.
O ja er was ook nog een verslag van de wedstrijd: https://www.tweenul.nl/nieuws/msc-slacht-be-quick-1887-in-de-omschakeling
Ik heb de eerste helft gezien, MSC deed het net als Alcides op de eerste speeldag deed tegen BQ1887, veel mensen achter de bal houden, waardoor BQ1887 nauwelijks gevaarlijk werd. Ook omdat ze maar door het midden bleven gaan, maar ook omdat BQ1887 zonder enig vertrouwen lijkt te voetballen. Behalve Toufik Faraouni was er niemand die met lef durfde te spelen. MSC was ook nog eens zeer effici?nt, benutte de paar kansen (wel grote kansen) die ze kregen en stonden bij rust al vrij eenvoudig op 0-2. Gelijk na rust een kans voor BQ1887 die niks oplevert en een minuut later is het 0-3.
Ik heb nu anderhalve wedstrijd van BQ1887 gezien, het was 2 uur lang behoorlijk dramatisch. bqandy ziet ze vaker spelen en heeft nog wel hoop dat het goed komt. Maar ik denk dat the Good Old volgend jaar eerste klasse speelt.