Het weer

Mario

Well-known member
Nee, had het idd al aangepast naar bloedheet... :)

Het was niet schitterend, maar eerlijk gezegd (en ik ben geen warmweerliefhebber) vond ik het daar in 40 graden wel beter te doen dan hier vorige week (en bv gisteren)... Dat benauwde heb ik het niet zo op... En waar ik zat in Frankrijk (Provence, Cote d'Azur) waaide het wel flink, dat scheelt ook natuurlijk
Ik vind de hitte in het zuiden beter te doen dan hier. Het is hier ook meteen benauwd. Ook op Sicilië was het heet, maar het was op zich wel te doen. En de kinderen rennen en springen gewoon de hele dag door 😄 Maar goed, daar had ik wel een zwembad voor de deur 😎
 

Batigoal

Well-known member
Wtf!

Ik heb in Florence terwijl we buiten in de rij stonden voor het museum een supercell meegemaakt. Dan weet je ook niet wat je overkomt.
 

TeeZee

Active member
Hagel ontstaat doordat smeltende sneeuw en/of regendruppels in een buienwolk een aantal keren omhoog en omlaag gaan door flink turbulente stijg- en daalbewegingen. Door onderlinge botsingen groeien er vanzelf hagelstenen die uiteindelijk wel ergens op de grond komen. Eenmaal gesmolten sneeuw kan niet weer terugveranderen in sneeuw.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
In Zeeland is plaatselijk vanochtend al 135mm regen gevallen en daar komt nog heel wat bij. Een lijn met neerslag trekt steeds over dezelfde plek (grofweg van Middelburg naar Terneuzen). Gelukkig is Zeeland vlak en heeft het veel watercapaciteit. Als dit in Zuid-Limburg was gebeurd hadden we weer een ramp gehad.
 

erka

Well-known member
Half september ondertussen en in Frankrijk is het vandaag weer eens 40 C geworden, wat uiteraard een record is voor half september.
 
Bovenaan