Het weer

JMD

Well-known member
Even wat anders erka.

Er was vanochtend een flinke brand in Heemstede. Op weg naar mijn werk moest ik omrijden. Wat mij opviel was dat ondanks dat het zo goed als windstil was de rook niet omhoog ging, maar op een gegeven moment horizontaal verder ging. Zozeer zelfs dat in de ochtend de rookwolken bij mijn werk overdreven (werk is 7-8 km verderop), en we later op de dag flink last hadden van stank in de gangen...

Hier zie je een foto ervan:

En dan nu de meteorologische vraag:
Komt dit door inversie? Of heb ik dat verkeerd gezien.
 

erka

Well-known member
Oe, dat weet ik niet. het lijkt mij zo laag aan de grond dat het niet zoiets kan zijn als wind in hogere luchtlagen of inversie.,
 

erka

Well-known member
De Franse weerdienst heeft uitgerekend hoe een hete zomerdag in 2050 eruit ziet in Frankrijk in 2050. In 2014 hebben ze dat ook gedaan, maar de waarden die men toen uitrekende zijn ondertussen al gehaald. Links wat men in 2014 dacht en rechts nu.

6359625aed7be.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Korte broekje hoor vanmiddag op het veld bij de herfstactiviteit voor de jeugd. (y)

Ergens in 2005, 2006 of 2007 een 10-weekse tennis cursus in de herst via de studie voor 25 euro mogen doen. Volgens mij ook iets van 8 keer op gravel staan tennissen.
 

erka

Well-known member
Dat zal in 2006 geweest zijn, warmste herfst tot nu toe gemeten met eigenlijk drie maand lang zuidenwind en temperaturen tot bijna 20 C in november.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zal in 2006 geweest zijn, warmste herfst tot nu toe gemeten met eigenlijk drie maand lang zuidenwind en temperaturen tot bijna 20 C in november.

Dat moet het dan wel geweest zijn ja. Erg goede herinneringen aan dat najaar.
 

erka

Well-known member
Nieuw record, 23,4 C ondertussen in Maastricht. Nog nooit sinds begin van metingen in Nederland werd het zo laat in het jaar zo warm.
 

JMD

Well-known member
Nieuw record, 23,4 C ondertussen in Maastricht. Nog nooit sinds begin van metingen in Nederland werd het zo laat in het jaar zo warm.
Klopt. Overigens is het dagrecord van bv 27 oktober uit 1937 is, 25,2 in Maastricht toen.
Gek genoeg is het dagrecord van 25 oktober 'maar' 19,7.
Apart dat een paar dagen zo verschrikkelijk kunnen verschillen.

 
Bovenaan