Het weer

Batigoal

Well-known member
Toch ook wel een ongelofelijk lullige manier om zo aan je einde te moeten komen, door een boom die op je valt.
Paar jaar geleden was er ook storm en toen was de enige dode die daarbij viel een collega van me. Op een vreselijk lullige manier; hij was met zijn vrouw naar een vakantiepark. Ze rijden de parkeerplaats op, zij stapt alvast uit om alvast te betalen of in te checken ofzo en komt terug, ligt er een boom op de auto.
 

erka

Well-known member
Derde dode inderdaad. Vrees het ergste want het is nog steeds niet op hoogtepunt in binnenland.
 

Batigoal

Well-known member
FL4MskMXEAYXJXV
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

zwammy

Well-known member
Tsja, als de vorige 300 code oranje`'s niets voorstellen krijg je dit soort reacties. Misschien moet de knmi wat beter gaan nadenken voordaat ze weer met allerlei doemscenario's te komen. Hier gaat het ook goed los terwijl ik op een redelijk veilig stuk woon.
 

erka

Well-known member
Tsja, als de vorige 300 code oranje`'s niets voorstellen krijg je dit soort reacties. Misschien moet de knmi wat beter gaan nadenken voordaat ze weer met allerlei doemscenario's te komen. Hier gaat het ook goed los terwijl ik op een redelijk veilig stuk woon.

Dit is echt bullshit, maar goed wat wappies geloven, geloven ze toch.
 

zwammy

Well-known member
Hou toch op met steeds overal en alles met wappies te benoemen. Hoevaak sturen ze wel geen code geel, oranje de deur uit en dan later vertellen dat het wel mee viel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Op het verkeerde been gezet doordat code rood vanaf 14 uur gold. Nu, vier uur later, gaat het inderdaad wel goed los hier. Blij dat ik niet op dit moment aan het reizen ben, wat normaal gesproken wel het geval was geweest.
 

leo1949

Well-known member
De laagste druk was hier om 16.00 uur 983 h-Pascal.
Nu om 18.23 loopt de luchtdruk in Alkmaar weer op tot 986 h-Pascalstorm neemt af.jpg
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Hou toch op met steeds overal en alles met wappies te benoemen. Hoevaak sturen ze wel geen code geel, oranje de deur uit en dan later vertellen dat het wel mee viel.
De kleurcode's gaan per provincie + Wadden en IJsselmeer. Het kan dus zijn dat in Eindhoven niet veel aan de hand is maar in Roosendaal wel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het met Zwammy eens, het valt inderdaad achteraf vaak mee met die codes geel en oranje. Zeker als je, zoals ik, aan de kust woont en een flinke wind dus wel gewend bent. Leek vanmiddag ook echt erg mee te vallen. Maar ik snap wel dat ze code rood een paar uur eerder in hebben laten gaan, om mensen aan te moedigen op tijd naar huis te gaan.
 

JMD

Well-known member
De Efteling is iets na vieren dicht gegaan... Pas iets voor 16.00 werden hoge buitenattracties zoals de Pagode en de achtbanen gesloten... Ik zou niet graag om 15.30 in de Pagode (of een achtbaan) gezeten hebben, lijkt me niet prettig op 40m hoogte met deze wind.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het echt totaal maar dan ook volledig met jullie oneens. En laat het daarbij.
Valt me toch tegen. Je zou inmiddels na al die jaren toch wel moeten weten dat Zwammy en ik de autoriteiten op dit forum zijn, als het gaat om algemene kennis.
 
  • Haha
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
@erka: jij weet vast wel hoe het ging 'vroeger' voordat we code geel/oranje/rood hadden. Ik las ergens dat we die sinds 2010 hebben. Wat zou er dan gebeurd zijn op een dag als vandaag? Een oproep van KNMI om niet de weg op te gaan? Ik kan me dat dus echt niet meer herinneren.
 

zwammy

Well-known member
@erka: jij weet vast wel hoe het ging 'vroeger' voordat we code geel/oranje/rood hadden. Ik las ergens dat we die sinds 2010 hebben. Wat zou er dan gebeurd zijn op een dag als vandaag? Een oproep van KNMI om niet de weg op te gaan? Ik kan me dat dus echt niet meer herinneren.

1990 was de laatste grote storm met 17 doden toen.
 
Bovenaan