Het PSV transfertopic

gevegt

Well-known member
We hebben daar ooit eens Europees gespeeld. We wonnen met oogstrelend voetbal en gingen onder applaus van het Leeds publiek van het veld.
 

JFK

Well-known member
We hebben daar ooit eens Europees gespeeld. We wonnen met oogstrelend voetbal en gingen onder applaus van het Leeds publiek van het veld.
3-5 toch?
Ik kan me herinneren dat Nilis echt buitengewoon goed was die wedstrijd.
 

gevegt

Well-known member
3-5 toch?
Ik kan me herinneren dat Nilis echt buitengewoon goed was die wedstrijd.
Klopt.
Eijkelkamp speelde ook erg goed.
Die liet zijn zoontje later nog wel eens de beelden zien als hij niet geloofde dat zijn ouwe had gevoetbald.
 

JMD

Well-known member
3-5 toch?
Ik kan me herinneren dat Nilis echt buitengewoon goed was die wedstrijd.
Jep. Klopt. Was een zeer fraai duel, met ook een hele fraaie vrije trap van Jonk. Deed dat ook bij Volendam en die ging erin, en ook in maart dat seizoen tegen Barcelona (toen we na 2-2 uit (waar we echt meer verdienden) thuis na een terechte 0-2 achterstand inmiddels op 2-2 stonden). Toen ging het mis en PSV had maar 1 man achter gehouden, dus werd het 2-3 en einde sprookje...

Overigens speelden we 6 jaar later nog eens tegen ze, thuis een draak van een 0-0, uit leek het die kant op te gaan maar scoorde Vennegoor vlak voor tijd 0-1...
 

gevegt

Well-known member
Jep. Klopt. Was een zeer fraai duel, met ook een hele fraaie vrije trap van Jonk. Deed dat ook bij Volendam en die ging erin, en ook in maart dat seizoen tegen Barcelona (toen we na 2-2 uit (waar we echt meer verdienden) thuis na een terechte 0-2 achterstand inmiddels op 2-2 stonden). Toen ging het mis en PSV had maar 1 man achter gehouden, dus werd het 2-3 en einde sprookje...

Overigens speelden we 6 jaar later nog eens tegen ze, thuis een draak van een 0-0, uit leek het die kant op te gaan maar scoorde Vennegoor vlak voor tijd 0-1...
Die uitwedstrijd tegen Barcelona staat heel mooi beschreven in het boek van BV.
Eijkelkamp gaf toen ruiterlijk toe dat hij minimaal twee keer had moeten scoren. Desondanks vind hij deze wedstrijd de beste van hem ooit.

Die verkeerde kopbal van Klomp...
 

JMD

Well-known member
Die verkeerde kopbal van Klomp...
Inderdaad. En vooral erg omdat het momentum op dat moment helemaal bij PSV was, Barcelona (dat met 10 man stond) was nergens meer (nadat zij voor rust echt veel beter waren)... Echt, waarom PSV toen niet 1 man meer achterhield, of waarom Klomp die bal zo meende te moeten koppen... Zo zonde. Momentum was na die 2-3 helemaal weer weg.

1996 Barcelona, 2001 Kaiserslautern, 2002 Feyenoord, 2005 Milan... Allemaal pijnlijk...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja idd, niet een te grote stap maken, maar bij Leeds lijkt het momentum weg, dan kan je beter naar ploegen als West Ham ofzo. Leeds ontsnapte afgelopen seizoen net aan degradatie, met een pech speel je dan het hele seizoen tegen degradatie en het jaar erna Championship
Een jaartje uitblinken bij Leeds en je maakt zo een transfer naar een grotere club. En kom je daar heel anders binnen dan rechtstreeks vanaf PSV. Voor Croky zelf en het Nederlandse voetbal hoop ik echt dat hij een dergelijke stap maakt (of bij PSV blijft) en niet direct naar een topclub.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Een jaartje uitblinken bij Leeds en je maakt zo een transfer naar een grotere club. En kom je daar heel anders binnen dan rechtstreeks vanaf PSV. Voor Croky zelf en het Nederlandse voetbal hoop ik echt dat hij een dergelijke stap maakt (of bij PSV blijft) en niet direct naar een topclub.
Jep, dat laatste ben ik met je eens. Maar ik zie het bij Leeds niet zitten voor hem. Het is zeker een mooie club, maar dat is bv Blackpool ook. Maar daar wil ik Gakpo ook niet hebben...
 

gevegt

Well-known member
Een jaartje uitblinken bij Leeds en je maakt zo een transfer naar een grotere club. En kom je daar heel anders binnen dan rechtstreeks vanaf PSV. Voor Croky zelf en het Nederlandse voetbal hoop ik echt dat hij een dergelijke stap maakt (of bij PSV blijft) en niet direct naar een topclub.
Hij lijkt me niet een speler die alleen voor het grote geld gaat. Als hij heel blijft komt het wel goed met hem. Welke keuze hij ook maakt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hij lijkt me niet een speler die alleen voor het grote geld gaat. Als hij heel blijft komt het wel goed met hem. Welke keuze hij ook maakt.
Mij ook niet en daarom (ik val in herhaling) lijkt Leeds me een uitstekende stap.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh wauw, skip dat gepraat over huurtransfers: Xavi Simons tekent t/m 2027 bij PSV. Dat is wel heel tof!
 

Abubakari

Well-known member
Maar is dit dan zo'n goeie speler? Zie hem nooit spelen en bij PSG doet ie toch ook zelden mee? Waar is die hype dan op gebaseerd?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar is dit dan zo'n goeie speler? Zie hem nooit spelen en bij PSG doet ie toch ook zelden mee? Waar is die hype dan op gebaseerd?
Afgelopen seizoen 9 wedstrijden in het eerste van PSG. Da's niet gek voor een tiener in zo'n sterrenensemble. En wat ik begrijp is dat ze bij PSG ook wel graag wilde verlengen met hem. Aan de andere kant heb jij wel gelijk en heeft deze jongen nog alles te bewijzen. Heeft naar wat ik zie niet echt bijzondere statistieken. En ik keek net even een compilatiefilmpje op Youtube en zag daarin dat hij weliswaar een hele goeie versnelling met bal aan de voet heeft, maar in dat filmpje mislukten veel acties ook. Maar voor de naam en reputatie alleen al is het tof. En ik las in het bericht van PSV dat ze hem afgelopen seizoen elke wedstrijd hebben bekeken en daarin overtuigd zijn geraakt.


Ik vind het niet echt 'insane skills en goals', maar goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is inderdaad de hype. Zou mij niets verbazen als het allemaal wel meevalt. Maar toch leuk dat zo’n jong talent nog even in de eredivisie komt spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Ach, dat overdreven gedoe prik ik graag doorheen, zelfde met Ihattaren. Heeft ook nog nooit echt constant laten zien dat de hype gerechtigd is. Nu bij Ajax ook weer, het lijkt wel of we een wereldster hebben zodra hij eens een aardige pass geeft. Eerst zien, dan geloven.
 
Bovenaan