Het Provincie 'maar toch vooral Limburg'-Topic

Fabian

Active member
Gymles ... nog zo'n vak. Daar kreeg je nog een cijfer voor ook. De enige klas waar ik wel eens gespijbeld heb.

Balsporten vond ik niet vervelend. Ik zag alleen geen nut in het hangen in de ringen of koprollen maken.

Of de Schollebosloop. Moest je hardlopen voor een cijfer vanaf de sporthal in Oosterflank naar de Schollebos, om de vijver en weer terug. Dat werd altijd afgeraffeld. Zo zijn pubers vaak, liever lui dan moe. Ik ook.

Tot ik ziek werd en moest mee rennen tussen de meiden. Plus dat ik dat wel leuk vond, bleek dat ik opeens toch heel aardig kon rennen. Je laat je dan niet kennen h?. Tweede geworden kort achter een dame die op een atletiekvereniging zat. Die verbaasde kop van de gymleraar vond ik wel vermakelijk.

Max

Administrator
Forumleiding
Spijbelen was bij ons vrij lastig ongestraft. Met wiskunde in de vierde zaten we achterin altijd standaard met z'n vieren te ouwehoeren. Kregen we de instructie van de docent dat de ene les er twee mochten komen opdraven en de andere les de andere twee. De lessen waren de eerste twee uur, dus dat was lekker uitslapen. Na een aantal weken begon de leraar vragen te stellen waar we op de momenten waren dat we niet in de les zaten. Bleek het dus de bedoeling dat we tijdens de les in een huiswerkles moesten zitten. Was toch een stuk mindere interessant. Dichterbij spijbelen ben ik niet gekomen en kon ook niet ongestraft.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Spijbelen ging bij ons ook niet, maar ik zat dan ook op een school met amper 200 leerlingen. En de gymzaal was aan de overkant van de school, dus even wegglippen oid ging ook niet. Gym vond ik wel leuk, als sportfan.

SanMark.

Well-known member
Heerlijk drie keer in de week sporten. Maar ik kon elke balsport dan ook aardig goed. Plus kogelstoten en speerwerpen .

Max

Administrator
Forumleiding
Vervolgens had je bij mij ook examen lichamelijke opvoeding twee waardoor ik in de examenjaren ook nog steeds veel kon sporten. Op het HBO hadden we ook nog steeds verplicht sport. Dat was helemaal top. Kreeg je veel sporten waar je op de middelbare school minder mee in aanraking was gekomen.

erka

Well-known member
Ik vond gym juist leuk. We hadden gym van een iemand die was nogal into basketball dus dat was dikke prima. En als afwisseling dan ook wel eens handbal. Op doel staan bij handbal...... enige waar ik een hekel aan had waren de ringen enzo. Brrrr. Ben er ook een keer uitgedonderd.

Wij hadden trouwens ook een leraar Nederlands die in het Nederlands volleybalteam had gespeeld (jaren 80, dus voor de gouden periode). Niko Mensink. Die gast was zo goed, die kon in zijn eentje ons met zijn 6-en makkelijk de baas in 6-VWO. Deden we paar keer per jaar wedstrijdje tegen.

Max

Administrator
Forumleiding
Op de middelbare school werd er veel gevolleybald en gebasketbald. De naschoolse sporttoernooien in de onderbouw waren ook altijd wel aardig met volleybal, basketbal en voetbal. Toen ik examen lichamelijke opvoeding 2 deed moest ik zelf ook een basketbal toernooi organiseren voor de brugklassers. Best nuttig om te leren over het organiseren van sportevenementen na te denken.

inhethoekje

Active member
Gek zijn op honkbal en het dan krijgen tijdens de gym, in mijn tijd werden linkshandigen gediscrimineerd, op links schrijven bv stond bijkans de doodstraf, laat staan dat een school eraan dacht om voor linkshandige kinderen materiaal aan te schaffen.

Fabian

Active member
Mijn gymleraar op de middelbare school hield van toestellen. En daar was ik minder fan van.

Op de basisschool had je veel kegeltje stelen, trefbal, kegelvoetbal e.d. Dat was gewoon leuk en was gym ook niet vervelend.

Max

Administrator
Forumleiding
Honkbal deden we ook vaak. Echt hard gooien kon ik niet, maar toch kon ik wel redelijk pitchen door heerlijke kut ballen te geven.

Fabian

Active member
Honkbal... daar was ik echt heel slecht in. Dan heb ik het over alle onderdelen van het spelletje.

inhethoekje

Active member
Honkbal... daar was ik echt heel slecht in. Dan heb ik het over alle onderdelen van het spelletje.

Kinderen die nooit zin hadden in gym vonden honkbal altijd leuk om te doen.
Met een beetje mazzel stonden die bijkans de hele les ergens achterin het veld uit hun neus te peuteren.

Fabian

Active member
Met een beetje mazzel stonden die bijkans de hele les ergens achterin het veld uit hun neus te peuteren.

Dat is waar. En hopen dat de bal niet mijn kant op kwam haha.

Maar ik had niets tegen gym. Enkel tegen toestellen.

inhethoekje

Active member
Had je op maandagmorgen een keer geen zin in gym,meldde je je af bij de leraar met de smoes dat je in het weekend geblesseerd was geraakt met voetbal, gaat hij juist die les paaltjesvoetbal doen, week erna doe je weer mee kan je in de ringen gaan hangen.:sad:

Max

Administrator
Forumleiding

Mooi was dat inderdaad. Met honkbal was de helft inderdaad uit zijn neus te peuteren en de andere helft had lol. Voor iedereen prima.

Had je op maandagmorgen een keer geen zin in gym,meldde je je af bij de leraar met de smoes dat je in het weekend geblesseerd was geraakt met voetbal, gaat hij juist die les paaltjesvoetbal doen, week erna doe je weer mee kan je in de ringen gaan hangen.:sad:

Echt een zweepslag hebben en zowel bij lichamelijke opvoeding 1 als bij lichamelijke opvoeding 2 aan de kant moeten zitten. Dat was kut. Introductie van de studie in de Belgische Ardennen survivallen en in de week ervoor met voetbal een enkel probleem krijgen. Brace eromheen en toch met alle activiteiten meegedaan.

Laatst bewerkt:
Bovenaan