Het Provincie 'maar toch vooral Limburg'-Topic

Joost

Well-known member
Daar zit familie van mij op school en ons huis hebben we gekocht van een docente daar :D

Overigens is dat niet zo heel uitzonderlijk. Op mijn middelbare school was er ook een docent die een relatie had met een leerling.

de waan

Well-known member
Als we daar ook al moeilijk over gaan doen.

Ik had vroeger wel een lekkere lerares Duits. Had ik best wel bijles van willen hebben.

de waan

Well-known member
Het eerste deel van mijn reactie was dan ook niet van enige ironie gespeend. Relaties tussen leraar en leerling kunnen per definitie niet.

Mijn lerares was overigens verre van ge?nteresseerd in deze met jeugdpuistjes, babyvet en dikke brillenglazen gezegende puber.

Shayman

New member
Het eerste deel van mijn reactie was dan ook niet van enige ironie gespeend. Relaties tussen leraar en leerling kunnen per definitie niet.

Mijn lerares was overigens verre van ge?nteresseerd in deze met jeugdpuistjes, babyvet en dikke brillenglazen gezegende puber.
De dubbele moraal is trouwens wel grappig, wanneer een leraar van 30 een grietje van 15 uit elkaar trekt dan moet hij worden opgehangen maar als het een lerares betreft dan is die jongen een held. Ik zou er ook geen trauma aan hebben overgehouden bij een heel aantal leraressen natuurlijk.

erka

Well-known member
Als we daar ook al moeilijk over gaan doen.

Ik had vroeger wel een lekkere lerares Duits. Had ik best wel bijles van willen hebben.

Haha, ik ook. Af en toe ook een inkijk van hier tot Tokyo. Kreeg ik altijd een enorme kleur van, maar wel kijken. En zij liet dat ook altijd gebeuren :D

Mario

Well-known member
De lerares Engels was hot, die van Nederlands hield het bij vrouwen en die van Economie was volgens ons 75. 1x raden wat mijn favoriete vak was :D

Keyser S?ze

New member
Ik had vroeger een lerares Frans waarvan het gerucht ging dat zij vroeger prostituee was geweest. En ook hield zij niet altijd haar benen bij elkaar onder haar bureau. Veel spannender kon het voor een puber niet worden

erka

Well-known member
Die leuke lerares Duits was in de onderbouw. Vanaf de 4e kreeg ik een andere leraar Duits die precies de heer Den Besten uit Koot en Bie was. Echt exact.

In dier voege!

Mario

Well-known member
Ik had vroeger een lerares Frans waarvan het gerucht ging dat zij vroeger prostituee was geweest. En ook hield zij niet altijd haar benen bij elkaar onder haar bureau. Veel spannender kon het voor een puber niet worden

Frans en Duits hadden wij een leraar. De leraar Duits kon de klas nooit aan. Leukste leraar was de biologie leraar, grappige man en totaal gestoord. Ging boven op de tafel staan om dingen uit te leggen. De Nederlandse lerares dus lesbo, wiskunde leraar homo, maatschappij leraar popi jopie, economie oude tang en de Engelse lerares dus lekker ding. Allemaal alweer 28 jaar geleden inmiddels.

Fabian

Active member
Ik had mevrouw Kloos voor Nederlands.

Haar bijnaam op school was Kloos stinkdoos. Je durfde geen vragen aan haar te stellen, omdat je dan het risico nam dat ze vlakbij je kwam te staan. Die lucht wat riekend naar buiten kwam als ze ademhaalde... Zelfs de strontvliegen vielen om haar heen dood neer.

Zij was wel het ergste, maar het hield niet over wat betreft leraressen. Je had ook bijvoorbeeld nog mevrouw Ladage van de beroemde Rotterdamse patatfamilie die door haar gewicht vaak omviel. Mevrouw Markies met haar overspannen trekjes en Dame Edna-bril.

Vermakelijk was het wel.

erka

Well-known member
De leraar geschiedenis bij ons was een kluizenaar die ergens aan de dijk in Noord-Groningen woonde en schapen had. Deed altijd een bonusvraag over schapen bij zijn proefwerken. Toffe peer. Hij hoorde ook bij de OZB (Oude Zakken Brigade), samen met de leraren economie, aardrijkskunde en gym. We hadden nog een leraar Frans die wel erg extravert homo was, hyperactieve leraar Engels die altijd de namen van de meiden wist maar de jongens vergat en altijd aansprak met uhhh jij Ventinga, en een leraar maatschappijleer die beweerde bij de Geheime Dienst te hebben gewerkt. Maar niemand geloofde hem.

Geweldige middelbare schooltijd gehad, wat een types hadden we als leraren. Geen enkele grijze muis.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wij hadden een leraar Duits die altijd in een groen hemd voor de klas stond. Stereotype Duitse leraar, niemand durfde grapjes te maken en als je iets fout zei, was zijn standaard antwoord: Het is kaus bausen, volgende.

Onze muzieklerares was wel erg mooi, die was toen begin 20 en ik 15 of 16. Die hield het niet lang vol met al die puberende mannetjes. De enige echte lullo was de leraar Nederlands/Frans. Meneer Gelling, die was toen al stokoud, maar ik weet zeker dat hij nog leeft. Onkruid.

Fabian

Active member
Ik had twee gave geschiedenisleraren. Verhoeven en Dupon. De eerste was bekend om die grote stoeptegelhamer die hij graag gebruikte om leerlingen de stuipen op het lijf te jagen, op de grappige manier dan.

Dupon was een held en een totaal onafhankelijke geest. Humorvolle, schitterende man. Helaas vanwege de onafhankelijke geest ontslagen net nadat ik geslaagd was. Hij had werkelijk letterlijk schijt aan diverse collega's en meerderen. Overigens heeft hij zijn ontslag aangevochten en is hij in het gelijk gesteld. Het haalde zelfs de media, Rijnmond o.a. Omdat ik een 8 kreeg voor mijn examen geschiedens, ontving ik nog shotjes als cadeau van hem.

Hij is niet slechter terecht gekomen overigens. Zit nu op de Erasmiaans, de school voor de pientere kinderen. Was mooi om hem terug te zien in een aantal documentaires over de school. Nog steeds dezelfde onverstoorbare vriendelijke man. Echt een held. Het gemak hoe hij met alle kinderen omgaat, is fenomenaal.

erka

Well-known member
Wij hadden een leraar Duits die altijd in een groen hemd voor de klas stond. Stereotype Duitse leraar, niemand durfde grapjes te maken en als je iets fout zei, was zijn standaard antwoord: Het is kaus bausen, volgende.

Die van mij dus ook. Hij kende ook de hele bijbel uit zijn hoofd. Als hij er iemand uitstuurde ging het altijd met een bijbels citaat, waarbij "Ga Heen Gehazi!" wel de favoriet was. Als je iets fout zei was het standaard antwoord: denk toch na, stuitend kind. Van de andere kant, als hij geen zin had, gingen we Monty Python kijken. Ik mocht m wel.

Het was wel een christelijke school maar erg vrijzinnig. We mochten ook bier op schoolfeesten. De rector, een erg aardige maar strenge man, had het liever zo dan stiekem buiten, denk ik.

Bovenaan