Het Provincie 'maar toch vooral Limburg'-Topic

Fabian

Active member
Had je op maandagmorgen een keer geen zin in gym,meldde je je af bij de leraar met de smoes dat je in het weekend geblesseerd was geraakt met voetbal, gaat hij juist die les paaltjesvoetbal doen, week erna doe je weer mee kan je in de ringen gaan hangen.:sad:

"Gymspullen vergeten".

Dat excuus kon je iedere week wel bij iemand uittekenen.
 

Joost

Well-known member
Ik vond honkbal ook erg leuk maar gelukkig werd er vrij veel gevoetbald in de bovenbouw.
Zo af en toe werd er voor de vorm wat aan speerwerpen of hardlopen gedaan maar meestal toch gewoon voetbal.

Indoor vaak volleybal waar ik gewoon echt niets van kan.
Ringen en toestellen waren niet aan mij besteedt.

Toen ik in 5 VWO zat hadden we op vrijdag een dubbel tussenuur en stond een van de gymzalen leeg, toen we daarachter kwamen werd er bijna iedere vrijdag gezaalvoetbald.
 

gevegt

Well-known member
Gek zijn op honkbal en het dan krijgen tijdens de gym, in mijn tijd werden linkshandigen gediscrimineerd, op links schrijven bv stond bijkans de doodstraf, laat staan dat een school eraan dacht om voor linkshandige kinderen materiaal aan te schaffen.
Ik ving de bal dan ook gewoon met blote handen.

Toen ik mijn rechterpols had gebroken mocht ik trouwens wel gewoon met links schrijven. Dat heb ik nooit begrepen.
 

inhethoekje

Active member
Ik heb nooit het nut gezien om wijdbeens over zo'n ''paard'' te springen, op de een of andere manier stopte mijn lichaam met de aanloop en dat was bijna altijd vlak voor dat toestel, ik ben dus regelmatig op dat ding geklommen en er aan de andere kant weer afgegleden.

Vreemd toestel vond en vindt ik dat.
 

Fabian

Active member
Ik heb nooit het nut gezien om wijdbeens over zo'n ''paard'' te springen, op de een of andere manier stopte mijn lichaam met de aanloop en dat was bijna altijd vlak voor dat toestel, ik ben dus regelmatig op dat ding geklommen en er aan de andere kant weer afgegleden.

Vreemd toestel vond en vindt ik dat.

Herkenbaar.
 

inhethoekje

Active member
Ik ving de bal dan ook gewoon met blote handen.

Toen ik mijn rechterpols had gebroken mocht ik trouwens wel gewoon met links schrijven. Dat heb ik nooit begrepen.

Ik propte altijd mijn linkerhand in de handschoen, en dan maar hopen op een makkelijke bal.

Heb op de lagere school heel wat tikken op de vingers gehad als ik links schreef.
Pas in de 6e klas is mijn ouwe heer naar school gestapt en heeft de leraar uitgelegd dat die voortaan uit een rietje zou drinken als hij nog 1 keer op mijn vingers zou tikken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
"Gymspullen vergeten".

Dat excuus kon je iedere week wel bij iemand uittekenen.

Dat werkte bij ons dus niet. Die lui hadden allerlei gevonden voorwerpen kleding keurig klaar liggen. Nee, ik zat op een redelijk strikte school.

Ik vond honkbal ook erg leuk maar gelukkig werd er vrij veel gevoetbald in de bovenbouw.
Zo af en toe werd er voor de vorm wat aan speerwerpen of hardlopen gedaan maar meestal toch gewoon voetbal.

Toen ik in 5 VWO zat hadden we op vrijdag een dubbel tussenuur en stond een van de gymzalen leeg, toen we daarachter kwamen werd er bijna iedere vrijdag gezaalvoetbald.

Hardlopen was alleen de coopertest en de shuttleruntest. In beide was ik prima.

Met examen lichamelijke opvoeding 2 gingen we pas andere sporten doen. Tennissen, korfbal, hordelopen, speerwerpen, cricket etc.

Tussenuren werden bij ons niet echt benut om te gaan sporten. Op de basisschool in groep 8 had je wat meer vrijheid en toen gingen we wel met een aantal paaltjes/matvoetbal spelen in het kleine gymzaaltje wat door de kleuters wel werd gebruikt.
 

inhethoekje

Active member
Hebben er nog leden diploma's gehaald bij gym?

Wij kregen elk jaar zo'n sportdag waarbij je diploma's kreeg, voor verspringen, hoogspringen etc etc.
 

inhethoekje

Active member
Volgens mij is dat hele gym gedoe tegenwoordig toch weggesaneerd en wordt het nu gedaan door CIOS studenten die stage lopen, of niet?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op de middelbare school waren de meisjes zo vaak ongesteld dat ik op een gegeven moment dacht dat ze 52 weken per jaar de rode vlag hadden uithangen.

Vervolgens gek vinden dat sommige vrouwensporten niet helemaal serieus worden genomen.
 

inhethoekje

Active member
Vervolgens gek vinden dat sommige vrouwensporten niet helemaal serieus worden genomen.

Haha, die Twente watcher bij Kees aan tafel heeft geen vriendinnen gemaakt bij de Twente speelsters.
Frits Barend daarentegen zat weer slap te lullen over vrouwenvoetbal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Haha, die Twente watcher bij Kees aan tafel heeft geen vriendinnen gemaakt bij de Twente speelsters.
Frits Barend daarentegen zat weer slap te lullen over vrouwenvoetbal.

Prachtig inderdaad. De helft van de mannen die naar het vrouwen WK hebben gekeken deden dat om in slaap gesust te worden.
 

Maasveld

Well-known member
Had je op maandagmorgen een keer geen zin in gym,meldde je je af bij de leraar met de smoes dat je in het weekend geblesseerd was geraakt met voetbal, gaat hij juist die les paaltjesvoetbal doen, week erna doe je weer mee kan je in de ringen gaan hangen.:sad:
Haha vergeet het maar. Wij hadden Geert van Eijk als gymleraar, 92-voudig hockeyinternational. Ook als leraar nog bloedfanatiek. Had ik een enkelblessure, moest ik gaan opdrukken met mijn geblesseerde been in de lucht. Knettergek die vent.
 

Shayman

New member
Gym was altijd favoriet hier, nu heb ik ook turngenen ge?rfd van mijn moeder dus waren ook de sprongen en dergelijke niet zo'n probleem. Wij hadden zelfs een vrij fanatieke groep dus ook in tussenuren vroegen we vaak een hoek van het enorme veld of een zaal om voetbal, hockey, volleybal of basketbal te spelen ook al was ik daar meestal middenmoot in bij de groep. Ook kickboksen deden we vrij vaak als er maar een paar man vrij was maar dat mocht alleen als 1 leraar (die retefanatiek was) ook een tussenuur had zodat hij scheidsrechter kon zijn, hij was ook trainer in de sportschool.
 

SanMark.

Well-known member
Hebben er nog leden diploma's gehaald bij gym?

Wij kregen elk jaar zo'n sportdag waarbij je diploma's kreeg, voor verspringen, hoogspringen etc etc.

Ja , allemaal Etjes en een D op verspringen. (Kutzooi)

E was dus het hoogst haalbare. Kreeg je een einddiploma D . Zowel in de 5 als 6 klas van de lagere school op verspringen geen E gehaald. Dat was wel redelijk frustrerend voor mij want ik was bloed fanatiek in sport en spelletjes.
 
Bovenaan