Het Provincie 'maar toch vooral Limburg'-Topic

Joost

Well-known member
Vast wel, zoals Joost al zegt, het is hier ??n grote lappendeken met wijken en stadsdelen. En dat moet beschermd worden ofzo.

Ik zeg: Alles (Kerkrade, Landgraaf, Heerlen, Voerendaal, Nuth, Onderbanken en Schinnen) op een hoop en voila: Gemeente Parkstad. Dat is vergelijkbaar qua grootte met Venray of Horst a/d maas.

De gein is dat Landgraaf ontstaan is uit 3 andere gemeentes tijdens een herindeling in 1981. Destijds was het protest ook waanzinnig. Tijdens die herindeling is ook Hoensbroek toegevoegd aan Heerlen en Eygelshoven aan Kerkrade. Uiteindelijk zijn ze er allemaal beter van geworden.

Je vergeet Brunssum maar das logisch, dat is het Helmond van Limburg :)

Ik denk zelf dat de gemeentes met enkel dorpen niet beter af zijn in een gemeente waarin de centrale plaats te groot is. Onderbanken, Simpelveld, Voerendaal etc kunnen dus beter niet participeren. Een fusie tussen Schinnen en Onderbanken was heel logisch geweest maar Schinnen zal samengaan met Nuth, dat is heel raar.
 

De Wolf

Well-known member
Ik hoorde op radio 2 Joost en Ger voorbij komen. Om de een of andere reden moest ik direct aan onze Joost denken
 

Fabian

Active member
Zijn ook zoveel bijnamen voor de Markthal bedacht

De Koopboog 319 11%
De Kijkdoos 255 9%
De Sixtijnse Kapel van Rotterdam 248 9%
De Puntenslijper 214 8%
De Groentegrot 208 7%
De Broodtrommel 175 6%
De Caviatunnel 164 6%
De Vreetkeet 148 5%
Het Hoefijzer 139 5%
Het Gat in de Mart 103 4%
De Mart de Triomph 90 3%
De Koopkathedraal 88 3%
De Kooptunnel 84 3%
De Magneet 79 3%
De Vreetmagneet 47 2%
De Dome 44 2%
De Vreetschuur 43 2%
De Tunnel 36 1%
De Maasmall 32 1%
De Rollade 32 1%
De Koopmagneet 26 1%
De Kaasstolp 25 1%
Het Fruitzicht 16 1%
De Kraamkamer 11 0%
De Circustent 3 0%
De Kraamkoffer 3 0%

Rotterdammers gaan nooit naar de markt. Rotterdammers gaan naar de mart.
Rotterdammers gaan dus niet naar de markthal. Wij gaan naar de marthal.

Dus de bijnaam is gewoon De Marthal. Al die verzonnen onzin hierboven kun je wegsmijten.

(dit verhaal gaat niet over die andere Mart)
 
Bovenaan