Het grote Serie topic!

G

Gast

Guest
Afgelopen dagen The Expanse even gebinged, vanavond komt aflevering 7. Future detective serie in space. Bouwt lekker op naar een climax, nu maar hopen dat het er ook eentje wordt. Tot dusver wel een aanradertje voor de categorie goed kijkvoer.

Enne, voor de fans van House of Cards. Billions. Met captain Winters in de hoofdrol.
 

DeftonesJP

New member
Ik ben bij blacklist afgehaakt toen ze die chick af gingen halen voor haar eerste werkdag met 10 chinooks en 15 hummers. Wat een overdreven gedoe. Ik vond het allemaal veel te cheesy.
 

Kevah

New member
Suits is alweer een weekje of 3 bezig, maar wat blijft dat een geweldige serie! Echt genieten!

Overigens heb ik ook de eerste aflevering van Sherlock gezien! Ook een serie om te gaan/blijven kijken!
 

DeftonesJP

New member
Deze weken vermaak ik me weer met Better call Saul (subtiel maar goed) en Daredevil. Die laatste serie laat nog steeds een hoop steken vallen maar desondanks zijn er ook leuke dingen te zien. Het is geen epische shit maar vermakelijk wel.
 

DeftonesJP

New member
Zeker en daarbij ben ik er met een hele andere mindset ingegaan. Bij Breaking Bad was ik heel erg op zoek naar progressie en epische scenes. Daar door was het eerste seizoen niet te harden en later zag ik pas de nuances en werd het alleen maar beter. Het verhaal van Better call Saul is veel kleiner en daarom kwam ik er veel makkelijker in. Ik weet waar ik naar moet kijken om het te waarderen en ze stellen niet teleur!
 

Eef de Kip

Well-known member
Black Sails net afgekeken, geweldige serie. Nu weer begonnen aan het laatste seizoen van House of cards.
 

Eef de Kip

Well-known member
Qua actie valt het allemaal wel mee maar ik vind dat er een aantal geweldige personages in zitten, qua acteergeweld vind ik het een beetje te vergelijken met Penny Dreadfull.
 

DeftonesJP

New member
Van Black Sails heb ik seizoen een gezien, dat was bij vlagen leuk maar soms ook heel vaag. Ik had niet zoiets van 'ik moet zo snel mogelijk door met seizoen 2'. Wellicht dat ik het later nog wel ga kijken.
 

Batigoal

Well-known member
Zeker en daarbij ben ik er met een hele andere mindset ingegaan. Bij Breaking Bad was ik heel erg op zoek naar progressie en epische scenes. Daar door was het eerste seizoen niet te harden en later zag ik pas de nuances en werd het alleen maar beter. Het verhaal van Better call Saul is veel kleiner en daarom kwam ik er veel makkelijker in. Ik weet waar ik naar moet kijken om het te waarderen en ze stellen niet teleur!

Toevallig heb ik gisteren de laatste afleveringen gezien van Daredevil seizoen 2. Niet zo pakkend als seizoen 1 en er zaten wat gaatjes in het plot. Desondanks erg fijne sfeer weer, ik hou wel van grauw en soms vaag. Met Jon Bernthal in een geweldige rol. Wel was dit seizoen duidelijk de opstap naar een groter verhaal in het Marvel-universum. Met de series van Luke Cage, Iron Fist en seizoen 2 van Jessica Jones, vervolgseizoen(en) van Daredevil en de The Defenders-reeks zijn er nog genoeg series om naar uit te kijken.
 

DeftonesJP

New member
Ja het is een mooie reeks zo maar ik vond Jessica Jones behoorlijk taai eerlijk gezegd. Aan het eind werd het tof maar sommige scenes waren zo cheesy dat het niet om aan te gluren was. Ik vind sowieso de hele comic relief in die series tergend. Of het nou die buurvrouw is van Jessica Jones of Foggy Nelson, het is een groot nadeel.
 

DeftonesJP

New member
Fijn, vandaag dus de hele dag Game of thrones spoilers vermijden want ik kan vanavond pas kijken. Ik vrees dat het nog een uitdaging gaat worden. Die spoilers doen er weer toe want er zal een hoop nieuwe content in de serie zitten. Sommige verhaallijnen hebben die van de boeken ingehaald dus nu wordt het pas echt weer interessant.
 

Joost

Well-known member
Zo moeilijk zal dat toch niet zijn? Mij lukt het al jaren om helemaal niets mee te krijgen van die serie.

De laatste afleveringen van The Blacklist zijn wel erg bijzonder. Ik blijf het een bijzondere serie vinden. Zeker dit seizoen kende inmiddels al twee echte hoogtepunten maar was na het eerste hoogtepunt ook eventjes saai.

Recent heb ik ook het tweede seizoen van The Legacy gezien. Een Deense serie met een redelijk onuitspreekbare naam. Die kende een heel bijzondere wending halverwege. Als je van vage series houdt is dat echt een aanrader.
 

Batigoal

Well-known member
Zo moeilijk zal dat toch niet zijn? Mij lukt het al jaren om helemaal niets mee te krijgen van die serie.

De laatste afleveringen van The Blacklist zijn wel erg bijzonder. Ik blijf het een bijzondere serie vinden. Zeker dit seizoen kende inmiddels al twee echte hoogtepunten maar was na het eerste hoogtepunt ook eventjes saai.

Recent heb ik ook het tweede seizoen van The Legacy gezien. Een Deense serie met een redelijk onuitspreekbare naam. Die kende een heel bijzondere wending halverwege. Als je van vage series houdt is dat echt een aanrader.

Leuke serie, maar wat zijn die seizoenen langdradig! Ik zit ergens halverwege seizoen 2, binnenkort dus nog maar even afkijken.
 
Bovenaan