Het grote Serie topic!

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb ook de boeken gelezen en de serie gezien. Ik vind ze allebei prachtig. Al hoop ik met je mee dat eerst het boek uit komt. Voor mij is de serie meer een aanvulling op de boeken, met beelden en dergelijke, dan andersom.
 

Fabian

Active member
De serie bewandelt nu voor een groot deel al een ander pad.

Ben zeer benieuwd naar het volgende boek.
 

DeftonesJP

New member
Ik was zondag gisteren ziek dus ik heb me toch door Jessica Jones heen geworsteld en dat was aan het eind best tof. Bovendien heb ik House of cards seizoen 1 bijna af. Die serie is tof maar ik mis een beetje de drang om verder te kijken. Bij sommige series blijf je hangen vanwege cliffhangers of het verhaal maar dat heb ik bij House of cards niet echt. Desondanks is het genieten van Spacey en zijn blikken in de camera.
 
G

Gast

Guest
Ik was zondag gisteren ziek dus ik heb me toch door Jessica Jones heen geworsteld en dat was aan het eind best tof. Bovendien heb ik House of cards seizoen 1 bijna af. Die serie is tof maar ik mis een beetje de drang om verder te kijken. Bij sommige series blijf je hangen vanwege cliffhangers of het verhaal maar dat heb ik bij House of cards niet echt. Desondanks is het genieten van Spacey en zijn blikken in de camera.
De originele House of Cards is (ook) tof. Britse serie, 3x4 afleveringen, dus je zal minder lang last hebben van dat gebrek aan drang. Staat ook op Netflix.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Serie topic!

De originele House of Cards is (ook) tof. Britse serie, 3x4 afleveringen, dus je zal minder lang last hebben van dat gebrek aan drang. Staat ook op Netflix.

Die had ik eerst gekeken. Vind ik persoonlijk nog net iets leuker, maar ik hou wel van Britse TV.
 

DeftonesJP

New member
Die maken ook goeie dingen inderdaad. Wat dat betreft was het genieten van Broadchurch en Utopia (van channel four). Die heb ik er allebei in recordtempo doorheen gejaagd.
 
G

Gast

Guest
Die had ik eerst gekeken. Vind ik persoonlijk nog net iets leuker, maar ik hou wel van Britse TV.
Ik heb de Amerikaanse versie niet gezien, maar de Britse vond ik fantastisch.
Die maken ook goeie dingen inderdaad. Wat dat betreft was het genieten van Broadchurch en Utopia (van channel four). Die heb ik er allebei in recordtempo doorheen gejaagd.
Broadchurch seizoen 2 heb ik niet gezien, ik kon er na seizoen 1 niet zo goed meer inkomen. Misschien toch nog eens downloaden. Utopia heb ik inmiddels ook klaarstaan. Ooit aan begonnen maar nooit afgekeken.
 

Fabian

Active member
Ik heb niet zoveel met Britse series behoudens dan Luther en Sherlock. Maar dat is dan ook wel erg hoge kwaliteit.

House Of Cards vond ik vooral interessant door Kevin Spacey. Die speelt een wereldrol. De politiek interesseert me niet genoeg om dan de Britse versie te gaan kijken.
 
G

Gast

Guest
Ik heb niet zoveel met Britse series behoudens dan Luther en Sherlock. Maar dat is dan ook wel erg hoge kwaliteit.

House Of Cards vond ik vooral interessant door Kevin Spacey. Die speelt een wereldrol. De politiek interesseert me niet genoeg om dan de Britse versie te gaan kijken.
Ach joh Fabian, dit is toch veel cooler dan zo'n Amerikaantje:

Francis_Urquhart.jpg
 

Batigoal

Well-known member
Ik was vorig jaar al eens begonnen met de serie, maar dit weekend heb ik de serie Daredevil helemaal gekeken. Heel erg tof! Als voormalig Marvel-stripboek-fan heel leuk om te zien met alle knipogen en hints naar andere helden/gebeurtenissen.

Vraagje: is de serie Jessica Jones net zo goed om te bekijken?
 

DeftonesJP

New member
Dat is een lastige vraag. Ik heb het toevallig een paar dagen geleden afgekeken. Ik vond de eerste zeven afleveringen behoorlijk afzien omdat het redelijk saai is allemaal. Het einde is echter wel tof gedaan maar ik had wel wat meer afwisseling verwacht met het personage. Het gaat 13 afleveringen lang over een (briljante) badguy en dat was wat mij betreft iets te veel van het goeie. Ik vond Daredevil wat makkelijker weg te kijken maar Jessica Jones is wat originele qua verhaal. Ik zou het wel gaan kijken als ik jou was, zeker als lezer.
 

Reza

Member

Ook een spannende serie van de BBC is The Missing. Geen Engelse detective.


The Fall. Weer van de BBC. Het speelt zich af in Noord Ierland. Serie moordenaar actief. Politieteam moet voorkomen dat er meer moorden worden gepleegd. Rauwe serie. Beetje de genre van Luther.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeftonesJP

New member
Die heb ik allebei gezien, erg goed inderdaad. Is Luther ook zoiets ja? Dan moet ik dat toch maar eens gaan checken.
 

Reza

Member
Luther is ook fantastisch!! 3 seizoenen zijn te zien via Netflix. 4e seizoen kan je downloaden. Die staat er nog niet op.
 

Reza

Member
De laatste voor vandaag:


Happey Valley. Miniserie 6 afleveringen. Ook te zien via Netflix. Wederom spannende serie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan