Het grote PSV nieuws topic

Batigoal

Well-known member
De definitieve keuze hoeft hij volgens mij pas later te maken, maar het is geen goed teken. Je zou zeggen dat de KNVB en technische staf nog steeds niet van eerdere zaken heeft geleerd (Ziyech, Mazraoui).

Goede zaak voor de Eredivisie dat na Malen ook Bergwijn verlengd heeft.
 

Maasveld

Well-known member
De definitieve keuze hoeft hij volgens mij pas later te maken, maar het is geen goed teken. Je zou zeggen dat de KNVB en technische staf nog steeds niet van eerdere zaken heeft geleerd (Ziyech, Mazraoui).

Goede zaak voor de Eredivisie dat na Malen ook Bergwijn verlengd heeft.

Dus elke Marokkaan die een beetje kan voetballen op zijn 17de maar oproepen voor de zekerheid. Of wat moet de KNVB dan doen?
 

SanMark.

Well-known member
Geen enkele Marokkaanse speler gaat meer voor het Nederlands elftal kiezen, groepsdruk vanuit familie en vriendenkring zal zijn besluit altijd richting Marokko doen gaan. Zeker in deze tijd.
 

Batigoal

Well-known member
Dus elke Marokkaan die een beetje kan voetballen op zijn 17de maar oproepen voor de zekerheid. Of wat moet de KNVB dan doen?

Hetzelfde als de Marokkaanse bond doet; die jongens een beetje paaien en extra aandacht geven. Is niet Hollands om te doen, want je moet vooral niet naast je schoenen gaan lopen of jezelf apart voelen, maar dan loop je dit soort jongens die daar over het algemeen gevoelig voor zijn dus mis.

De Amerikaanse bond is ook volop bezig op dezelfde manier met Dest van Ajax. Is allemaal niet gezegd dat het toppers worden, maar zorg in ieder geval ervoor dat dit soort jongens een optie blijven totdat je het wat zekerder weet of ze een aanwinst zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Hoeveel verder gaan die jongens ons brengen?

Dat weet je nooit van tevoren met talenten. Maar voor hetzelfde geld ontwikkelt ??n van die gasten zich zo goed dat ze basismateriaal worden voor Oranje. En dan heb je niet eens moeite gedaan om ze te behouden voor Oranje. Ik vind dat zonde.
 

Pascallovic

Well-known member
Hetzelfde als de Marokkaanse bond doet; die jongens een beetje paaien en extra aandacht geven. Is niet Hollands om te doen, want je moet vooral niet naast je schoenen gaan lopen of jezelf apart voelen, maar dan loop je dit soort jongens die daar over het algemeen gevoelig voor zijn dus mis.

De Amerikaanse bond is ook volop bezig op dezelfde manier met Dest van Ajax. Is allemaal niet gezegd dat het toppers worden, maar zorg in ieder geval ervoor dat dit soort jongens een optie blijven totdat je het wat zekerder weet of ze een aanwinst zijn.

Enige manier om ze te paaien is ze op te roepen. Anders valt de keuze gewoon op het andere land. Jij stelt dus voor dat Koeman met Kokcu en Ihattaren naar de Nations League finale was gegaan, niet omdat ze dat verdienden, maar omdat je ze anders kwijt was. Daar kunnen we echt niet aan beginnen. Die jongens zijn in beeld, krijgen lof en aanvoerdersbanden in de jeugd. Wat moet je meer doen dan ze veel te vroeg te laten debuteren?

Dest vind ik een heel slecht voorbeeld, die speelt al een tijdje in de jeugdelftallen van de USA. Dat is wat anders dan spelers die kiezen om van het jeugdelftal over te springen naar een andere nationale ploeg.
 

Batigoal

Well-known member
Nee, niet oproepen maar paaien. Dat zit 'm in regelmatig contact houden met die jongens en hun familie, ze zich belangrijk laten voelen. Kortom, een beetje slijmen en tijd steken in die gasten. Daar kun je zelf later profijt van hebben.

En natuurlijk speelt bij K?k?u en Ihattaren wellicht de trots om voor hun vaderland te spelen mee. Maar aan de andere kant speelden ze beiden in de vertegenwoordigende jeugdelftallen van Oranje, dus daar stonden ze zeker voor open lijkt me.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar wat is nu de wens? Dat Koeman elke 2 weken/maand gaat bellen met bijvoorbeeld Naci Unuvar over hoe geweldig hij is en dat ze zijn ontwikkeling volgen?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat mij betreft is het graag of niet. Als die lui nog lang niet goed genoeg zijn voor Oranje, maar op hun 18/19e al zwichten voor Marokko, dan pleuren ze maar lekker een end op.
 

Batigoal

Well-known member
Tsja, je ziet in dit topic die typisch Hollandse mentaliteit waardoor je dat soort talenten altijd zult mislopen. In de meeste andere landen vinden ze het niet raar om je best et doen om talenten te behouden. Ik vind dat ook wat professioneler dan het aan het toeval overlaten.
 
Bovenaan