Het grote PSV nieuws topic

SanMark.

Well-known member
Tsja, je ziet in dit topic die typisch Hollandse mentaliteit waardoor je dat soort talenten altijd zult mislopen. In de meeste andere landen vinden ze het niet raar om je best et doen om talenten te behouden. Ik vind dat ook wat professioneler dan het aan het toeval overlaten.

Wat een onzin, al die jongens spugen in de hand die hun leven lang gevoerd heeft. Als daar geen dankbaarheid tegenover staat heb je er ook niets aan, en zoals al gezegd er zit zo'n groepsdruk op die jongens dat ze nooit voor Nederland gaan kiezen, al zullen ze zelf wel willen.

En flikker a.u.b. op met je Hollandse mentaliteit, Sylvana Simons.

Of in het vervolg moet ik je maar Kuzu noemen ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat de KNVB genoeg contacten met die jongens onderhoud. Als die jongens liever voor hun vakantieland uitkomen en toernooien vooral op TV meemaken, dan is dat zo. Tot dusver is er nog niet echt een speler geweest die we echt enorm hebben gemist. Misschien Ziyech een beetje, maar die hadden we gewoon kunnen laten debuteren toen hij er klaar voor was. Toen hebben ze het in Zeist nagelaten.
 

Maasveld

Well-known member
Tsja, je ziet in dit topic die typisch Hollandse mentaliteit waardoor je dat soort talenten altijd zult mislopen. In de meeste andere landen vinden ze het niet raar om je best et doen om talenten te behouden. Ik vind dat ook wat professioneler dan het aan het toeval overlaten.
Jij pleit dus voor discriminatie?
 

Batigoal

Well-known member
Wat een onzin, al die jongens spugen in de hand die hun leven lang gevoerd heeft. Als daar geen dankbaarheid tegenover staat heb je er ook niets aan, en zoals al gezegd er zit zo'n groepsdruk op die jongens dat ze nooit voor Nederland gaan kiezen, al zullen ze zelf wel willen.

En flikker a.u.b. op met je Hollandse mentaliteit, Sylvana Simons.

Of in het vervolg moet ik je maar Kuzu noemen ?

:cab::eek:mg:

Ziyech gaf al jaren geleden aan dat hij best voor Oranje wilde spelen, maar dat Van Basten hem totaal niet verwelkomde of met hem sprak. Bij Marokko deden ze dat wel en dus voelde hij zich daar welkom. Heeft te maken met een beetje moeite doen en interesse te tonen in een ander mens. Hoewel je dat vast niet wilt lezen, ligt het dus een stuk genuanceerder dan: het zijn Marokkanen, dus spugen ze op Nederland.

Jij pleit dus voor discriminatie?

Waarom discriminatie? Sowieso wordt niet iedere voetballer hetzelfde behandeld, dus dat is in deze gevallen niet anders. Je wilt toch sportief verder? Nou, dan ga je dus investeren in gasten die je sportief verder kunnen helpen.

En waar hebben we het over? Af en toe een telefoontje extra of een menselijk gesprek met iemand voeren. Poeh nou, wat vraag je dan veel van de KNVB of bondscoach.
 

SanMark.

Well-known member
:cab::eek:mg:

Ziyech gaf al jaren geleden aan dat hij best voor Oranje wilde spelen, maar dat Van Basten hem totaal niet verwelkomde of met hem sprak. Bij Marokko deden ze dat wel en dus voelde hij zich daar welkom. Heeft te maken met een beetje moeite doen en interesse te tonen in een ander mens. Hoewel je dat vast niet wilt lezen, ligt het dus een stuk genuanceerder dan: het zijn Marokkanen, dus spugen ze op Nederland.

Ziyech was de eerste in een rij die we hadden kunnen gebruiken, en de leeftijd er voor had, nu met alle andere Marokkanen is het een ander verhaal. Het moet een eer zijn om voor je land uit te komen, als je meer voelt bij een ander land moet je daar naar toe gaan of het nu je eigen keuze is of omdat je door vrienden en familie die kant opgedrukt word. Marokko laat iedereen snel debuteren en kijken de jaren daarna wel of ze zo'n iemand echt nodig hebben of dat hij zich goed door ontwikkelt.

Ziyech best al wat gezeur gehad bij Marokko ik betwijfel of hij nog steeds zo blij is met zijn keuze.


Waarom discriminatie? Sowieso wordt niet iedere voetballer hetzelfde behandeld, dus dat is in deze gevallen niet anders. Je wilt toch sportief verder? Nou, dan ga je dus investeren in gasten die je sportief verder kunnen helpen.

En waar hebben we het over? Af en toe een telefoontje extra of een menselijk gesprek met iemand voeren. Poeh nou, wat vraag je dan veel van KNVB of bondscoach.

En wie zegt dat nu niet gebeurd ?
 

Maasveld

Well-known member
Waarom discriminatie? Sowieso wordt niet iedere voetballer hetzelfde behandeld, dus dat is in deze gevallen niet anders. Je wilt toch sportief verder? Nou, dan ga je dus investeren in gasten die je sportief verder kunnen helpen.
Ik heb het idee dat je van mening bent dat de KNVB meer energie moet steken in talenten met een dubbel paspoort dan in talenten met enkel een Nederlands paspoort.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb het idee dat je van mening bent dat de KNVB meer energie moet steken in talenten met een dubbel paspoort dan in talenten met enkel een Nederlands paspoort.

Terwijl je die dus blijkbaar in velen gevallen voor Turkije/Marokko aan het opleiden bent. Wel typisch dat men eerst nog veelal voor Nederland koos met Boussatta, Yildirim, Boulahrouz, Afellay en Aissatti. Geeft ook wel aan hoe goed het gaat met de zelfgekozen segregatie.
 

Batigoal

Well-known member
Ziyech was de eerste in een rij die we hadden kunnen gebruiken, en de leeftijd er voor had, nu met alle andere Marokkanen is het een ander verhaal. Het moet een eer zijn om voor je land uit te komen, als je meer voelt bij een ander land moet je daar naar toe gaan of het nu je eigen keuze is of omdat je door vrienden en familie die kant opgedrukt word. Marokko laat iedereen snel debuteren en kijken de jaren daarna wel of ze zo'n iemand echt nodig hebben of dat hij zich goed door ontwikkelt.

Kijk, dat is al een stuk genuanceerdere post. Dat is wat prettiger dan dat je me voor van alles en nog uitmaakt.

Als je dan leest dat Ziyech zich dus vooral baseert op hoe hij benaderd is door mensen van het nationale team en de bond en op basis daarvan zijn keuze heeft gemaakt, dan vind ik het best pijnlijk dat hij op basis van zoiets simpels niet voor Oranje heeft gekozen. Ik vind dat het geen kwaad kan je daar wat meer voor in te zetten. Juist omdat je al weet dat veel van de jongens met die achtergrond gevoelig zijn voor hoe je met ze omgaat. Dat heeft niets met discriminatie te maken, maar dat iedereen een andere gebruiksaanwijzing heeft in contact. Van Van Persie is ook bekend dat hij af en toe een extra aai over zijn bol nodig had om niet chagrijnig rond te blijven lopen.

Ziyech best al wat gezeur gehad bij Marokko ik betwijfel of hij nog steeds zo blij is met zijn keuze.

Marokko lijkt me door het gezeik daar vaak met de voetbalbond en nogal emotioneel reagerende buitenwacht sowieso een lastig land om voor te voetballen.

En wie zegt dat nu niet gebeurd ?

Daar heb je een punt. Het is bekend dat er met Ziyech en Mazraoui amper moeite wordt gedaan, hopelijk heeft de KNVB daarvan geleerd. Dest is nu bijvoorbeeld een recent voorbeeld waarin de Amerikaanse voetbalbond heel veel energie steekt om hem te overtuigen om voor hen te kiezen. En dan weet je inderdaad niet of hij een volgende Ziyech of een volgende El Ghazi wordt, maar ik vind het een kleine moeite om hem proberen te overtuigen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb het idee dat je van mening bent dat de KNVB meer energie moet steken in talenten met een dubbel paspoort dan in talenten met enkel een Nederlands paspoort.

Het blijft topsport en geen vrijwilligerswerk, dus in dat kader vind ik het logisch dat je probeert over al je mogelijke troeven te beschikken.
 

stc

Well-known member
Ik denk dat het mede te maken heeft of een bondscoach het ziet zitten in een bepaalde speler. Dan kan je als KNVB wel zeggen, we willen de betreffende speler overhalen / warm maken voor Oranje, maar als een coach het tegenhoudt dan is het tevergeefse moeite.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Daar heb je een punt. Het is bekend dat er met Ziyech en Mazraoui amper moeite wordt gedaan, hopelijk heeft de KNVB daarvan geleerd.

Huh?

Op de persconferentie voor de interlands met Peru en Frankrijk erkende Koeman dat hij de beslissing van Mazraoui aan voelde komen. 'Ik was niet verrast door de keuze. Op het moment dat we in gesprek gingen hadden we al een gevoel dat hij waarschijnlijk voor Marokko zou kiezen. We hebben er alles aan gedaan, maar we respecteren zijn keuze. Ik vind het jammer, want hij ontwikkelt zich geweldig.'
 

Pascallovic

Well-known member
Tsja, je ziet in dit topic die typisch Hollandse mentaliteit waardoor je dat soort talenten altijd zult mislopen. In de meeste andere landen vinden ze het niet raar om je best et doen om talenten te behouden. Ik vind dat ook wat professioneler dan het aan het toeval overlaten.

Geef eens antwoord op mijn vraag in plaats alle Hollanders over 1 kam te scheren. Wat denk jij dat de KNVB moet doen met Naci Unuvar, die het volgende grote talent is die voor een ander land kan kiezen. Moet Koeman hem elke twee weken/maand bellen om te vertellen wat voor geweldig talent hij is en dat hij op de radar staat, ondanks dat hij bij Ajax 1 nog niet in beeld is? Is dat het verschil tussen professioneel en onprofessioneel handelen? Hoe zie jij het met spelers naar de mond praten. Als zulke talenten telkens horen hoe geweldig ze zijn worden ze dan straks niet vatbaar en vijandig als ze plotseling wel kritiek krijgen?
 

JMD

Well-known member
En daarbij: er is in de Oranjeselectie maar plaats voor 23 spelers. Met backups erbij heb je het dan over een man of 30 dat een serieuze kans maakt op het NL XI-tal. Hoeveel spelers ga je dan op die manier benaderen? En doe je dat alleen met mensen met dubbele nationaliteit of benader je ook oerhollandse kaaskoppen? Je kan wel elke dubbelenationaliteitspeler in de jeugdopleidingen van Ajax, Feyenoord en PSV benaderen, maar het heeft ook geen nu om er 20 'warm te houden' voor Oranje. En verder zijn er ook altijd spelers die juist beter worden dan men verwachtte (Kuijt, Van Nistelrooij, ...), maar ook spelers die hun talent nooit waar hebben weten te maken (ik denk dan bv aan Ugur Yildirim, die Van Basten (terecht) kostte wat het kost voor Oranje wilde behouden. Op dat moment was hij heel goed, later weinig meer van vernomen).
 

JMD

Well-known member
Dit weekend is de Ottencup in Eindhoven, een groot internationaal jeugdtoernooi dat al sinds 1947 wordt gespeeld.

De jeugd van PSV heeft de finale gehaald, en speelt later vanmiddag tegen de jeugd van Internazionale. De Italianen versloegen de jeugd van Barcelona en dus moesten de Spanjaarden de strijd om plaats 3 strijden tegen Everton, maar de coach had geen zin om dat duel te spelen en wilde naar huis. Lekkere instelling breng je dan over op je spelers. De coach is oud-keeper Victor Valdes.
 

Batigoal

Well-known member
Geef eens antwoord op mijn vraag in plaats alle Hollanders over 1 kam te scheren. Wat denk jij dat de KNVB moet doen met Naci Unuvar, die het volgende grote talent is die voor een ander land kan kiezen. Moet Koeman hem elke twee weken/maand bellen om te vertellen wat voor geweldig talent hij is en dat hij op de radar staat, ondanks dat hij bij Ajax 1 nog niet in beeld is? Is dat het verschil tussen professioneel en onprofessioneel handelen? Hoe zie jij het met spelers naar de mond praten. Als zulke talenten telkens horen hoe geweldig ze zijn worden ze dan straks niet vatbaar en vijandig als ze plotseling wel kritiek krijgen?

Tussen tweewekelijks bellen en weinig van je laten horen zit een groot verschil. Je zult Unuvar moeten inpalmen inderdaad, want dat gaat de Turkse bond geheid ook doen. Als je helemaal niets doet uit angst dat hij naast de schoenen gaat lopen, ja dan weet je zeker dat hij niet voor Oranje gaat kiezen.

Ik denk dat Unuvar in de toekomst een nuttige aanvulling voor Oranje kan zijn, dus waarom zou je dat lijntje met hem niet warm houden? Het is niet onmogelijk veel werk. Bij K?k?u is dat blijkbaar ook niet goed aangepakt:

K?k?? heeft nimmer gesproken met bondscoach Ronald Koeman over een toekomstige plaats in het Nederlands elftal. ?Er zou een gesprek plaatsvinden in Zeist (op het bondsbureau van de KNVB, red.) toen ik nog voor Oranje Onder-19 speelde. Dat is er echter niet van gekomen. Zodoende.?
Bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=355651

Dat is toch knullig?

Geef eens antwoord op mijn vraag in plaats alle Hollanders over 1 kam te scheren.

Je kunt moeilijk ontkennen dat calvinisme een typisch Nederlands trekje is. O wee als we iemand zich speciaal laten voelen omdat hij dan mogelijk naast zijn schoenen gaat lopen.
 

Batigoal

Well-known member
En daarbij: er is in de Oranjeselectie maar plaats voor 23 spelers. Met backups erbij heb je het dan over een man of 30 dat een serieuze kans maakt op het NL XI-tal. Hoeveel spelers ga je dan op die manier benaderen? En doe je dat alleen met mensen met dubbele nationaliteit of benader je ook oerhollandse kaaskoppen? Je kan wel elke dubbelenationaliteitspeler in de jeugdopleidingen van Ajax, Feyenoord en PSV benaderen, maar het heeft ook geen nu om er 20 'warm te houden' voor Oranje. En verder zijn er ook altijd spelers die juist beter worden dan men verwachtte (Kuijt, Van Nistelrooij, ...), maar ook spelers die hun talent nooit waar hebben weten te maken (ik denk dan bv aan Ugur Yildirim, die Van Basten (terecht) kostte wat het kost voor Oranje wilde behouden. Op dat moment was hij heel goed, later weinig meer van vernomen).

Je weet uiteraard nooit van tevoren hoe goed een speler gaat worden of niet, dat is altijd een gok. El Ghazi en Maher leken voorbestemd voor een mooie carri?re, maar dat liep anders. Dat blijf je houden.

Bijvoorbeeld in Frankrijk en Itali? steken ze daar veel tijd in, bij Team USA heeft men zelfs een heel team opgezet wiens werk het is die jongens te overtuigen om te kiezen voor het Amerikaanse team.

Frankrijk is ook wel interessant; zo komt het dat jongens als Matuidi, Ndombele en recentelijk Ferland Mendy en Ben Yedder jarenlang de boot hebben afgehouden voor hun tweede nationaliteit omdat ze in beeld bleven bij de Franse voetbalbond en nu zijn ze vast international. Frankrijk moet daar ook wel tijd aan besteden, omdat veel spelers een dubbele nationaliteit hebben.
 

Maasveld

Well-known member
Dit weekend is de Ottencup in Eindhoven, een groot internationaal jeugdtoernooi dat al sinds 1947 wordt gespeeld.

De jeugd van PSV heeft de finale gehaald, en speelt later vanmiddag tegen de jeugd van Internazionale. De Italianen versloegen de jeugd van Barcelona en dus moesten de Spanjaarden de strijd om plaats 3 strijden tegen Everton, maar de coach had geen zin om dat duel te spelen en wilde naar huis. Lekkere instelling breng je dan over op je spelers. De coach is oud-keeper Victor Valdes.
Heeft waarschijnlijk te maken met de in de ogen van Barcelona erg partijdige arbitrage in de wedstrijd tegen PSV. Dat zijn ze natuurlijk niet gewend.
 

JMD

Well-known member
Heeft waarschijnlijk te maken met de in de ogen van Barcelona erg partijdige arbitrage in de wedstrijd tegen PSV. Dat zijn ze natuurlijk niet gewend.

Valdes heeft een statement gegeven waarin hij aangeeft de beslissing te hebben genomen vanwege de in zijn ogen te korte tijd tussen de 1/2 finale en het duel om plaats 3 en 4.
Tsja, men speelt 2 x 30 en daarna hebben ze iets van 1,5 uur rust. Dat was gisteren ook al zo. En verder: dat weet je van tevoren als je je deelname toezegt aan een toernooi, dan lees je je toch in??
 
Bovenaan