Het grote lockdown topic

gevegt

Well-known member
Een helder blauwe strakke hemel boven Nederland. Dat moet voor de jongere leden toch wel een primeur zijn.
 

JMD

Well-known member
Vanochtend even een rondje gefietst door de Bollenstreek. Normaal gesproken is het praktisch onmogelijk foto's te maken van bollenvelden zonder dat er toeristen voor je neus staan. Nu was het doodstil...
 

Batigoal

Well-known member
Vanochtend even een rondje gefietst door de Bollenstreek. Normaal gesproken is het praktisch onmogelijk foto's te maken van bollenvelden zonder dat er toeristen voor je neus staan. Nu was het doodstil...

En? Mooie foto's gemaakt?
 

Mario

Well-known member
Dodenherdenking op de Dam gaat wel door, maar zonder publiek. De bevrijdingfestivals gaan uiteraard niet door.
 

Forza AZ

Well-known member
Dodenherdenking op de Dam gaat wel door, maar zonder publiek. De bevrijdingfestivals gaan uiteraard niet door.

Krijgen de koning en de andere aanwezigen dan geen boete voor met meer dan 3 personen tegelijk op dezelfde plek rondhangen. ;)
 

TeeZee

Active member
Voor mij verandert er weinig. Ik heb een hekel aan mensen, dus als ik naar buiten ga ontwijk ik die zoveel mogelijk. Het liefst blijf ik binnen, met de gordijnen dicht.
 

Mario

Well-known member
Voor mij verandert er weinig. Ik heb een hekel aan mensen, dus als ik naar buiten ga ontwijk ik die zoveel mogelijk. Het liefst blijf ik binnen, met de gordijnen dicht.

Je zou alleen nog een wapen moeten hebben om op iedereen te kunnen schieten die bij je aanbelt :duim:

Wat dat betreft doen ze het in de VS wel goed, daar kan je ook een schuilkelder kopen.
 

ALenstra

Well-known member
Tja, zoveel mogelijk thuis zitten. Wie is dat niet zat. Ik vind het heerlijk om in de weekends erop uit te zijn. Maar voorlopig zit dat er niet in.
 

Unregistere

Well-known member
Gelukkig maar. Kreeg al het idee dat we het allemaal leuk moesten vinden, maar dat valt dus heel erg mee.

Hoe doen de Chinezen het nou momenteel eigenlijk? Zijn die gewoon weer allemaal los gelaten, aan het werk, sporten, enzovoort?
 

JMD

Well-known member
Ik kan normaal heel goed tegen alleen zijn, ga gerust ook 2 weken alleen op vakantie, maar dit is echt anders. En dan heb ik nog het geluk dat mijn werk gewoon doorgaat, alleen zijn virtuele lessen echt totaal niet te vergelijken met normale. Hoezeer ik de leerlingen soms 'achter het behang' kan plakken, ik mis ze, de reuring, het slappe geklets soms ook...

Verder mis ik mijn sport (badminton, stijldansen), en dan niet alleen de sport, maar zeker ook de gezelligheid eromheen, zeker bij stijldansen hebben we een gezellige groep met een man/vrouw of 30. Heb wel contact met velen van hen via app/bellen, maar dat is toch anders...
 

Forza AZ

Well-known member
Gelukkig maar. Kreeg al het idee dat we het allemaal leuk moesten vinden, maar dat valt dus heel erg mee.

Hoe doen de Chinezen het nou momenteel eigenlijk? Zijn die gewoon weer allemaal los gelaten, aan het werk, sporten, enzovoort?

In Wuhan wordt de lockdown opgeheven op 8 april. In de rest van China is die volgens mij nu al weer opgeheven. Ik zag in ieder geval in het nieuws dat mensen weer met de trein konden reizen richting Wuhan een paar dagen geleden.
De sportcompetities gaan half april weer van start.
 

Mario

Well-known member
Gelukkig maar. Kreeg al het idee dat we het allemaal leuk moesten vinden, maar dat valt dus heel erg mee.

Hoe doen de Chinezen het nou momenteel eigenlijk? Zijn die gewoon weer allemaal los gelaten, aan het werk, sporten, enzovoort?

Geleidelijk, grote evenementen zijn daar ook nog niet toegestaan. Mensen gaan wel weer aan het werk, scholen zijn echter nog niet open … je hebt daar wel te maken met gebieden waar Corona niet zo hard heeft toegeslagen, het epicentrum lag vooral rond Wuhan. In Beijing is het leven weer redelijk normaal.

Ik ben blij dat ik thuis kan werken, maar ik mis toch wel de persoonlijke interactie met mijn collega's. Verder zijn wij idd gewend om er in het weekend op uit te gaan, zeker nu het weer beter gaat worden. Het rondje om de speeltuin ben ik ook wel een beetje zat. Voor de kinderen is het denk ik nog het meest lastig om thuis te moeten blijven, op zich vermaakt ik mij verder wel.
 

Mario

Well-known member
Inderdaad. Het is verschrikkelijk. Ik weet vooral niet hoe ik dit moet blijven uitleggen aan die kleine, dat is nog persoonlijk het moeilijkste van alles.

Hoe oud is die kleine van je? Mijn oudste begrijpt het wel, de jongste ziet een extra speelmaatje ;)
 
Bovenaan