Het grote lockdown topic

Hankie

Well-known member
Ik werk vanuit huis, het helpt dat ik bedrijven adviseer hoe zij digitaal en remote kunnen werken.... Vrouw past op de kids aangezien haar opdrachten volledig stilstaan. We zijn beide zelfstandige en zullen zien hoe dit gaat ontwikkelen.

Kids gaan er tot nu toe wel goed mee om en zijn bezig met schoolwerk, knutselen, spelen en buiten spelen. Moeten nog even de goede modus vinden. Ik zie wel een hoop groepjes kinderen bij elkaar, waarvan een aantal toch verkouden etc zijn.
 

erka

Well-known member
Ja, dat buiten spelen......ik zie het hier ook. Aan de andere kant, ik denk dat buiten spelen nog altijd veel minder risicovol is dan met elkaar in een bedompt klaslokaal zitten.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zie wel een hoop groepjes kinderen bij elkaar, waarvan een aantal toch verkouden etc zijn.

Hier zijn ook alle kinderen buiten aan het spelen met elkaar. Vind ik toch wat vreemd. Er is weliswaar gezegd dat kids veel minder vatbaar zijn, maar dat betekent lijkt mij niet dat ze immuun zijn en er geen kinderen kunnen sterven aan het virus.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, ik weet het ook niet zo goed. De kleine kip is thuis, school ging vandaag sowieso niet door en ze vroeg wel of ze vanmiddag met een paar vriendinnen mag afspreken. Ik ben niet zo moeilijk normaal gesproken maar heb nu toch wel aangegeven dat ik dat niet verstandig vindt. School is er niet voor niets uitgegooid en om dan vervolgens met vriendinnen te gaan hangen vind ik dan weer niet zo logisch.
Uiteraard dacht zij hier weer heel anders over.:eek:mg:

Verder zojuist maar even op de racefiets gestapt, 55 km gereden in de duinen en nog even bij JMD langsgereden.
Voelt wel heerlijk nu, voldaan gevoel maar nu maar weer even wat mails verwerken. Voelt toch wel raar nu en mij benieuwen in hoeverre ik dit 3 weken leuk blijf vinden. Merk toch wel dat ik normaal gesproken hang naar contacten met collega's dus het is nu wel even wennen.
 

De Wolf

Well-known member
KPN en Ziggo hebben de komende 4 weken film 1 beschikbaar te stellen. Bij Ziggo zijn ook diverse kinderzenders gratis te bekijken.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, voor mij valt ineens zo'n beetje de helft van mijn werk en inkomen weg. Maar ik ben al lang blij dat ik mijn baantje nog niet had opgezegd. Nu eerst maar eens afwachten hoe het zich verder ontwikkelt, voorlopig redden we ons wel.

Daar dacht ik nog aan inderdaad, maar je hebt gelukkig dus ook (nog) meerdere ijzers in het vuur.

Ben ook best benieuwd hoe kranten het regionale sportkatern elke dag denken te vullen. En VI, wat gaan die doen? Kan me wel voorstellen dat die voorlopig met een dunnere editie komen dan normaal gesproken.
 

JMD

Well-known member
Tsja, ik weet het ook niet zo goed. De kleine kip is thuis, school ging vandaag sowieso niet door en ze vroeg wel of ze vanmiddag met een paar vriendinnen mag afspreken. Ik ben niet zo moeilijk normaal gesproken maar heb nu toch wel aangegeven dat ik dat niet verstandig vindt. School is er niet voor niets uitgegooid en om dan vervolgens met vriendinnen te gaan hangen vind ik dan weer niet zo logisch.
Uiteraard dacht zij hier weer heel anders over.:eek:mg:
Jij hebt een kind in de puberleeftijd?? :)


Verder zojuist maar even op de racefiets gestapt, 55 km gereden in de duinen en nog even bij JMD langsgereden.
:)
Was het gezellig in Hillegom? :p

Voelt wel heerlijk nu, voldaan gevoel maar nu maar weer even wat mails verwerken. Voelt toch wel raar nu en mij benieuwen in hoeverre ik dit 3 weken leuk blijf vinden. Merk toch wel dat ik normaal gesproken hang naar contacten met collega's dus het is nu wel even wennen.
Dit dus. Ik vind het normaal heerlijk om een dag alleen thuis te zijn, kan heel goed op me zelf zijn (ik ga gerust 2,5 week alleen op vakantie bv), maar zeker nu we ongetwijfeld steeds meer vanuit huis gaan lesgeven, al mijn sporten niet doorgaan en ik vrijgezel ben, ben ik ook heel benieuwd of ik dit leuk blijf vinden.
 

Maasveld

Well-known member
Dit dus. Ik vind het normaal heerlijk om een dag alleen thuis te zijn, kan heel goed op me zelf zijn (ik ga gerust 2,5 week alleen op vakantie bv), maar zeker nu we ongetwijfeld steeds meer vanuit huis gaan lesgeven, al mijn sporten niet doorgaan en ik vrijgezel ben, ben ik ook heel benieuwd of ik dit leuk blijf vinden.
Tijd genoeg dus om de lerares Duits "wat beter te leren kennen."
 

Eef de Kip

Well-known member
Jij hebt een kind in de puberleeftijd?? :)

16.

Was het gezellig in Hillegom? :p

ringvaart over en dan steek ik door richting Langevelderslag. Rechts de nieuwbouwwijk toch?

Dit dus. Ik vind het normaal heerlijk om een dag alleen thuis te zijn, kan heel goed op me zelf zijn (ik ga gerust 2,5 week alleen op vakantie bv), maar zeker nu we ongetwijfeld steeds meer vanuit huis gaan lesgeven, al mijn sporten niet doorgaan en ik vrijgezel ben, ben ik ook heel benieuwd of ik dit leuk blijf vinden.

Ik merk dat ik er gewoon even uit moet dus hoewel ik een evt algehele lockdown zou begrijpen hoop ik niet dat het zover moet komen. Maar goed, ik heb een actertuin dus dan ga ik daar wel even zitten.
 

gevegt

Well-known member
China begint weer langzaam tot leven te komen. Dat heeft me aan het denken gezet en ik ben op een geniaal idee gekomen.
Over een paar weken is het virus daar verslagen en kunnen we het voetbal naar dat land verplaatsen. :rumcolaa::rumcolaa:
 

Forza AZ

Well-known member
China begint weer langzaam tot leven te komen. Dat heeft me aan het denken gezet en ik ben op een geniaal idee gekomen.
Over een paar weken is het virus daar verslagen en kunnen we het voetbal naar dat land verplaatsen. :rumcolaa::rumcolaa:
Ik neem aan dat China dan juist vliegtuigen uit Europa gaat weren, in plaats van andersom. Dus moeten alle voetballers met de boot die kant op, en dan duurt wel even. ;)
 

gevegt

Well-known member
Ik neem aan dat China dan juist vliegtuigen uit Europa gaat weren, in plaats van andersom. Dus moeten alle voetballers met de boot die kant op, en dan duurt wel even. ;)

Dan zetten we ze morgen op de boot dan zijn ze er precies op tijd.
 

Maasveld

Well-known member
Mooi om te zien dat zo'n crisis ook het beste in mensen naar boven brengt. Bedrijven worden creatief, burgers nemen initiatief om de medemens waar nodig te helpen. Cliché of niet, zo'n crisis brengt de mensen figuurlijk gezien dichter bij elkaar.
 

Batigoal

Well-known member
China begint weer langzaam tot leven te komen. Dat heeft me aan het denken gezet en ik ben op een geniaal idee gekomen.
Over een paar weken is het virus daar verslagen en kunnen we het voetbal naar dat land verplaatsen. :rumcolaa::rumcolaa:

Of gewoon met zijn allen de Chinese Super League gaan volgen. :duim:
 

de waan

Well-known member
Daar dacht ik nog aan inderdaad, maar je hebt gelukkig dus ook (nog) meerdere ijzers in het vuur.

Ben ook best benieuwd hoe kranten het regionale sportkatern elke dag denken te vullen. En VI, wat gaan die doen? Kan me wel voorstellen dat die voorlopig met een dunnere editie komen dan normaal gesproken.

Ja, ik moet maar eens gaan bedenken op welke andere manier ik verhalen kan slijten. En hoewel dit wel iets heel extreems is, ook altijd goed om een goede spreiding in opdrachtgevers en soort werk te hebben. Gelukkig de komende tijd voldoende gelegenheid om daar aan te werken.
 
Bovenaan